Po kilku miesiącach od prezentacji projektu podczas paryskich targów Equip Auto Marketparts.com oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Od teraz producenci i dystrybutorzy części motoryzacyjnych mają dostęp do pierwszej tego typu platformy sprzedażowej B2B dedykowanej ich działalności.
Uruchomienie platformy poprzedził ponad rok prac badawczo-rozwojowych. Projekt otrzymał także wsparcie od zagranicznych inwestorów (TVS Automobile Solutions, India – Autonative, UK) w wysokości 3 mln euro.
Swoim użytkownikom Marketparts.com oferuje dwa rodzaje usług:
- globalną platformę zaopatrzeniową dla wszystkich rodzajów dystrybutorów: tradycyjnych, sprzedawców detalicznych i firm internetowych (pure players);
- platformę sprzedaży i pozbywania się zapasów dla producentów i dystrybutorów części.
Marketparts.com to rozwiązanie umożliwiające sprzedaż części od ręki i w najlepszych warunkach. Zaimplementowana wyszukiwarka pozwala na przetwarzanie nawet do 2000 referencji jednocześnie, czym nie mogą poszczycić się inne platformy umożliwiające wyłącznie przeszukiwanie referencja po referencji.
Platforma zapewnia dostęp do najszerszej dostępnej na rynku oferty części (jak czytamy w materiałach prasowych – kilka milionów referencji), a wszystkie z optymalnym stosunkiem ceny do jakości.
– Naszym celem jest zapewnienie jak najszerszej oferty części zamiennych do pojazdów osobowych i ciężarowych oraz motocykli, przy jednoczesnej gwarancji najwyższej dostępności i atrakcyjnych cenach – mówi Christophe Riberolle, były dyrektor rozwoju międzynarodowego w Mister Auto i założyciel Marketparts.com.
Prowadzona w 7 językach platforma Marketparts.com już zyskała kupców i sprzedawców z 30 krajów na 5 kontynentach. Jej twórcy zamierzają podwoić ofertę i pozyskać 250 nowych dostawców, w tym 20 znanych marek producentów części.
Jakie korzyści nowa platforma oferuje klientom? Jeśli jesteś tradycyjnym dystrybutorem, niezależnie czy należysz do jednej z międzynarodowych grup zakupowych (takich jak ATR, GroupAuto, Temot, Global One czy Nexus), Marketparts.com jest nowym kanałem, dzięki któremu możesz zwiększyć swój obrót i marżę, wykorzystując chociażby różnice cen i w dostępności części na różnych rynkach świata. Producenci części, pozyskując nowych dystrybutorów, mogą dzięki Marketparts.com
zwiększać swoje obroty i rozpoznawalność. Jeśli natomiast prowadzisz firmę internetową sprzedającą części (tzn. pure player), posiadasz magazyn z asortymentem części lub też nie, Marketparts.com będzie dla ciebie skutecznym narzędziem pozyskiwania nowych dostawców i optymalizowania marży.
Komentarze (0)