Samochody ciężarowe

ponad rok temu  19.01.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

II Olimpiada Techniczna DAF 2014

28 listopada 2014 roku w Pałacu Izbicko odbyła się uroczysta gala ogłoszenia wyników II Olimpiady Technicznej DAF oraz ceremonia wręczenie nagród finalistom.

Najlepszym Mechanikiem DAF roku 2014 został Paweł Parzer z firmy Wanicki, autoryzowanego dealera firmy DAF w Mogilanach. P. Parzer wykazał się największą wiedzą z zakresu elektryki, sterowania silnikiem, pneumatyki i układu hamulcowego, układu jezdnego i napędowego, mechaniki oraz narzędzi specjalnych i systemów DAF oraz wiedzy ogólnej o marce DAF. W nagrodę otrzymał 46-calowy telewizor, który z uwagi na rozmiary nie mógł być dosłownie wręczony, a jedynie przekazany.
Pozostałe miejsca na olimpijskim podium zajęli: Piotr Krukowski, WTC Długołęka (2. miejsce), Łukasz Węgrzynek, DBK Szczecin (3. miejsce), Paweł Burczak, TB Trucks & Trailer Serwis Biała Podlaska (4. miejsce).
Olimpiada Techniczna DAF 2014 rozpoczęła się w maju, a jej celem było wyłonienie najlepszego mechanika sieci dealerskiej DAF. W olimpiadzie mogli wziąć udział mechanicy pracujący w autoryzowanych serwisach DAF, którzy wpisani są do wewnętrznego systemu zarządzania szkoleniami TMS i osiągnęli co najmniej pierwszy z czterech poziomów wyszkolenia Basic. Do zawodów przystąpiło 88 mechaników z oddziałów dealerskich DAF. W samym finale spotkało się 4 najlepszych.
Zawody trwały 6 miesięcy i składały się z 3 etapów. Pierwszym etapem były kwalifikacje, które polegały na rozwiązaniu internetowego testu sprawdzającego wiedzę techniczną, jak i ogólną o firmie DAF. Wszyscy zarejestrowani uczestnicy na specjalnie stworzonej na cele olimpiady stronie internetowej www.olimpiadatechnicznaDAF.pl odpowiadali na 55 pytań testu internetowego w ciągu 120 minut. W etapie tym wyłonionych zostało 40 osób.
Etap drugi to praktyczne zadania serwisowe. Grupa 40 uczestników wyłonionych w etapie pierwszym została zaproszona do 4 różnych lokalizacji serwisów w jednym terminie. Każda z grup wykonywała na czas zaplanowane zadania. Na tym etapie wyłonionych zostało 4 finalistów.
Trzecim, ostatnim etapem był finał, podczas którego uczestnicy wykonywali 4 różne zadania związane z dokumentacją elektroniczną (Parts/Service Rapido), diagnostyką pojazdu, mechaniką i elektryką. Zdobycie tytułu Najlepszego Mechanika Roku 2014 przyniosło duży prestiż zarówno zwycięzcy, jak i serwisowi DAF, w którym on pracuje.
Olimpiada Techniczna DAF jest doskonałym przykładem tego, jak wielką wagę firma DAF przykłada do jakościowego rozwoju sieci dealerskiej i usług serwisowych. To właśnie w DAF lata temu ukuto powiedzenie powtarzane nawet przez jej konkurentów: pierwszy samochód sprzedaje dealer, drugi sprzedaje warsztat. Zaczynając od serwisu 24h DAF ITS, przez DAF Multisupport – skrojone na miarę kontrakty serwisowe – poprzez sieć ponad 1100 punktów serwisowych w Europie, organizacja DAF może poszczycić się wysokimi kwalifikacjami pracowników, nowoczesnym oprzyrządowaniem, wieloma wspierającymi systemami i oprogramowaniem.
Placówki DAF Service Partners™ są gotowe do pomocy klientom we wszystkim, co ma związek z konserwacją i naprawą. Mają najbardziej zaawansowany sprzęt diagnostyczny z narzędziem DAVIE XD oraz wysoko wykwalifikowany personel serwisowy. Chętnie także oferują pomoc przy konserwacji i naprawie samochodów ciężarowych innych producentów. Działając w ramach „Programu TRP”, punkty DAF Service Partners™ prowadzą sprzedaż części uniwersalnych. Nawet w przypadku samodzielnego wykonywania konserwacji floty dealer firmy DAF jest cennym partnerem. Dotyczy to nie tylko dostaw części firmy DAF, ale również materiałów eksploatacyjnych dla warsztatów i narzędzi oraz części do przyczep, platform załadowczych i nadwozia. W niektórych krajach można znaleźć również punkty serwisowe DAF Service Support Points™ – placówki, które działają w połączeniu z punktami DAF Service Partners™, aby zaspokoić potrzeby klientów w zakresie konserwacji i napraw. Firma DAF posiada również sieć 150 wyspecjalizowanych dealerów „DAF Coach and Bus Service”, strategicznie rozmieszczonych wzdłuż głównych tras w Europie. Są oni odpowiednio przygotowani do wykonania konserwacji i napraw konkretnych podzespołów, takich jak toalety, sprzęt gastronomiczny czy pokładowy sprzęt audio i wideo.

Grzegorz Teperek

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony