Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Filtry kabinowe
- niewykorzystany potencjał

Sogefi Filter Division: kierowcy świadomi korzyści płynących z korzystania i częstej wymiany filtrów kabinowych napotykają na problemy z ich wymianą.


W przeciwieństwie do pozostałych typów filtrów spotykanych w pojazdach, których sprzedaż utrzymuje się mniej więcej na stałym poziomie, sprzedaż filtrów kabinowych, inaczej przeciwpyłkowych, w Europie rośnie o około 3 miliony sztuk rocznie i w roku 2007 osiągnęła poziom 40 milionów sztuk. Pomimo takiego wzrostu, niewykorzystany potencjał sprzedaży jest wciąż ogromny. Dla przykładu, mimo iż około połowa (21,3 miliona) z 42,2 milionów samochodów osobowych w Niemczech (2006, GiPA Germany) jest wyposażonych w ten rodzaj filtrów, w roku 2006 wymieniono tam jedynie 4,9 miliona sztuk. Z tego 53 proc. zostało sprzedanych na niezależnym rynku wtórnym. Jeśli przyjmiemy średni, zalecany okres wymiany filtra kabinowego wynoszący 15 000 km lub co najmniej raz w roku widać, że obsługa wentylacji/klimatyzacji nie jest standardową czynnością obsługową w wielu niemieckich warsztatach, co potwierdzają zresztą liczne badania. To samo można śmiało odnieść do rynku polskiego.



Filtry kabinowe Fram.

Filtr kabinowy to więcej niż część eksploatacyjna; to również ochrona zdrowia pasażerów
Filtry przeciwpyłkowe nie są jedynie zwykłymi częściami, które wymienia się podczas serwisu auta. Stanowią one raczej bardzo skuteczną barierę chroniącą użytkowników pojazdów. Ze względu na tzw. efekt tunelowy zanieczyszczenia, takie jak drobny pył, sadza, drobiny gumy i niebezpieczne gazy, takie jak tlenki azotu, ozon czy dwutlenek siarki przedostają się do wnętrza kabiny. Badania pokazują, iż stężenie zanieczyszczeń wewnątrz przedziału pasażerskiego może być do sześciu razy większe niż na zewnątrz pojazdu. Sprawnie działające filtry kabinowe są w stanie zatrzymać prawie 100 proc. zanieczyszczeń stałych i gazowych, redukując tym samym ryzyko utraty zdrowia przez podróżujących samochodem. Aby jednak filtr kabinowy można było uznać za sprawny, należy go wymieniać co najmniej raz do roku lub co 15 000 km.

Wielu kierowców jest narażonych na niebezpieczeństwo utraty zdrowia, któremu można zapobiec
Znaczna część użytkowników pojazdów nie zdaje sobie sprawy z faktu, iż regularne serwisowanie układu wentylacji i klimatyzacji samochodu, w tym także wymiana filtrów kabinowych, jest prawie tak istotne jak np. serwisowanie układu hamulcowego. Fakt, że filtry przeciwpyłkowe są wymieniane zbyt rzadko potwierdza również badanie przeprowadzone przez Sogefi Filter Division, jednego z głównych dostawców rozwiązań filtracyjnych dla przemysłu motoryzacyjnego zarówno na rynek pierwszego montażu, jak i rynek wtórny pod markami Fram, Purflux, Fiaam, Tecnocar i Coopers. Badanie polegało na skontrolowaniu za pomocą specjalistycznego sprzętu stanu filtrów kabinowych w 400 losowo wybranych pojazdach. Wynik: połowa ze sprawdzanych filtrów wymagała natychmiastowej wymiany.



Filtry kabinowe Fram.

Wiedza konsumentów jest zbyt ograniczona
Podczas opisanego wcześniej badania przeprowadzano również wywiady z kierowcami. Wynik: 62 proc. respondentów nie wiedziało co to jest filtr kabinowy, nie wspominając o wiedzy do czego on służy. Po wytłumaczeniu funkcji i znaczenia rzeczonego filtra, około 70 proc. kierowców stwierdziło, że w takim razie jest on na pewno wymieniany podczas przeglądu. Nie jest to jednak do końca prawda.



Przekonujący widok: filtr zużyty i nowy.

Biorąc pod uwagę koszty eksploatacji, na które wielu kierowców zwraca szczególną uwagę, szereg warsztatów rezygnuje z dodatkowych czynności obsługowych, bojąc się stracić klientów przez zaoferowanie zbyt wysokiej ceny usługi. Często rezygnuje się właśnie z wymiany filtra kabinowego. Jednocześnie ci sami kierowcy chcą dbać o swoje zdrowie, co potwierdzają inne badania. Aby przekonać się, a także klienta do tego jak istotna jest rola filtra przeciwpyłkowego w ochronie zdrowia, często wystarczy pokazać zużyty filtr – bardzo wymowny dowód na to, że jego wymiana to żadna ekstrawagancja.

Filtry kabinowe Fram: jakość oryginału i gwarancja komfortu jazdy
Z ponad 190 pozycjami w ofercie do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych marka Fram zapewnia pokrycie niemal całości rynku w zakresie filtrów kabinowych. Filtry kabinowe Fram zapewniają maksimum ochrony pasażerów dzięki jakości OE. Przez zastosowanie specjalnie opracowanych nano-włókien wychwytujących zanieczyszczenia o wymiarach poniżej 1 mikrona, filtry są w stanie zatrzymać do 100 proc. zanieczyszczeń stałych. Dodatkowo warstwa granulatu węgla aktywnego zapewnia ochronę przed szkodliwymi substancjami gazowymi.



Zanieczyszczenia: sadza (1-5 µm), kurz (1-5 µm) oraz pyłki (7-14 µm).

W samej tylko Francji, gdzie znajduje się centrum kompetencyjne filtrów przeciwpyłkowych Sogefi Filter Division, nad rozwojem tego typu filtrów pracuje stale około 120 inżynierów. Oprócz testów wykonywanych zgodnie z normami ISO, wykonuje się szereg badań według specjalnie opracowanych procedur w warunkach bezpyłowych. Dzięki temu uzyskuje się wiarygodne wyniki takich kryteriów jakościowych, jak: wydajność, resorpcja pyłów oraz odporność na wilgoć czy wibracje.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony