Przyczepa przypominająca opakowanie na filtry posłużyła za stoisko firmy Hengst Filtration na tegorocznych targach Autos Truck Day. Cel: zachęcić do zaglądania do pudełka i porównywania jakości filtrów przed zakupem, zamiast opierania się na najłatwiejszym do oceny parametrze, czyli cenie.
W przyczepie zaprezentowano produkty z serii Blue, czyli pięciostopniowy, inteligentny system filtracji paliwa Blue.maxx (dostępny też w opcji Blue.maxx 300 do mniejszych przestrzeni instalacyjnych) oraz pięciowarstwowe, antyalergiczne filtry kabinowe Blue.care, które od niedawna dostępne są również dla pojazdów ciężarowych. Odwiedzający mogli zapoznać się z budową prezentowanych na stoisku wielofunkcyjnych, opracowanych przez inżynierów Hengst modułów filtracyjnych do pojazdów marek Mercedes-Benz Actros i DAF.
Moduł filtracji oleju
Opracowany przez Hengst Filtration moduł filtracji oleju i zarządzania przepływem płynów montowany jest w 6-cylindrowych, rzędowych silnikach o pojemności skokowej 12,8-15,6. Aluminiowy odlew stanowi serce układu obiegu oleju dla platformy silników ciężkich Daimler AG Heavy Duty Engine, a montowany jest na całym świecie w pojazdach ciężarowych i użytkowych popularnych marek, takich jak Mercedes-Benz, Freightliner, EvoBus i Fuso, także w wielu maszynach rolniczych i budowlanych, np. Class Jaguar czy Fendt. Opracowany z myślą o silnikach HDEP moduł umieszczony został na kołnierzu na skrzyni korbowej i zawiera filtr oleju, wymiennik ciepła, zawory, czujniki, połączenia i pompę płynu chłodzącego. W związku z tym rozwiązanie to opiera się na całkowicie zintegrowanym systemie przekierowania płynów bez węży i rur dla niefiltrowanego oleju, czystego oleju i płynu chłodzącego.
Złożony z ponad 50 części system oszczędza przestrzeń montażową i wagę, a przy minimalnym oporze przepływu przyczynia się również do oszczędności paliwa i niższej emisyjności. Dzięki temu całkowita waga odlewu spadła o 44%. W module tym zastosowano wymienny wkład filtra oleju Hengst (nr kat. E510H07 D129) o charakterystycznym kształcie i budowie oraz powierzchni filtracyjnej aż 66 m2. Umieszczone w elemencie filtrującym, na długości plis dyski pośrednie wpływają na wzrost stabilności i odporności filtra na duże siły nacisku działające podczas pracy. Dyski utrzymują również otwarte na przepływ plisy, co gwarantuje optymalne reagowanie i utrzymanie niskiego ciśnienia różnicowego w filtrze, a tym samym możliwie najlepszą wydajność filtracji.
Filtracja paliwa z Blue.maxx
Modułowy system Blue.maxx 450 jest integralną częścią oferty produktów IAM. W asortymencie dostępny jest też Blue.maxx 300 – idealny dla mniejszych przestrzeni montażowych. Od 2020 roku Blue.maxx 300 produkowany jest seryjnie jako część OEM. Jako niestandardowy zestaw instalowany jest m.in. w Mack Trucks MD6 i MD7 Grupy Volvo oraz w generatorach turbin gazowych do stacjonarnego wytwarzania energii na wieżach telekomunikacyjnych firmy Bladon z Wielkiej Brytanii.
Inteligentny system filtracji paliwa Blue.maxx to:
- trwała obudowa z wydajną, ręczną pompką do odpowietrzania układu – w opcji z podgrzewaczem lub bez,
- wkład filtrujący Energetic – do wyboru separacja na poziomie 10 μm lub 30 μm,
- zestaw adapterów zapewniających różne opcje połączenia,
- odstojnik na wodę i śruba do spustu wody.
Elementy systemu można dobierać i montować, dopasowując je do naszych potrzeb.
Komentarze (0)