Inter Cars S.A. oraz JC Auto łączą siły
Oficjalne ogłoszenie fuzji nastąpiło podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Zarządy obu Spółek 16 lipca br. Podczas spotkania, na które zaproszono przedstawicieli mediów oraz kluczowych Partnerów obu firm, przedstawiono korzyści płynące z fuzji Inter Cars S.A. i JC Auto, a także zaprezentowano wizję rozwoju w przyszłości. W porozumieniu Spółki postanowiły, iż połączenie zostanie przeprowadzone zgodnie z art. 492 § 1 pkt 1 kodeksu spółek handlowych (połączenie poprzez przejęcie), tj. poprzez przeniesienie całego majątku JC Auto na Inter Cars w zamian za akcje, które Inter Cars wyda akcjonariuszom JC Auto (“Akcje Połączeniowe”). Strony Porozumienia ustaliły, iż za każde cztery akcje JC Auto zostanie wydana jedna Akcja Połączeniowa (“Parytet Wymiany”). Parytet Wymiany zostanie potwierdzony w planie połączenia. Na potrzeby planu połączenia wartość księgowa JC Auto zostanie ustalona na dzień 1 lipca 2007 r., a wniosek o ogłoszenie planu połączenia zostanie złożony do dnia 31 sierpnia 2007 r.
Dzięki fuzji na europejskim rynku motoryzacyjnym wzmacnia się istotnie pozycja Inter Cars S.A., który na przestrzeni 2-5 lat planuje stać się największym dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie, a jego udział w polskim rynku motoryzacyjnym wzrośnie w tym czasie do ponad 25 proc.
- To przede wszystkim bardzo dobra wiadomość dla naszych obecnych i przyszłych Klientów, a także naszych akcjonariuszy – mówi Krzysztof Oleksowicz, prezes Zarządu oraz największy udziałowiec Inter Cars S.A. - Dotychczas konkurowaliśmy ze sobą poprzez stałe poszerzanie oferty – Inter Cars o części do samochodów azjatyckich, natomiast JC Auto starało się powiększyć swój asortyment o podzespoły do samochodów europejskich. Teraz, kiedy oferta zostanie połączona, nasi klienci będą mieli dostęp do pełnego asortymentu obu firm w jednym miejscu, a także w najlepszej cenie na rynku. Ponadto zdecydowanie wzrośnie wartość spółki, co będzie miało niemały wpływ na wartość akcji będących w portfelach naszych akcjonariuszy – dodaje Krzysztof Oleksowicz.
- JC Auto jest w Polsce liderem w dystrybucji części do samochodów japońskich i koreańskich. Nie mogliśmy jednak dogonić Inter Carsu, który od zawsze dzierżył palmę pierwszeństwa w częściach europejskich. Ten bezsensowny wyścig trzeba było zakończyć w możliwie najlepszy sposób dla akcjonariuszy obu spółek. Tak też zrobiliśmy – dodaje Jerzy Grabowiecki, członek Zarządu i główny akcjonariusz JC Auto. Inter Cars S.A. nie zamierza obecnie zastępować marki JC Auto własnym logo. Znak firmowy JC Auto znajdzie się w Grupie Inter Cars S.A. i ma być kojarzony z ofertą części do samochodów japońskich i koreańskich. Podobnie sytuacja ma się z kadrą pracowniczą. Połączenie obu firm nie będzie miało żadnego wpływu na redukcję etatów w jakiejkolwiek ze Spółek.
- Chciałbym uspokoić zarówno pracowników JC Auto, jak i Inter Cars. Nie zamierzamy nikogo zwalniać. Wręcz przeciwnie - chcemy rozbudowywać sieć sprzedaży, aby skuteczniej konkurować na wszystkich możliwych rynkach. JC Auto to marka, na której nam zależy, a marka to ludzie – świetni fachowcy, którzy zbudowali tę firmę. Powstanie tak dużego organizmu wymaga pracy całego zespołu zarówno ze strony Inter Cars, jak i JC Auto. Naszym celem jest bycie numerem 1 w Europie, do tego potrzebni są nam wykwalifikowani pracownicy – mówi Krzysztof Oleksowicz, prezes Zarządu Inter Cars S.A.
Zarząd Spółki szacuje, że efektem synergii wynikającym z połączenia obu firm będzie obniżenie kosztów działalności o kwotę 35-40 mln rocznie. Nastąpi to głównie poprzez ujednolicenie systemów informatycznych Inter Cars S.A. i JC Auto. Proces ten będzie ułatwiony, ponieważ obie firmy pracują w oparciu o ten sam system komputerowy. Kolejnymi efektami synergii będzie optymalizacja procesów logistycznych, zwiększenie wydajności obu sieci dystrybucji, lepsze wykorzystanie powierzchni magazynowej, a także skrócenie czasu dostaw towarów do klienta. Prowadzone będą również wspólne działania marketingowe dla dotychczasowych klientów obu firm. Nie bez znaczenia będzie również silniejsza pozycja negocjacyjna wobec dostawców. Wszystko to przełoży się nie tylko na dynamiczny wzrost obrotów, ale przede wszystkim na wzrost rentowności i zysku grupy Inter Cars S.A. Obie firmy są właścicielami marek, którymi posługują się niezależne warsztaty naprawcze. W przypadku Inter Cars S.A. są to AutoCrew, Q-SERVICE, Q-SERVICE Truck i Q-SERVICE Motor Sport. JC Auto jest natomiast właścicielem loga Perfect Service. W efekcie połączenia obu firm powstanie największa sieć niezależnych serwisów w Polsce, licząca ponad 1000 warsztatów.
Wartość giełdowa obu Spółek na dzień 13.07.2007 r. wynosiła 2.068 mln PLN, a zatrudnienie w grupie wraz z filiami wynosi 3500 osób.
Komentarze (0)