Lakiernictwo samochodowe – najnowsze technologie, zgodne z przepisami UE
W dniach 8 – 9 czerwca 2005 r. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich SIMP zorganizowało III Ogólnopolską Konferencję “Lakiernictwo samochodowe – najnowsze technologie, zgodne z przepisami UE”. Spotkanie odbyło się w Arturówku koło Łodzi. Zadaniem konferencja było dostarczenie niezbędnej wiedzy dla lakierników, rzeczoznawców samochodowych, biegłych sądowych, inwestorów planujących rozwój lub budowę warsztatów lakierniczych.
Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej i wprowadzenia przepisów ograniczających zanieczyszczenie środowiska przez lotne związki organiczne VOC w krajach zrzeszonych powoduje wiele dyskusji i debat, zwłaszcza ostatnia Dyrektywa Parlamentu Europejskiego 2004/42/CE z dnia 21.04.2004, która dotyczy warsztatów obsługowo-naprawczych w zakresie lakiernictwa renowacyjnego samochodów. Podczas konferencji, omawiając przepisy i najnowsze wymagania w zakresie postępu technicznego, próbowano znaleźć odpowiedź na wszelkie pytania nurtujące branżę lakierniczą, m.in. jakie technologie należy stosować, jakie zmiany są konieczne do wprowadzenia – modernizacja czy inwestycje, jakie są możliwości uzyskania środków finansowych na ten cel, gdzie i jakie dokumenty należy składać, aby uzyskać dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej oraz co powinien wiedzieć rzeczoznawca w zakresie ekspertyz powłok lakierowych na bazie znajomości nowych technologii.
W dniach 8 – 9 czerwca 2005 r. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich SIMP zorganizowało III Ogólnopolską Konferencję “Lakiernictwo samochodowe – najnowsze technologie, zgodne z przepisami UE”. Spotkanie odbyło się w Arturówku koło Łodzi. Zadaniem konferencja było dostarczenie niezbędnej wiedzy dla lakierników, rzeczoznawców samochodowych, biegłych sądowych, inwestorów planujących rozwój lub budowę warsztatów lakierniczych.
Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej i wprowadzenia przepisów ograniczających zanieczyszczenie środowiska przez lotne związki organiczne VOC w krajach zrzeszonych powoduje wiele dyskusji i debat, zwłaszcza ostatnia Dyrektywa Parlamentu Europejskiego 2004/42/CE z dnia 21.04.2004, która dotyczy warsztatów obsługowo-naprawczych w zakresie lakiernictwa renowacyjnego samochodów. Podczas konferencji, omawiając przepisy i najnowsze wymagania w zakresie postępu technicznego, próbowano znaleźć odpowiedź na wszelkie pytania nurtujące branżę lakierniczą, m.in. jakie technologie należy stosować, jakie zmiany są konieczne do wprowadzenia – modernizacja czy inwestycje, jakie są możliwości uzyskania środków finansowych na ten cel, gdzie i jakie dokumenty należy składać, aby uzyskać dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej oraz co powinien wiedzieć rzeczoznawca w zakresie ekspertyz powłok lakierowych na bazie znajomości nowych technologii.
Komentarze (0)