Napinacz paska wielorowkowego 533 0081 30 jest wyposażony w amortyzator hydrauliczny, zapewniający właściwe napięcie podczas całego okresu eksploatacji paska. Jednocześnie, dzięki odpowiedniej konstrukcji i zastosowaniu zaworu zwrotnego, pozwala na tłumienie drgań paska w pewnym dopuszczalnym zakresie amplitudy. Napinacz nie zapewnia jednak wystarczającego poziomu tłumienia drgań. Z tej właśnie przyczyny, z uwagi na charakterystykę pracy silnika i poziom generowanych przez niego drgań skrętnych, dla zachowania optymalnych parametrów pracy w pełnym okresie eksploatacji całego układu paska wielorowkowego, konieczne jest zastosowanie sprzęgiełka alternatora, który pozwoli zredukować te drgania do wymaganego poziomu. Pozostawienie sprzęgiełka alternatora na kolejny okres po wymianie paska wielorowkowego może prowadzić do spadku skuteczności jego działania, co będzie miało znaczący wpływ na żywotność wszystkich komponentów, a tym samym przyczyni się do konieczności jego przedwczesnej wymiany. Brak sprzęgiełka lub jego usterka skutkuje nadmiernym wzrostem drgań paska i może w skrajnym przypadku doprowadzić do trwałego uszkodzenia ramienia napinacza. Dlatego przy wymianie paska wielorowkowego, oprócz napinacza i rolek prowadzących, konieczny jest również montaż nowego sprzęgiełka alternatora. Pojawiające się przypadki reklamacyjne tych napinaczy, charakteryzujące się niekiedy pękaniem ramion w miejscu mocowania amortyzatorka, potwierdzają wysoki priorytet dotarcia z informacją serwisową i istotnymi wskazówkami montażowymi do jak najszerszej grupy mechaników samochodowych.
Producent:
Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
Modele:
- Audi: A3
- Seat: Cordoba, Ibiza III, Inca, Leon, Toledo II
- Skoda: Octavia
- Volkswagen: Bora, Caddy II, Golf IV, New Beetle, Polo
Silnik: 1.9 TDI
Nr OE:
- 038 903 315 C (SH)
- 028 903 119 T (GFL #1)
- 028 903 119 AC (GFL #2)
Nr LuK:
- 533 0081 30 (SH)
- 535 0004 10 (GFL #1)
- 535 0005 10 (GFL #2)
) SH – moduł napinający
GFL – sprzęgiełko alternatora
Ważne: W układach pasowych z napinaczem 533 0081 30 (fot.1) należy zastąpić sztywne koło pasowe sprzęgiełkiem alternatora INA (fot. 2). W przypadku wcześniej zamontowanego sprzęgiełka alternatora, koniecznie należy sprawdzić jego funkcjonalność.
Komentarze (0)