Świat nieodwołalnie odchodzi od tradycyjnych pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi, a akumulatory litowo-jonowe stają się jednym z najniebezpieczniejszych elementów w łańcuchu dostaw dla branży motoryzacyjnej. Forum zawiązane przez ekspertów firmy Chep pomoże przyspieszyć rozwój bezpiecznego, efektywnego i zrównoważonego łańcucha dostaw akumulatorów litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych.
Akumulatory o dużej gęstości energii – których klienci oczekują i potrzebują – to komponenty ciężkie, produkowane głównie w Azji oraz bardzo wrażliwe na zmiany temperatury, niewłaściwą obsługę i uszkodzenia. Takie uszkodzenia mogłyby mieć potencjalnie bardzo poważne konsekwencje w postaci wybuchu lub toksycznej emisji1. Z tego względu wprowadzono kosztowne, złożone i nieustannie zmieniające się regulacje dotyczące pakowania, przechowywania i przenoszenia tych podzespołów.
Należy też pamiętać o innych kwestiach, takich jak zagrożenia dla dostaw surowców, postępowanie po zakończeniu cyklu użytkowania, recykling i utylizacja. Ważne są również konsekwencje prawne i ubezpieczeniowe oraz rentowność układów napędowych elektrycznych pojazdów akumulatorowych (Battery Electric Vehicle, BEV), w których system zasilania może stanowić nawet 80% kosztów2.
Każde z tych wyzwań wpływa na wiele fragmentów łańcucha dostaw w sektorze motoryzacyjnym. Ogromny wspólny wysiłek jest niezbędny, aby branża szybko, bezpiecznie i ekonomicznie przestawiła się na produkcję bardziej zrównoważonych pojazdów na skalę masową.
Chep specjalizuje się w obsłudze globalnego łańcucha dostaw, dlatego firma jako odpowiedzialna społecznie zainicjowała grupę ekspercką Battery in Focus. Funkcjonuje ona jako platforma robocza i dyskusyjna, a uczestniczą w niej liderzy wszystkich segmentów branży motoryzacyjnej i transportu w łańcuchu dostaw, a także zewnętrzni specjaliści, konsultanci i prawnicy. Dotychczas zorganizowano dziesięć sesji eksperckich, przy dużym zaangażowaniu głównych producentów OEM, dostawców z segmentu Tier 1, producentów akumulatorów i wielu innych zainteresowanych stron.
Partnerzy, którzy przyłączą się do tej kooperacji, pomogą przygotować nadchodzącą „rewolucję w sektorze EV”, wytyczając kierunek rozwoju branży ku zrównoważonej przyszłości i uczestnicząc w definiowaniu globalnych standardów dla nowego rodzaju logistyki.
– Grupa ekspercka Battery in Focus już teraz odgrywa istotną rolę w przyszłości łańcucha dostaw EV. Szeroki zakres partnerstwa – nawet pomiędzy konkurującymi ze sobą podmiotami – wskazuje na korzyści płynące ze wspólnej pracy, która pomoże wyznaczyć kierunek rozwoju branży w przyszłości. Cieszymy się, że możemy oferować udział w tym projekcie, opierając się na wyjątkowej pozycji firmy Chep w łańcuchu dostaw – podkreśla Sanjiv Takyar, dyrektor ds. innowacji, rozwiązań i marketingu strategicznego, Chep Automotive & Industrial Solutions.
Od ponad 30 lat Chep zajmuje się redukcją kosztów i promowaniem zrównoważonego profilu działalności, oferując rozwiązania opakowaniowe wielokrotnego użytku dla branży motoryzacyjnej i współpracując z producentami OEM i Tier 1 na całym świecie.
1 Royal Society of Chemistry Advances: Rozbieganie termiczne dużych akumulatorów litowo-jonowych https://pubs.rsc.org/en/Content/ArticleLanding/RA/2018/C8RA06458J#!divAbstract.
2 PWC – Badanie dotyczące układów napędowych 2020, www.strategyand.pwc.com/de/de/studie/2020/powertrain-study.html.
Komentarze (0)