Cena litra LPG wynosi około 50 proc. ceny litra benzyny bezołowiowej i nic więc dziwnego, że wraz z rosnącymi cenami benzyny wzrasta zainteresowanie instalacjami pozwalającymi korzystać z LPG. KIA Motors Polska nie pozostała obojętna na oczekiwania polskich klientów i podpisała umowę z dystrybutorem instalacji gazowych BRC, firmą Czakram.
Na początku instalacje gazowe montowane będą w Picanto oraz Rio, natomiast w dalszym okresie współpracy oferta zostanie powiększona o kolejne modele samochodów marki KIA. Klienci mają do wyboru 2 systemy: kompletny zestaw Sequent 24 BRC 4-cylindrowy z wtryskiwaczami BRC wraz ze zbiornikiem toroidalnym w cenie 3800 złotych brutto lub kompletny zestaw Fly Sequent BRC 4-cylindrowy z wtryskiwaczami KEIHIN wraz ze zbiornikiem toroidalnym w cenie 4800 złotych brutto. W przypadku samochodów fabrycznie nowych gwarancja na wszystkie elementy instalacji wynosi 36 miesięcy bez limitu kilometrów. W przypadku montażu instalacji w samochodzie używanym gwarancja wynosi 24 miesiące bez limitu kilometrów lub do końca gwarancji samochodu. System Sequent prawidłowo współpracuje z systemami wtrysku benzynowego o poziomach emisji spalin Euro3 i Euro4. Dzięki temu, że instalowany jest szeregowo względem systemu wtrysku benzynowego, jest w pełni kompatybilny z normami EOBD.
Urządzenia firmy BRC od kilku lat posiadają certyfikat Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej oraz ITSu. System Fly Sequent jest najbardziej rozwiniętym systemem wtrysku gazu, powstałym w wyniku wieloletniego doświadczenia, oraz nieustannych badań i poszukiwań prowadzonych przez BRC w dziedzinie wtrysku fazy lotnej. System jest przeznaczony do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny. Jest pierwszą instalacją, która wprowadza do branży zasilania na gaz rewolucyjny system wykorzystywany w nowoczesnych silnikach dieslowskich tzw. listwę rail – kolektor paliwa wtryskowego zasilający pod ciśnieniem wszystkie (rzeczywiste) wtryskiwacze, mające za zadanie rozpylenie odmierzonej i dostarczonej pod ciśnieniem dawki paliwa do każdego cylindra silnika, co odróżnia go od pozostałych systemów z wtryskiem ciągłym. Zostaje także wyeliminowane ryzyko powrotu płomienia tzw. strzałów, wtrysk następuje bowiem w pobliżu zaworów ssących i odbywa się fazowo przy otwarciu zaworu ssącego. Zastosowanie tego systemu powoduje, że dozowanie paliwa odbywa się z maksymalną dokładnością, a poprzez to uzyskuje się optymalne osiągi podczas jazdy na gaz. Układ Fly Sequent może znaleźć zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym – wolno ssące, jak i z turbodoładowaniem. Jego cechą charakterystyczną jest nie tylko precyzyjne sterowanie i dawkowanie LPG, lecz także bardzo wysoki stopień zintegrowania sterowania wtryskiem z fabrycznym układem zasilania silnika. Szeregowo za jednostką sterującą wtryskiem benzyny znajduje się centralka kontroli wtrysku gazu, która podczas pracy silnika na LPG modyfikuje sygnał na potrzeby zasilania gazowego – przy zasilaniu gazowym zostają wyłączone wtryskiwacze benzyny. Każdy wtryskiwacz gazowy może obsłużyć moc do 30 kW (40,8KM), co przy możliwości systemu sterowania nawet ośmioma wtryskiwaczami daje moc maksymalną 240 kW (326KM). W przypadku awarii któregoś z elementów układu wtrysku gazu Fly Sequent automatycznie przełącza zasilanie na benzynę, podobna sytuacja ma miejsce, gdy układ stwierdzi brak gazu. Dzięki połączeniu układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu istnieje pełna kontrola nad emisją zanieczyszczeń przez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora. System wtrysku gazu Sequent 24 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej powstałym na bazie systemu, który to doskonale sprawdził się w samochodach wyposażonych we wtrysk benzyny. Powstał on w wyniku badań i doświadczeń prowadzonych przez zespół fachowców BRC w odpowiedzi na zapotrzebowanie grona klientów szukających tańszych rozwiązań i jest alternatywą pełnej wersji systemu Fly Sequent. System Sequent 24 jest przeznaczony do samochodów trzy- lub czterocylindrowych. Dzięki zastosowanym modyfikacjom system Sequent 24 jest łatwiejszy do zainstalowania, jak również prostszy w programowaniu. W systemie tym bowiem nie ma żadnego dodatkowego urządzenia, a emulatory, jak również i czujniki, są wbudowane do podstawowych komponentów systemu i stanowią integralną część reduktora “genius”, centrali Sequent, oraz listwy rail pracującej wyłącznie na wtryskiwaczach BRC. W odróżnieniu od poprzednich centralek, centralka Sequent 24 posiada plastikową szczelną obudowę, która jest odporna na działanie temperatury panującej wewnątrz komory silnika, a jej niewielkie rozmiary bardzo ułatwiają jej montaż. W odróżnieniu od systemu Fly Sequent, w listwie rail znajduje się miejsce na czujnik ciśnienia i temperatury gazu, co pozwala na mierzenie powyższych wartości z większymi dokładnościami oraz na natychmiastową interwencję i skorygowanie ilości spalanego gazu. Dla ułatwienia montażu zastosowano złącze dedykowane okablowania posiadające 24 pinów, a ilość kabli ograniczono do minimum.
Na początku instalacje gazowe montowane będą w Picanto oraz Rio, natomiast w dalszym okresie współpracy oferta zostanie powiększona o kolejne modele samochodów marki KIA. Klienci mają do wyboru 2 systemy: kompletny zestaw Sequent 24 BRC 4-cylindrowy z wtryskiwaczami BRC wraz ze zbiornikiem toroidalnym w cenie 3800 złotych brutto lub kompletny zestaw Fly Sequent BRC 4-cylindrowy z wtryskiwaczami KEIHIN wraz ze zbiornikiem toroidalnym w cenie 4800 złotych brutto. W przypadku samochodów fabrycznie nowych gwarancja na wszystkie elementy instalacji wynosi 36 miesięcy bez limitu kilometrów. W przypadku montażu instalacji w samochodzie używanym gwarancja wynosi 24 miesiące bez limitu kilometrów lub do końca gwarancji samochodu. System Sequent prawidłowo współpracuje z systemami wtrysku benzynowego o poziomach emisji spalin Euro3 i Euro4. Dzięki temu, że instalowany jest szeregowo względem systemu wtrysku benzynowego, jest w pełni kompatybilny z normami EOBD.
Urządzenia firmy BRC od kilku lat posiadają certyfikat Ministerstwa Transportu i Gospodarki Morskiej oraz ITSu. System Fly Sequent jest najbardziej rozwiniętym systemem wtrysku gazu, powstałym w wyniku wieloletniego doświadczenia, oraz nieustannych badań i poszukiwań prowadzonych przez BRC w dziedzinie wtrysku fazy lotnej. System jest przeznaczony do samochodów z wielopunktowym sekwencyjnym układem wtrysku benzyny. Jest pierwszą instalacją, która wprowadza do branży zasilania na gaz rewolucyjny system wykorzystywany w nowoczesnych silnikach dieslowskich tzw. listwę rail – kolektor paliwa wtryskowego zasilający pod ciśnieniem wszystkie (rzeczywiste) wtryskiwacze, mające za zadanie rozpylenie odmierzonej i dostarczonej pod ciśnieniem dawki paliwa do każdego cylindra silnika, co odróżnia go od pozostałych systemów z wtryskiem ciągłym. Zostaje także wyeliminowane ryzyko powrotu płomienia tzw. strzałów, wtrysk następuje bowiem w pobliżu zaworów ssących i odbywa się fazowo przy otwarciu zaworu ssącego. Zastosowanie tego systemu powoduje, że dozowanie paliwa odbywa się z maksymalną dokładnością, a poprzez to uzyskuje się optymalne osiągi podczas jazdy na gaz. Układ Fly Sequent może znaleźć zastosowanie w szerokiej gamie pojazdów wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym – wolno ssące, jak i z turbodoładowaniem. Jego cechą charakterystyczną jest nie tylko precyzyjne sterowanie i dawkowanie LPG, lecz także bardzo wysoki stopień zintegrowania sterowania wtryskiem z fabrycznym układem zasilania silnika. Szeregowo za jednostką sterującą wtryskiem benzyny znajduje się centralka kontroli wtrysku gazu, która podczas pracy silnika na LPG modyfikuje sygnał na potrzeby zasilania gazowego – przy zasilaniu gazowym zostają wyłączone wtryskiwacze benzyny. Każdy wtryskiwacz gazowy może obsłużyć moc do 30 kW (40,8KM), co przy możliwości systemu sterowania nawet ośmioma wtryskiwaczami daje moc maksymalną 240 kW (326KM). W przypadku awarii któregoś z elementów układu wtrysku gazu Fly Sequent automatycznie przełącza zasilanie na benzynę, podobna sytuacja ma miejsce, gdy układ stwierdzi brak gazu. Dzięki połączeniu układów sterowania wtryskiem benzyny i gazu istnieje pełna kontrola nad emisją zanieczyszczeń przez zapewnienie optymalnych warunków pracy katalizatora. System wtrysku gazu Sequent 24 jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej powstałym na bazie systemu, który to doskonale sprawdził się w samochodach wyposażonych we wtrysk benzyny. Powstał on w wyniku badań i doświadczeń prowadzonych przez zespół fachowców BRC w odpowiedzi na zapotrzebowanie grona klientów szukających tańszych rozwiązań i jest alternatywą pełnej wersji systemu Fly Sequent. System Sequent 24 jest przeznaczony do samochodów trzy- lub czterocylindrowych. Dzięki zastosowanym modyfikacjom system Sequent 24 jest łatwiejszy do zainstalowania, jak również prostszy w programowaniu. W systemie tym bowiem nie ma żadnego dodatkowego urządzenia, a emulatory, jak również i czujniki, są wbudowane do podstawowych komponentów systemu i stanowią integralną część reduktora “genius”, centrali Sequent, oraz listwy rail pracującej wyłącznie na wtryskiwaczach BRC. W odróżnieniu od poprzednich centralek, centralka Sequent 24 posiada plastikową szczelną obudowę, która jest odporna na działanie temperatury panującej wewnątrz komory silnika, a jej niewielkie rozmiary bardzo ułatwiają jej montaż. W odróżnieniu od systemu Fly Sequent, w listwie rail znajduje się miejsce na czujnik ciśnienia i temperatury gazu, co pozwala na mierzenie powyższych wartości z większymi dokładnościami oraz na natychmiastową interwencję i skorygowanie ilości spalanego gazu. Dla ułatwienia montażu zastosowano złącze dedykowane okablowania posiadające 24 pinów, a ilość kabli ograniczono do minimum.
Komentarze (0)