Marketing w warsztacie

ponad rok temu  24.09.2021, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Ford podczas XIV edycji badania satysfakcji dealerów samochodowych

Marka zajęła 10. miejsce w klasyfikacji generalnej po awansie aż o 12 pozycji względem poprzedniego badania. Na uwagę zasługuje również 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, jeśli chodzi o samochody dostawcze.
 

Ford odnotował znaczącą poprawę wyników i jest jednym z największych wygranych XIV edycji Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych przeprowadzonego przez Dealer Consulting Group przy współpracy z EY. Marka odnotowała znaczący awans w klasyfikacji generalnej, notując poprawę w wielu kluczowych obszarach.

Co oceniano?

Badanie satysfakcji dealerskiej oparto na trzech płaszczyznach współpracy z importerem. Pierwsza dotyczy oceny sprzedawanych produktów i obejmowała m.in. satysfakcję klienta z zakupu, a także niezawodność czy też dostępność samochodów oferowanych przez centralę.

Druga płaszczyzna klasyfikacji miała związek z polityką importera, który jest przedstawicielem międzynarodowego koncernu w Polsce. Pod uwagę wzięto m.in. atrakcyjność umowy dealerskiej, konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu.

Ostatnia płaszczyzna do oceny dotyczyła importera jako firmy, która funkcjonuje w polskich realiach. A każda centrala zatrudnia konkretnych ludzi i posiada specyficzną kulturę organizacyjną.

Jak poradził sobie Ford?

Średnia ocena w badaniu wyniosła 3,29 pkt, podczas gdy Ford może pochwalić się oceną 3,41 pkt. Ważniejsze jest jednak to, że marka odnotowała największy wzrost w całym zestawieniu - aż o 12 pozycji - dzięki czemu zajęła 10. miejsce.

Poza ogólną oceną, Ford odnotował także wzrosty w wielu poszczególnych kategoriach. Marka zajęła 8. miejsce (awans o 11 pozycji) w kategorii oceny etyki działalności biznesowej importera. Również 8.
miejsce (13 pozycji w górę) Ford zajął, jeśli chodzi o wskaźnik oceny współpracy w zakresie wyznaczania oraz realizacji planów sprzedażowych. Na ocenę zbiorczą złożyły się wyniki uzyskane przez importerów w 4 kategoriach: ocena wysokości planów sprzedażowych, ocena sposobu
prowadzenia negocjacji z importerem, ocena proporcji między marżą zmienną uzależnioną od realizacji planu sprzedażowego, a także ocena przejrzystości i stopnia skomplikowania zasad realizacji planu sprzedaży.

Wysoka ocena działań związanych z samochodami dostawczymi

W badaniu zawarto także rozdział poświęcony ocenie satysfakcji dealerów ze współpracy z importerami samochodów dostawczych do 3,5 tony. Temu fragmentowi została poświęcona osobna ankieta obejmująca 81 pytań.

Również w tym zestawieniu Ford może pochwalić się świetnym wynikiem, który został zauważony przez autorów badania. Ogólny wynik marki wzrósł bowiem o imponujące 0,60 pkt, co pozwoliło na awans o 3 pozycje - na 3. miejsce.

Fot. Ford

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony