
Wszystkie filtry w samochodzie należy wymieniać regularnie, zgodnie ze wskazaniami producenta. Jednak w przypadku filtra oleju trzeba również brać pod uwagę to, że jest on narażony na szybsze zużycie, ponieważ podczas częstej jazdy na krótkich odcinkach dochodzi do zwiększonej degradacji oleju.
W takich sytuacjach dalsze użytkowanie pojazdu powoduje niewłaściwe smarowanie, co może skutkować przegrzewaniem się i uszkodzeniami poszczególnych części, a w najgorszym przypadku może doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Dlatego filtr oleju powinno wymieniać się po przejechaniu ok. 15 tys. km i przy każdej wymianie oleju.
Rolą filtra jest zatrzymywanie takich zanieczyszczeń, jak pozostałości spalania i zużycia mechanicznego, a także cząsteczek pyłu i piasku, które tworzą masę cierną zwiększającą zużycie elementów silnika. Jeśli z upływem czasu jakość filtracji spada albo filtr został źle...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)