Części i regeneracja

ponad rok temu  07.09.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 1 minuta

Identyczne wizualnie, a różne konstrukcyjnie – napinacze paska rozrządu w grupie VW

W samochodach grupy VW z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1.0, 1.0i, 1.3, 1.4, 1.4i, 1.6, 1.6i stosowane są dwa technicznie różne napinacze w zależności od kodu silnika (531 0252 30 i 531 0525 30). Niestety ich wygląd zewnętrzny jest identyczny, co może powodować trudności w doborze i mieć przykre konsekwencje techniczne. Również numeracja jest zbliżona, dlatego o pomyłkę nietrudno. Aby pasek rozrządu pracował bezproblemowo, należy podczas doboru bezwzględnie przestrzegać poniższych instrukcji.
O doborze zestawu paska rozrządu decyduje jedynie kod silnika. Wymiary rolki napinającej (61,5x22 mm), szerokość (19 mm) i liczba zębów paska rozrządu (135) są identyczne w obu rozwiązaniach.
Na przykład w Vokswagenie Caddy z silnikiem 1.4 60 KM podczas montażu można posiłkować się numerami wybitymi na płytce. Napinacz 531 0252 30 ma oznaczanie 979272 i jest dedykowany dla kodów silnika APQ, AEX, natomiast napinacz o nr 531 0525 30 ma oznaczenie 979548 i znajduje zastosowanie dla AUD. Pomyłka może doprowadzić do utraty napięcia paska i w konsekwencji awarii silnika, gdyż zastosowane sprężyny charakteryzują się inną siłą naciągu. Jest to kolejny dowód na to, że doboru części nie wolno dokonywać jedynie na podstawie oceny wizualnej.

Pełne wyjaśnienie opisuje Service Info INA 0069, dostępny na portalu www.repxpert.pl i w katalogu 
www.webcat.scheaffler.com.

GALERIA ZDJĘĆ

Identyczne wizualnie, a różne konstrukcyjnie – napinacze paska rozrządu w grupie VW
Identyczne wizualnie, a różne konstrukcyjnie – napinacze paska rozrządu w grupie VW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony