19 listopada 2004 r. w Warszawie w Hotelu Sofitel Victoria odbędzie się III Międzynarodowe Forum Motoryzacji. Forum poświęcone będzie w całości problematyce Block Exemption, a dokładniej – czy nowy system dystrybucji w Unii Europejskiej spełni nadzieje Strategii Lizbońskiej? Udział w forum wezmą znaczący przedstawiciele ze świata biznesu oraz europejskiej i polskiej motoryzacji.
W krajach dawnej “piętnastki” regulacja, zmieniająca system dystrybucji nowych samochodów, usług oraz części działa od roku, a w Polsce od maja br., z półrocznym okresem przejściowym. W związku z tym pojawiają się pytania jak funkcjonuje nowy system w UE, a jak wśród nowych członków, takich jak Polska? Jakie zmiany są korzystne dla rynku, a jakie nie? W którym kierunku będzie rozwijał się polski rynek? Czy po wielkim szumie informacyjnym wszystko powróci do sytuacji przed pierwszym maja, czy może pójdzie w kierunku amerykańskiego rynku motoryzacyjnego? Są to zagadnienia o bardzo istotnym znaczeniu dla polskich przedsiębiorców związanych z branżą i dlatego odpowiadać na nie będą goście z Europy tacy jak chociażby Jurgen Creutzig z CECRA, a także gość ze Stanów Zjednoczonych Ameryki – Andy Koblenz z NADA. Dodatkowo w Forum wezmą udział osobistości polskiej motoryzacji – Przemysław Rajewski ZM SOIS, Roman Kantorski PIM, Marek Konieczny PIM. Odbiorcami Forum będą przedstawiciele firm związanych z sektorem samochodowym, czyli importerów, dealerów, serwisów, dystrybutorów części, towarzystw ubezpieczeniowych, banków, funduszów leasingowych itp. Organizator spodziewa się, że udział w tym spotkaniu weźmie około 300 uczestników.
Gospodarzem Forum jest Polska Izba Motoryzacji, która jest organizacją stawiającą sobie za cel wspieranie przedsiębiorców motoryzacyjnych i rynku konsumenckiego. Pomaga im przekazując wiedzę o prawie unijnym, ułatwiając nawiązywanie kontaktów handlowych oraz pozyskiwanie środków pomocowych. Nieobce Izbie są też zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa na polskich drogach. Tegoroczne Forum łączy się z obchodami 10-lecia istnienia Polskiej Izby Motoryzacji, co dodatkowo świadczy o wyjątkowym charakterze tego spotkania.
- Naszym zdaniem – informuje Roman Kantorski, Prezes Polskiej Izby Motoryzacji – spotkanie tego typu jest bardzo potrzebne naszym przedsiębiorcom. W dobie tak dużych przemian dotyczących motoryzacji potrzebna jest rzetelna informacja na temat rynku objętego od dłuższego czasu całkowitą liberalizacją, a takim jest z całą pewnością rynek amerykański. Osoby powiązane z branżą powinny wiedzieć, ze samo GVO nie stwarza dla nich żadnego zagrożenia. Zagrożeniem mogą być złe interpretacje tych przepisów.
Komentarze (0)