Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Idealna obsługa akumulatora

Nowość Helli dla serwisów:
jednostka diagnostyczna do akumulatorów i profesjonalny prostownik.


Hella umożliwia warsztatom samochodowym wykonywanie kompletnej i optymalnej obsługi akumulatorów za pomocą jednego urządzenia – jednostki do obsługi akumulatorów zaprezentowanej na targach Automechanika 2006. Według danych niemieckiego automobilklubu ADAC, najważniejszą przyczyną awarii – aż w 35 proc. przypadków – wciąż jest problem natury ogólnoelektrycznej (akumulator, rozrusznik, alternator). Systemy elektroniczne, nawigacja czy audio to dodatkowe obciążenia dla akumulatora, bo pobierają prąd, nawet gdy silnik nie pracuje. Aby oszczędzić serwisom niemiłych niespodzianek związanych z rozładowaniem akumulatora, podczas przyjęcia pojazdu należy zawsze przeprowadzić test akumulatora. Zwiększa to satysfakcję klienta i sprzedaż. Przykład: w ciągu dwóch miesięcy warsztat motoryzacyjny przetestował akumulatory w 261 pojazdach. Efekt: 14 proc. akumulatorów wymagało doładowania, a aż 22 proc. wymiany! To ogromny potencjał zysków jaki można wykorzystać dzięki trzem jednostkom serwisowym Helli. Jednostka diagnostyczna akumulatora “BD9734” przeprowadza wszystkie niezbędne procedury testowe na akumulatorach i ma wszystkie dane w pamięci. Wybrać i sprawdzić można wszystkie typy akumulatorów rozruchowych (GEL, AGM, spiralne, kwasowo-ołowiowe). W ciągu kilku sekund to niewielkie i poręczne urządzenie wykona pełną analizę zdolności rozruchowych na zimno. Nie jest do tego potrzebne żadne zewnętrzne zasilanie, bo jednostka diagnostyczna zasilana jest prądem z akumulatora, który testuje. Jeśli akumulator oddaje prąd o wartości niższej niż 5,5 V, zewnętrzna bateria 9-woltowa przejmuje
zwiększenie prądu w procesie testowania o 1 V.
Przegląd innych cech produktu:
- Testuje rozładowane akumulatory (nawet całkowicie).
- Nie rozładowuje podczas testowania.
- Bez podgrzewania, a więc i straty czasu podczas pomiarów, a wyniki pomiaru są zawsze stałe.
- Bez iskrzenia podczas przy- i odłączania oraz pomiaru.
- 1,10-metrowy kabel przyłączeniowy, odłączalny.
- Wyświetlacz ciekłokrystaliczny z podświetleniem i regulacją kontrastu.
Hella zaleca, by w uzupełnieniu tej jednostki serwisy miały dostępny dla każdego stanowiska – na przykład zamocowany na ścianie warsztatu – nowy “profesjonalny prostownik” do ładowania akumulatorów samochodowych. Akumulator można wówczas ładować podczas obsługi klienta lub prac serwisowych. Klient otrzyma swój pojazd z powrotem z na pewno w pełni naładowanym akumulatorem. “Profesjonalny prostownik” może ładować dowolny akumulator prądem do 25 A i utrzymuje ten prąd na stałym poziomie w trybie serwisowym, więc zagazowanie akumulatora jest kompletnie niemożliwe. “Profesjonalny prostownik” jest łatwy w obsłudze i ma trwałą obudowę oraz 3-metrowy, odłączalny kabel. Prostownik ten nadaje się do 12-woltowych akumulatorów kwasowych (Ca/Ca, Ca/Ag), AGM, spiralnych i elowych, wykorzystywanych w pojazdach osobowych, ciężarowych, rolniczych i łodziach. Jako dodatek do jednostki diagnostycznej dostępny jest zestaw do przeglądania danych, który pozwala na przesłanie danych z jednostki do komputera warsztatowego i ich wydruk. Zestaw składa się z podczerwonego interfejsu oraz przyjaznego oprogramowania, łatwego do zainstalowania. Wyniki pomiarów można przesyłać szybko i łatwo.
<10002420a_am0.jpg>
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony