Wyjątkowy kolor samochodu to coraz częściej życzenie klientów. Kolor, który wyróżnia się na tle innych i jest jedyny w swoim rodzaju – te oczekiwania spełnia limitowana edycja atrakcyjnych kolorów serii Exclusive Line marki Standox.
Na początku lat 90-tych wdrożona została nowa generacja pigmentów, po zastosowaniu których barwa lakieru zmienia się w zależności od kąta padania światła i pozycji obserwatora.
Gdy pod koniec 1995 r. firma Standox wystartowała z nową edycją lakierów serii Exclusive Line, zaskoczenie było całkowite. Świat od Finlandii po Afrykę Płd. czegoś takiego jeszcze nie widział: lakier, który nieoczekiwanie kilkakrotnie zmienia barwę. Z każdym nowym kolorem zaskoczenie było jeszcze większe.
Seria lakierów Exclusive Line nawiązuje do 100-letniej tradycji sportu automobilowego. Mit szybkości, zauroczenie widowni wyścigów, legenda słynnych zawodników i zwycięskich samochodów – to wszystko zostało zawarte w tych kolorach. Odpowiednio do słynnych aren, na których toczyli swe walki nowocześni gladiatorzy, wspomagani mocą koni mechanicznych, każdy z lakierów nosi nazwę innego słynnego toru wyścigowego, np. Silverstone Blue, Indianapolis Green, Monte Carlo Magic, Imola Ice itd.
Pod koniec marca 2003 r. seria lakierów Exclusive Line otrzymała wysokiej jakości wsparcie: “Crystal Rainbow”. Ta nazwa to cały program – “Crystal Rainbow” jest niepowtarzalny i wielostronny. Ten nowy lakier efektowy ma niepowtarzalne działanie i jest uniwersalny w użyciu – jest w stanie “uszlachetnić” każdy lakier seryjny.
“Crystal Rainbow” sprawia, że samochody błyszczą jak wartościowe brylanty jednokaratowe. Ten spektakularny wymiar 3D uzyskuje się poprzez specjalne pigmenty, które pod wpływem światła odbijają kolory tęczy.
Obojętnie, czy jest to odcień Uni, Metalik czy nawet lakier efektowy – “Crystal Rainbow” zapewni wszystkim lakierom wspaniały i niepowtarzalny efekt końcowy, który zwracać będzie uwagę wszystkich. Wspaniały efekt uzyskuje się z reguły już po nałożeniu dwóch warstw. Farba bazowa, na której lakieruje się “Crystal Rainbow” jest dowolna. Szczególnie uwidoczniony jest na ciemniejszych podłożach. Ciemno-niebieski, zielony, czerwony oraz odcienie szarości i antracytu we wszelkich możliwych niuansach – idealnie można uszlachetnić “Crystal Rainbow”. Na przykład na czarnym podłożu wspaniale widoczna jest prawdziwa kaskada różnorodnych efektów. Światło słoneczne wzmacnia jeszcze efekt – “Crystal Rainbow” prezentuje się z jak najlepszej strony. Podobnie jak w przypadku wszystkich dotychczasowych produktów serii Exclusive Line, nakład nowego produktu jest ściśle limitowany. Wprowadzeniu na rynek towarzyszą różne materiały promocyjne, między innymi próbki kolorystyczne, które w tym przypadku też zaskakują. Lakiernik otrzymuje polakierowaną transparentną folię, którą położyć może na karoserię samochodu. W ten sposób można klientowi od razu na miejscu zaprezentować wspaniały, efektowny “Crystal Rainbow”. Tylko jeden rzut oka wystarczy, czy można uszlachetnić dany lakier seryjny, czy należałoby wybrać inny kolor podłoża. Widoczny argument, który pomaga podjąć decyzję.
Każde lakierowanie lakierem Exclusive Line zakończone jest wydaniem osobistego certyfikatu z datą wykonania usługi i indywidualnym numerem serwisowym. Tym samym zagwarantowana zostaje możliwość dokupienia lakieru w każdym czasie, zaś specjalna winietka umieszczona na samochodzie podkreśla wyjątkowość i ograniczony zasięg edycji każdego koloru. Każdym z nich można polakierować jedynie 1000 samochodów na całym świecie.
Do lakierowania lakierem Exclusive Line odnosi się stare, mądre porzekadło: “Dobry smak jest zawsze trochę droższy”. W końcu chodzi tu o szczególnie wartościowe odcienie kolorystyczne, które oczarowują magią we wszystkich zaokrągleniach karoserii.
Jednak, ażeby osiągnąć ten wspaniały efekt końcowy, należy poznać bardzo dokładnie
technologię lakierowania lakierami serii
EXCLUSIVE LINE.
Ponadto konieczne jest posiadanie przez lakiernika nieprzeciętnych wiadomości
i umiejętności aplikacji.
Wynika to z faktu, iż lakierowanie serią EXSLUSIVE LINE w sposób znaczny różni się od “normalnej aplikacji”.
Każde odstępstwo od informacji technicznej powoduje wady lakiernicze takie jak:
- brak przyczepności,
- powstawanie chmurek,
- brak uzyskania efektu “głębi“,
- brak możliwości ewentualnej naprawy elementu (inny kolor - głębia).
Prawidłowy proces aplikacji powinien wyglądać w sposób następujący:
- każdy kolor EXCLUSIVE LINE wymaga Grundtonu – lakieru zazwyczaj bazowego, który ma swój odpowiedni kolor – inny dla każdego lakieru;
- Grundton musi być wymieszany w ściśle określonych proporcjach, zarówno z rozcieńczalnikiem jak również z utwardzaczem - jest to konieczne w związku z utrzymaniem odpowiedniej przyczepności poszczególnych warstw lakieru bazowego;
- po dokładnym odparowaniu Grundtonu następuje aplikacja: 3 – 4 warstwy lakieru EXCLUSIVE LINE - zachowując za każdym razem odpowiednio długi czas odparowania międzywarstwowego;
- po zakończeniu aplikacji lakieru nawierzchniowego należy bezwzględnie zachować odpowiednio długi czas odparowania końcowego, nawet do ok. 45 – 60 min.;
- dopiero po odparowaniu końcowym można rozpocząć nakładanie lakieru bezbarwnego.
Dla uzyskania efektu “głębi” należy zastosować system lakierowania HIGH – REFLEX.
Polega on na aplikacji jednej warstwy lakieru bezbarwnego, wysuszeniu, a następnie przeszlifowaniu i ponownym nałożeniu warstwy lakieru bezbarwnego.
Jak widać proces lakierowania jest bardzo długi, wymaga od lakiernika dokładności i wysokich umiejętności.Jednak efekt końcowy jest tak piorunujący, że warto poświęcić trochę czasu, a w zamian stać się jednym z nielicznych posiadaczy auta, którego wygląd wzbudzać będzie na drogach zachwyt.
Anna Szmidt
Marcin Masikowski
Standox
Komentarze (0)