Rozmawiamy z Mario Fiems, dyrektorem targów Equip Auto.
- W październiku br. odbędzie się kolejna edycja targów Equip Auto. Jakie są argumenty przemawiające za organizacją takich imprez targowych?
Kryzys, który dotknął europejskie rynki, a w szczególności sektor motoryzacyjny, skłania firmy do wprowadzania innowacji oraz poszukiwania sposobów na wyróżnienie się w nowej sytuacji gospodarczej. Duża konkurencyjność przedsiębiorstw panująca na rynku sprzyja targom takim jak Equip Auto, które dedykowane są wtórnemu rynkowi motoryzacyjnemu.
W 2013 roku targi Equip Auto odnotowały bardzo wysoki poziom satysfakcji wśród odwiedzających. 85% gości było zadowolonych z wizyty na targach, 87% zadeklarowało odwiedzenie edycji 2015.
Pomimo kryzysu gospodarczego targi dla profesjonalistów nadal przyciągają dużą liczbę wystawców i odwiedzających oraz odgrywają rolę promotora biznesu, działalności gospodarczej i innowacji.
- Jakie będą atuty tegorocznej edycji targów?
W 2015 roku kontynuujemy strategię promocyjną zainicjowaną podczas edycji 2013, która opiera się na trzech filarach: „Więcej kontaktów biznesowych”, „Więcej usług” i „Węcej wydarzeń towarzyszących”.
„Więcej kontaktów biznesowych” – pierwszy z trzech filarów targów ma na celu zgromadzenie kompleksowej i reprezentatywnej oferty wtórnego rynku motoryzacyjnego oraz usług dla wszelkich typów pojazdów.
Targi Equip Auto 2015 odbędą się w dniach 13-17 października br. w centrum wystawowym Paris Nord Villepinte i będą gościć 1500 wystawców, w tym 70% firm spoza Francji, przybyłych z 45 krajów. Salon będzie podzielony na 9 głównych sektorów i obejmie 100.000 m2 powierzchni ekspozycyjnej.
Kontynuujemy inicjatywy, które odniosły duży sukces w roku 2013, m.in. nowy sektor sieci serwisowania i napraw, gromadzący 15 najważniejszych sieci aftermarket działających na rynku francuskim i europejskim: American Car Wash, Autodistribution, Autolia, Autovision, Centaure, EDRA, Euromaster, Eurorepar Car Service, Ford Motorcraft, ID Rechange, IDLP, Point S, Precisium, Rapid Parebrise i Speedy.
Hasło „Więcej kontaktów biznesowych” odnosi się przede wszystkim do możliwości nawiązywania kontaktów między wystawcami i 100.000 gości odwiedzającymi targi, wśród których 30% stanowią profesjonaliści sektora motoryzacyjnego spoza Francji.
Nowością edycji 2015 będzie wzmocnienie międzynarodowego charakteru targów poprzez wybranie 4 krajów jako gości honorowych imprezy. Region basenu Morza Śródziemnego będzie reprezentowany przez Algierię, Maroko i Tunezję, zaś gościem honorowym z Europy będzie Polska, która może poszczycić się silnym wtórnym rynkiem motoryzacyjnym. Te cztery kraje będą miały znakomitą okazję do promowania rodzimego sektora motoryzacyjnego i zaprezentowania możliwości swoich rynków wtórnych. Wydarzeniom związanym z gośćmi honorowymi będą towarzyszyły oficjalne wizyty przedstawicieli poszczególnych krajów, fora dyskusyjne poświęcone możliwościom oferowanym przez rynki, zaproszenie delegacji handlowców oraz sesje match-makingu z udziałem wystawców i przedstawicieli handlowych. Dzięki tym spotkaniom wystawcy będą mogli w optymalny sposób skorzystać z udziału w targach Equip Auto i nawiązać kontakty z handlowcami z dynamicznie rozwijających się rynków.
Targi Equip Auto nie poprzestają na lansowaniu nowych inicjatyw, ale wzmacniają działania zapoczątkowane w 2013 roku i realizują hasło „Więcej usług”. Proponowane usługi mają na celu sprzyjać nawiązywaniu kontaktów biznesowych w trakcie i po zakończeniu targów, czemu służy m.in. platforma kojarząca odwiedzających/handlowców i wystawców, umożliwiająca umówienie spotkania podczas targów. Odwiedzający mają do dyspozycji „eksperckie ścieżki zwiedzania”, które ułatwiają wizytę na targach i zwiększają liczbę gości obecnych na poszczególnych stoiskach. Jedna ze ścieżek będzie dedykowana nowym produktom i innowacjom, które są w centrum zainteresowania targów Equip Auto. Dzięki tej ścieżce odwiedzający mogą zrealizować jeden z głównych celów wizyty na targach, czyli zapoznać się z nowymi produktami i usługami.
Kolejnym ważnym aspektem są różne cyfrowe narzędzia komunikacji, które ułatwiają wizytę na targach, dostarczając odwiedzającym niezbędnych informacji. Do dyspozycji profesjonalistów jest odświeżona strona internetowa oraz aplikacje mobilne, służące przygotowaniu wizyty na targach.
Targi Equip Auto są obecne na portalach społecznościowych i mają dużą liczbę obserwatorów.
Odnośnie trzeciego filaru targów – „Więcej wydarzeń towarzyszących” – nowością edycji 2015 będzie Platforma TV, która zapowiada się jako prawdziwe narzędzie komunikacji i informacji dla wszystkich odwiedzających i wystawców. Wszystkie audycje prezentowane w ciągu 5 dni na Platformie TV Equip Auto będą tłumaczone symultanicznie na język angielski, a następnie umieszczone na kanale YouTube poświęconym targom. W ten sposób odwiedzający będą mogli na bieżąco śledzić to, co dzieje się na Equip Auto, niezależnie od tego, którego dnia zaplanowali swoją wizytę na targach. Program wydarzeń zapowiada się bardzo interesująco. Informacje na temat wszystkich animacji i szczegółowy program targów będą dostępne na stronach internetowych www.equipauto.com od czerwca br.
„Więcej wydarzeń towarzyszących” to także 30. edycja Konkursu International Grands Prix for Automotive Innovation. Międzynarodowe jury złożone z 80 dziennikarzy prasy specjalistycznej (w tym z Polski) nagrodzi innowacje i know-how wystawców targów Equip Auto.
- Czy może nam Pan zaprezentować profil odwiedzających Equip Auto?
Oczekujemy, że w ciągu pięciu dni – od wtorku (13.10) do soboty (17.10), salon odwiedzi 100.000 profesjonalistów, w tym 30% spoza Francji. Większość gości stanowić będą odwiedzający z Europy (70%), Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu (18%).
44% odwiedzających stanowią profesjonaliści z branży serwisowania i napraw, głównie mechanicy i blacharze pracujący w niezależnych sieciach lub sieciach związanych z producentami. 34% gości to przedstawiciele sektora handlu – importerzy, dystrybutorzy i sprzedawcy. 13% stanowią profesjonaliści z przemysłu motoryzacyjnego, głównie producenci wszystkich typów pojazdów, zaś 9% to przedstawiciele sektora usług.
Odwiedzający targi Equip Auto reprezentują wszystkie sektory motoryzacyjne: lekkie pojazdy pasażerskie, lekkie pojazdy ciężarowe i samochody ciężarowe, autobusy, jednoślady, maszyny rolnicze i budowlane.
- Jakie działania zamierzają podjąć organizatorzy, aby ułatwić wizytę na targach 100.000 odwiedzających i uprzyjemnić im pobyt w Paryżu?
Zależy nam na tym, aby nie tylko zachęcić profesjonalistów do odwiedzenia targów, ale także ułatwić im wizytę w Paryżu. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z różnymi partnerami i proponujemy szereg usług:
- MyTripSet – platformę dostępną ze strony internetowej Equip Auto, która ma na celu ułatwić odwiedzającym i wystawcom zarezerwowanie środków transportu;
- ATI Booking – centralę rezerwacji hotelowych dla odwiedzających i wystawców dostępną ze strony internetowej targów Equip Auto;
- nowość w 2015 roku – La Fourchette – platformę rezerwacji miejsc w restauracjach i biletów na spektakle w bardzo atrakcyjnych cenach (zniżki do 50%).
- Jak wygląda udział naszego kraju w Państwa imprezie?
Polska zajmuje 10. miejsce na liście krajów z największą liczbą odwiedzających targi (dane z edycji 2013) i regularnie plasuje się między 7. a 11. miejscem pod względem liczby wystawców, co czyni z niej ważnego i historycznego partnera targów Equip Auto.
Targi Equip Auto
Międzynarodowe Targi Wtórnego Rynku Motoryzacyjnego i Usług dla Wszelkich Typów Pojazdów Equip Auto są jedną z najważniejszych platform wymiany między producentami, dystrybutorami i zakładami naprawczymi poszukującymi nowych produktów, usług i partnerów ze strefy EMEA. Equip Auto jest salonem Francuskiej Federacji Przemysłu Wyposażenia Pojazdów (FIEV) i Francuskiej Federacji Blacharstwa (FFC) organizowanym przez Grupę Comexposium. W 2015 roku organizatorzy spodziewają się 100.000 odwiedzających (w tym 30% spoza Francji) oraz 1500 wystawców (w tym 75% spoza Francji). Targi Equip Auto odbędą się w dniach 13-17 października 2015 r. w podparyskim Parku Ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte.
Lista polskich wystawców targów Equip Auto 2015 (z 7.04.2015)
APP Sp. z o.o., Auto-France, Auto-Starter Danuta Kaszubowska, E- -Moto Sp. z o.o., Entertrade Sp. z o.o. Sp. k., Epros Sp. z o.o. Sp. k., Fischer Automotive One, Górecki Sp. j., Kegel Blazusiak Sp. z o.o., M-Tech S.C., Perfekt Anna Rudzka, Polmostrów Sp. z o.o., Polstarter P.U.H.P. Leszek Uzarczyk, Waś Sp. j., Kampol i Pro Tec.
Komentarze (0)