Na rynku polskim mamy duży wybór testerów lepszych lub gorszych przeznaczonych do diagnostyki samochodów pochodzenia europejskiego. Problem zaczyna się, gdy chcemy zdiagnozować “koreańca” lub “japończyka”.
Przeżywamy deficyt uniwersalnych urządzeń, które kompleksowo obsługiwałyby samochody koreańskie i japońskie.
W latach 90. elektronika na dobre zagościła w systemach sterujących pracą silnika, systemach ABS, Air-Bag. Ostatnimi czasy spotykamy się ze wzrostem znaczenia elektroniki w systemach sterowania oświetleniem zewnętrznym, wewnętrznym, systemami komfortu w samochodach osobowych. Systemy EOBD/OBDII również są sterowane elektronicznie. Usterki tych systemów przysparzają sporo problemów serwisom, które nie posiadają odpowiednich urządzeń pozwalających na ich diagnostykę.
Na rynku polskim mamy jednak duży wybór testerów lepszych lub gorszych przeznaczonych do diagnostyki samochodów pochodzenia europejskiego. Problem zaczyna się, gdy chcemy zdiagnozować “koreańca” lub “japończyka”. Przeżywamy deficyt uniwersalnych urządzeń, które kompleksowo obsługiwałyby samochody koreańskie i japońskie.
W związku z powyższym firma Magneti Marelli wprowadziła na rynek polski nowoczesny przenośny tester diagnostyczny Futura Pocket. Tester przeznaczony jest do azjatyckich marek samochodów tj.: HYUNDAI, KIA, DAEWOO, SSANGYONG, TOYOTA, HONDA, NISSAN, MITSUBISHI, MAZDA, SUBARU, SUZUKI, PROTON. Urządzenie obsługuje systemy wtrysku benzyny i diesel’a, ABS, trakcji, AIR-BAG, immobiliser. Dodatkowo Futura Pocket może pracować również jako skaner EOBD/OBDII.
Futura Pocket można rozszerzyć o zestaw autodiagnostyczny do aut europejskich i/lub amerykańskich. Pakiet europejski obejmuje oprogramowanie do takich marek, jak: VW, AUDI, SEAT, SKODA, BMW, MERCEDES.
Tester jest tak zaprojektowany, aby w jak najprostszy sposób dokonać komunikacji z danym systemem samochodu. Urządzenie jest w stanie automatycznie zdiagnozować samochód i pokazać systemy w nim zainstalowane. Futura-Pocket podpowiada, jakich końcówek diagnostycznych należy użyć i w którym miejscu pojazdu ich szukać.
Po skomunikowaniu się urządzenia ze sterownikiem samochodowym mamy do wyboru odczyt parametrów bieżących, błędów, aktywacji elementów wykonawczych, możliwość adaptacji lub regulacji pewnych podzespołów układu. Odczytywane parametry możemy obserwować i porównywać ze sobą w postaci cyfrowej lub graficznej, możemy je zapisać i w razie potrzeby później odczytać. Możemy dowolnie konfigurować wykaz parametrów na ekranie testera w zależności od możliwości sterownika samochodowego.
Zestaw wyposażony jest standardowo w kabel 16 PIN’owy (OBD). W przypadku, gdy auto posiada inne gniazdo diagnostyczne niż OBD, wykorzystuje się dodatkowe przyłącza diagnostyczne. W zestawie znajdują się przyłącza do gniazd diagnostycznych wszystkich samochodów obsługiwanych przez urządzenie. Futura Pocket może być zasilane ze złącza OBD lub z zapalniczki.
W obecnej chwili urządzenie pracuje w języku angielskim, natomiast firma Magneti Marelli przygotowuje wersję oprogramowania w języku polskim. Każdy użytkownik, który zakupił urządzenie w języku angielskim dostanie aktualizację roczną oprogramowania GRATIS wraz z polską wersją językową. Lista systemów diagnozowanych przez Futura Pocket jest aktualizowana poprzez złącze USB z komputera PC (Windows 98, 2000, XP).
Na rynku jest dostępna również rozszerzona wersja urządzenia o oscyloskop dwukanałowy i nosi nazwę Futura Hi-Scan.
Komentarze (0)