Ramię wycieraczki Bosch Jet Wiper podaje odpowiednią ilość płynu ze spryskiwacza dokładnie tam, gdzie jest potrzebny.
Z ramionami wycieraczek zintegrowane są bowiem dysze natryskowe, które dostarczają równomiernie płyn ze spryskiwacza na pióra wycieraczek, co sprawia, że szyba przednia czyszczona jest na całej długości piór. Zalety tego systemu są takie, że widoczność kierowcy nie jest ograniczona przez mgłę natryskową, a zużycie płynu myjącego jest mniejsze aż o 50% (nie jest on rozpraszany poza szybę, na maskę i na dach).
Jak zapewnia producent, nie marnuje się ani kropla płynu. Zapewnia to również rewersyjny napęd wycieraczek, który zmienia kierunek obrotów silnika pomiędzy dwoma skrajnymi pozycjami ramion wycieraczek, to znaczy w położeniu spoczynkowym i przy słupku A. Aby osiągnąć najlepszy efekt czyszczenia, natrysk płynu ma miejsce tylko wtedy, gdy ramię wycieraczki porusza się w górę. W ten sposób płyn jest od razu przejmowany przez oba pióra, które rozprowadzają go na całej powierzchni szyby.
Co jednak najważniejsze, końcowy wynik czyszczenia za pomocą ramion wycieraczek Jet Wiper jest niezależny od prędkości jazdy. Jest to kolejna różnica w stosunku do konwencjonalnych układów wycieraczek, w których płyn natryskiwany jest z dysz umieszczonych na masce silnika, a elementy te zaprojektowane są dla określonej prędkości samochodu. W przypadku ramion Jet Wiper pęd powietrza nie ma praktycznie żadnego znaczenia, ponieważ elementy dysz montowane są bezpośrednio nad ramieniem wycieraczki. Dysze natryskowe są wyposażone w zaworki, które otwierają się, kiedy kierowca włączy spryskiwacz, a zamykają zaraz po wyłączeniu procesu natrysku. Oznacza to, że płyn nie skapuje i wystarczy tylko jeden ruch wycieraczek. W zimie dysze są podgrzewane, a co za tym idzie – gotowe do użycia nawet w najgorszych warunkach pogodowych.
Innowacyjne ramiona wycieraczek, stanowiące element układu składającego się z napędu i piór wycieraczek Bosch Aerotwin, znajdą się w standardowym wyposażeniu nowego Volvo XC90.
Komentarze (0)