Saitow AG uruchamia usługę fulfillment na platformie B2B Alzura Tyre24. Producenci i sprzedawcy detaliczni mogą za opłatą korzystać z usług Alzura Trade lub koncepcji „Fulfillment with Alzura” (FWA), aby za pośrednictwem przedsiębiorstwa magazynować towary, oferować je do sprzedaży online, koordynować wysyłkę i obsługiwać ewentualne zwroty.
Ofertę usług uzupełniają moduły takie jak „wycena” i „obsługa zwrotów”. Podobnie jak w przypadku wielu innych działań Saitow AG, również w ramach Alzura Trade firma koncentruje się na branży motoryzacyjnej. Podstawą marketingu są opony i akcesoria samochodowe oraz części zamienne do samochodów, a centralną platformą sprzedaży jest platforma B2B Alzura Tyre24 z ponad 40 000 zrzeszonych firm motoryzacyjnych i rocznym obrotem na poziomie ok. 1 mld euro.
Na początku akcji FWA pierwszym pilotażowym partnerom z branży i hurtowniom zaoferowane zostaną artykuły z zakresu opon, części i akcesoriów samochodowych, które będą sprzedawane jako „Super Deals” na Alzura Tyre24.
– Regularnie kontaktują się z nami firmy, które chciałyby sprzedawać swoje produkty na Alzura Tyre24, ale z różnych powodów nie mogą tego zrobić. Wynika to często z braku know-how w zakresie handlu elektronicznego, braku logistyki na małą skalę, nieprzejrzystości cenowej lub braku możliwości obsługi klienta – krótko mówiąc, z braku procesów niezbędnych do prowadzenia handlu internetowego. Dotyczy to w szczególności producentów, ale także hurtowników krajowych i zagranicznych. Dzięki Alzura Trade i FWA stworzyliśmy odpowiednie rozwiązanie dla tych przedsiębiorstw – wyjaśnia Michael Saitow, prezes zarządu Saitow AG, operatora market place online Alzura Tyre24.
Koncepcja Alzura Trade GmbH i usługi FWA działają podobnie jak Amazon czy eBay. Chodzi przede wszystkim o to, aby firmie, która chce sprzedawać na portalu internetowym, a której brakuje możliwości konkretnego wdrożenia, taką sprzedaż umożliwić. Zainteresowane strony mogą zlecić Alzura Trade GmbH sprawdzenie potencjału marketingowego towarów w internecie oraz ustalenie dla nich rozsądnej ceny. Firma oferuje ponadto powierzchnie magazynowe dostosowane do e-handlu, przejmuje ofertę na Alzura Tyre24 i organizuje późniejszą wysyłkę – od pakowania i etykietowania po przekazanie paczek. Klienci FWA mogą liczyć również na fakturowanie i wysyłkę, obsługę zwrotów i klienta.
– Ideą „Fulfillment with Alzura” odpowiadamy na zapotrzebowanie, które zostało nam już zasugerowane przez wiele firm. Nie jest tajemnicą, że praktycznie każda firma z branży motoryzacyjnej – od producentów opon, przez producentów narzędzi, po producentów części układu kierowniczego – rozważa aktywny udział w handlu elektronicznym i zastanawia się nad możliwościami. Dzięki bezpośredniemu połączeniu z rynkiem online Alzura Tyre24 jako potężnym kanałem sprzedaży, FWA umożliwia szybki, obliczalny i przede wszystkim skalowalny udział w e-handlu motoryzacyjnym – przekonuje Christian Koeper, COO firmy Saitow AG.
Komentarze (0)