Podczas 9. Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów, których organizatorem jest Inter Cars S.A., odbyła się bardzo ciekawa konferencja prasowa z zarządem tej firmy. Szczegóły spotkania przedstawiamy poniżej.
Lider w Polsce
Inter Cars S.A.jest niekwestionowanym liderem wśród firm zajmujących się dystrybucją części do samochodów w Polsce, wyprzedzając firmę AD Polska oraz Fotę, znajdujące się na drugiej i trzeciej pozycji w rankingu. Od maja 2004 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych. W lipcu 2007 r. hurtownia podpisała porozumienie o połączeniu z firmą JC Auto - liderem w segmencie części do samochodów japońskich i koreańskich. Dzięki fuzji na polskim i europejskim rynku motoryzacyjnym wzmacnia się istotnie rola Inter Cars S.A., której celem strategicznym jest utrzymanie pozycji lidera w Europie Środkowo- -Wschodniej.
- Zamykając rok 2008 i kończąc inwestycje roku 2009 możemy powiedzieć, że fuzja została skonsumowana, zakończona sukcesem, co widać po cyfrach – chwalił proces połączenia firm Wojciech Milewski, członek zarządu Inter Cars S.A. - Fuzja nie jest to proces łatwy i bezstresowy, ale zrobiliśmy rachunek sumienia i został on pozytywnie zapisany w naszej historii.
Krzysztof Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A.
W ofercie spółki znajduje się ponad milion różnych części zamiennych do samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Bez względu na to czy samochód jest marką europejską, czy azjatycką, klienci mają pod ręką pełny asortyment części oraz olbrzymią ilość narzędzi i wyposażenia warsztatowego. Taka różnorodność sprawia, że w tej chwili jest to najbogatsza oferta w Polsce.
Hurtownia ma największą sieć dystrybucji w Polsce (123 filie w kraju i 177 w Europie). Dostawy od dostawców odbywają się w systemie rozproszonym poprzez sieć Regionalnych Magazynów Dystrybucji (Czosnów, Mysłowice, Poznań, Łódź, Wrocław), co obniża koszty transportu w dystrybucji. Dodajmy, że aż 85 proc. części dostępne jest w 14 godzin.
Hurtownia ma bezkonkurencyjnie efektywny koszt dostawy towaru do klienta, dzięki wykorzystaniu efektu skali. Z kolei łączna powierzchnia magazynowa to ok. 130 000 m2, co w zupełności wystarcza do obsłużenia obrotów IC powyżej 170 mln PLN miesięcznie.
Podczas konferencji prasowej pokazano slajdy, na których zaprezentowano Inter Cars na tle branży. W zeszłym roku IC osiągnął ok. 490 mln euro obrotu. W tym półroczu IC osiągnął prawie miliard złotych obrotu i 43 mln zysku. - Ten rok zapowiadał się ciężki, ale widać, że prace, które miały na celu konsolidację spółki po fuzji z JC Auto udały się. Struktura sprzedaży zarówno w kraju, jak i za granicą dynamicznie rośnie – mówił Krzysztof Soszyński, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.
Podbój Europy
Podczas konferencji zwrócono uwagę na to, że ostatnio połączyło się w Europie kilka różnych firm. Ten trend oznacza, że praktycznie nie ma już granic między państwami, że następuje w Europie konsolidacja, o czym mówił Robert Kierzek, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.
- Na rynku europejskim zaczynają się ciekawe sytuacje. Wygląda na to, że nie ma granic między państwami. Następuje taki naturalny przepływ jednych firm do drugich, naturalna migracja firm poprzez granice państw – mówił R. Kierzek. Inter Cars zadowolony jest ze swojej działalności na rynkach europejskich.
- Bardzo dobrze rynek rozwija się na Litwie – powiedział Krzysztof Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A. - Zwiększamy tam obroty w tempie dynamicznym. Jest to obecnie kilkadziesiąt procent wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego. Jeśli chodzi o Ukrainę, prezes stwierdził, że jest to rynek w dalszym ciągu bardzo trudny - Styczeń, luty i marzec to było totalne załamanie – wyjaśniał prezes zarządu. - W tym czasie wdrożyliśmy tam nowy system informatyczny. Spodziewamy się tam wzrostów, ale nie dynamicznych.
- Bardzo dobrze rozwija się nasza działalność na Słowacji – kontynuował dalej prezes Oleksowicz. - Jesteśmy tam liderem. Mamy mocną pozycję. Z kolei w Czechach idzie dobrze, ale nie aż tak dobrze jak na Słowacji. Jesteśmy tam mniej więcej na trzeciej lub czwartej pozycji. Jeśli chodzi o Węgry, nie odnotowujemy tam wzrostów, gdyż jest to rynek bardzo trudny i bardzo konkurencyjny. Ciekawie wygląda natomiast sytuacja w Chorwacji, gdzie sprzedajemy np. bardzo dużo wyposażenia warsztatowego. Rumunia rozwija się dobrze, z zaprzeczeniem wszelkich prognoz. Spodziewaliśmy się tam wzrostów dużo wolniejszych. Tam obroty nie są dla nas jeszcze tak istotne, gdyż był to nasz ostatni projekt. Jeśli chodzi o Belgię i Włochy, gdzie również jesteśmy obecni, to tam ta działalność pozostaje na zasadzie biura handlowego.
Na tle branży
Krzysztof Soszyński mówił o recesji panującej na rynkach globalnych. Wiceprezes zarządu powiedział, że w pierwszym okresie tego roku oraz w końcówce zeszłego recesja dotknęła bardzo mocno producentów samochodów i niektórych też producentów części. Na tym tle dystrybutorzy części, tacy jak Inter Cars, radzą sobie całkiem dobrze.
W porównaniu z rokiem poprzednim, hurtownia odnotowała w pierwszym kwartale tego roku 16,5 proc. wzrostu i 20 proc. wzrostu za 6 miesięcy tego roku. - Oczywiście, ten wzrost w wolumenie jest trochę mniejszy, ze względu na to, że część wzrostu wynika z różnic kursowych – wyjaśniał K. Soszyński. - Natomiast patrząc na udziały w rynku, Inter Cars rośnie. Z kolei jeżeli chodzi o rynek części do pojazdów osobowych, te wzrosty są ok. 15 proc. w wolumenie. Z mniejszych wzrostów podobnych do wyników z poprzedniego roku jest obrót dla pojazdów użytkowych. Ale jest to spowodowane tym, że np. w przypadku producentów aut osobowych, spadki na tym rynku są 30-procentowe, zaś w przypadku ciężarówek blisko 70 proc. Odczuwają to bardzo firmy zajmujące się dystrybucją części do pojazdów użytkowych, ale miejmy nadzieję, że w kolejnych miesiącach trend ten się poprawi i zmiany będą pozytywne.
Jak podkreślano na konferencji, dla Inter Carsu nie jest najważniejsza koniunktura gospodarcza i zamożność społeczeństwa. - Dla nas najważniejszy jest, tak jak zawsze mówiliśmy, rosnący park samochodowy - tłumaczył K. Soszyński. - Teraz tak się dzieje i wierzymy, że przez jakieś osiem kolejnych lat będziemy mieli nadal z tym do czynienia zarówno w Polsce, jak i na rynkach ościennych, na których się koncentrujemy.
Nowe projekty
Podczas konferencji poświęcono sporo miejsca nowej platformie Motointegrator.pl, na temat której pisaliśmy więcej we wrześniowym wydaniu “Nowoczesnego Warsztatu”. - Jest to projekt strategiczny Inter Cars na najbliższe lata – przekonywał K. Soszyński. - Tworzymy obecnie platformę, która ma skupić z jednej strony warsztaty, a z drugiej kierowców. Przypomnijmy, że Motointegrator.pl ma być miejscem, w którym użytkownik samochodu może znaleźć interesujące go podzespoły i akcesoria do obsługi samochodu. Obecnie w pełni działają wyszukiwarki opon i felg stalowych. Wkrótce podłączana będzie również wyszukiwarka akumulatorów, bagażników i boksów dachowych oraz panel do obsługi standardowych przeglądów technicznych wynikających z przebiegu lub czasu użytkowania.
Od lewej: Robert Kierzek, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.; Krzysztof Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A.; Wojciech Milewski, członek zarządu Inter Cars S.A.; Krzysztof Soszyński, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.
- Chcielibyśmy w uporządkowanym strumieniu poprzez platformę internetową gromadzić klientów, którzy poszukują części i usługi montażu tych części – mówił K. Soszyński. - Chcemy podnosić fachowość, wyszkolenie i szybkość planowania pracy wszystkich warsztatów właśnie poprzez taką recepcję internetową.
(mg)
Lider w Polsce
Inter Cars S.A.jest niekwestionowanym liderem wśród firm zajmujących się dystrybucją części do samochodów w Polsce, wyprzedzając firmę AD Polska oraz Fotę, znajdujące się na drugiej i trzeciej pozycji w rankingu. Od maja 2004 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych. W lipcu 2007 r. hurtownia podpisała porozumienie o połączeniu z firmą JC Auto - liderem w segmencie części do samochodów japońskich i koreańskich. Dzięki fuzji na polskim i europejskim rynku motoryzacyjnym wzmacnia się istotnie rola Inter Cars S.A., której celem strategicznym jest utrzymanie pozycji lidera w Europie Środkowo- -Wschodniej.
- Zamykając rok 2008 i kończąc inwestycje roku 2009 możemy powiedzieć, że fuzja została skonsumowana, zakończona sukcesem, co widać po cyfrach – chwalił proces połączenia firm Wojciech Milewski, członek zarządu Inter Cars S.A. - Fuzja nie jest to proces łatwy i bezstresowy, ale zrobiliśmy rachunek sumienia i został on pozytywnie zapisany w naszej historii.
Krzysztof Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A.
W ofercie spółki znajduje się ponad milion różnych części zamiennych do samochodów osobowych, jak i ciężarowych. Bez względu na to czy samochód jest marką europejską, czy azjatycką, klienci mają pod ręką pełny asortyment części oraz olbrzymią ilość narzędzi i wyposażenia warsztatowego. Taka różnorodność sprawia, że w tej chwili jest to najbogatsza oferta w Polsce.
Hurtownia ma największą sieć dystrybucji w Polsce (123 filie w kraju i 177 w Europie). Dostawy od dostawców odbywają się w systemie rozproszonym poprzez sieć Regionalnych Magazynów Dystrybucji (Czosnów, Mysłowice, Poznań, Łódź, Wrocław), co obniża koszty transportu w dystrybucji. Dodajmy, że aż 85 proc. części dostępne jest w 14 godzin.
Hurtownia ma bezkonkurencyjnie efektywny koszt dostawy towaru do klienta, dzięki wykorzystaniu efektu skali. Z kolei łączna powierzchnia magazynowa to ok. 130 000 m2, co w zupełności wystarcza do obsłużenia obrotów IC powyżej 170 mln PLN miesięcznie.
Podczas konferencji prasowej pokazano slajdy, na których zaprezentowano Inter Cars na tle branży. W zeszłym roku IC osiągnął ok. 490 mln euro obrotu. W tym półroczu IC osiągnął prawie miliard złotych obrotu i 43 mln zysku. - Ten rok zapowiadał się ciężki, ale widać, że prace, które miały na celu konsolidację spółki po fuzji z JC Auto udały się. Struktura sprzedaży zarówno w kraju, jak i za granicą dynamicznie rośnie – mówił Krzysztof Soszyński, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.
Podbój Europy
Podczas konferencji zwrócono uwagę na to, że ostatnio połączyło się w Europie kilka różnych firm. Ten trend oznacza, że praktycznie nie ma już granic między państwami, że następuje w Europie konsolidacja, o czym mówił Robert Kierzek, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.
- Na rynku europejskim zaczynają się ciekawe sytuacje. Wygląda na to, że nie ma granic między państwami. Następuje taki naturalny przepływ jednych firm do drugich, naturalna migracja firm poprzez granice państw – mówił R. Kierzek. Inter Cars zadowolony jest ze swojej działalności na rynkach europejskich.
- Bardzo dobrze rynek rozwija się na Litwie – powiedział Krzysztof Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A. - Zwiększamy tam obroty w tempie dynamicznym. Jest to obecnie kilkadziesiąt procent wzrostu w porównaniu do roku poprzedniego. Jeśli chodzi o Ukrainę, prezes stwierdził, że jest to rynek w dalszym ciągu bardzo trudny - Styczeń, luty i marzec to było totalne załamanie – wyjaśniał prezes zarządu. - W tym czasie wdrożyliśmy tam nowy system informatyczny. Spodziewamy się tam wzrostów, ale nie dynamicznych.
- Bardzo dobrze rozwija się nasza działalność na Słowacji – kontynuował dalej prezes Oleksowicz. - Jesteśmy tam liderem. Mamy mocną pozycję. Z kolei w Czechach idzie dobrze, ale nie aż tak dobrze jak na Słowacji. Jesteśmy tam mniej więcej na trzeciej lub czwartej pozycji. Jeśli chodzi o Węgry, nie odnotowujemy tam wzrostów, gdyż jest to rynek bardzo trudny i bardzo konkurencyjny. Ciekawie wygląda natomiast sytuacja w Chorwacji, gdzie sprzedajemy np. bardzo dużo wyposażenia warsztatowego. Rumunia rozwija się dobrze, z zaprzeczeniem wszelkich prognoz. Spodziewaliśmy się tam wzrostów dużo wolniejszych. Tam obroty nie są dla nas jeszcze tak istotne, gdyż był to nasz ostatni projekt. Jeśli chodzi o Belgię i Włochy, gdzie również jesteśmy obecni, to tam ta działalność pozostaje na zasadzie biura handlowego.
Na tle branży
Krzysztof Soszyński mówił o recesji panującej na rynkach globalnych. Wiceprezes zarządu powiedział, że w pierwszym okresie tego roku oraz w końcówce zeszłego recesja dotknęła bardzo mocno producentów samochodów i niektórych też producentów części. Na tym tle dystrybutorzy części, tacy jak Inter Cars, radzą sobie całkiem dobrze.
W porównaniu z rokiem poprzednim, hurtownia odnotowała w pierwszym kwartale tego roku 16,5 proc. wzrostu i 20 proc. wzrostu za 6 miesięcy tego roku. - Oczywiście, ten wzrost w wolumenie jest trochę mniejszy, ze względu na to, że część wzrostu wynika z różnic kursowych – wyjaśniał K. Soszyński. - Natomiast patrząc na udziały w rynku, Inter Cars rośnie. Z kolei jeżeli chodzi o rynek części do pojazdów osobowych, te wzrosty są ok. 15 proc. w wolumenie. Z mniejszych wzrostów podobnych do wyników z poprzedniego roku jest obrót dla pojazdów użytkowych. Ale jest to spowodowane tym, że np. w przypadku producentów aut osobowych, spadki na tym rynku są 30-procentowe, zaś w przypadku ciężarówek blisko 70 proc. Odczuwają to bardzo firmy zajmujące się dystrybucją części do pojazdów użytkowych, ale miejmy nadzieję, że w kolejnych miesiącach trend ten się poprawi i zmiany będą pozytywne.
Jak podkreślano na konferencji, dla Inter Carsu nie jest najważniejsza koniunktura gospodarcza i zamożność społeczeństwa. - Dla nas najważniejszy jest, tak jak zawsze mówiliśmy, rosnący park samochodowy - tłumaczył K. Soszyński. - Teraz tak się dzieje i wierzymy, że przez jakieś osiem kolejnych lat będziemy mieli nadal z tym do czynienia zarówno w Polsce, jak i na rynkach ościennych, na których się koncentrujemy.
Nowe projekty
Podczas konferencji poświęcono sporo miejsca nowej platformie Motointegrator.pl, na temat której pisaliśmy więcej we wrześniowym wydaniu “Nowoczesnego Warsztatu”. - Jest to projekt strategiczny Inter Cars na najbliższe lata – przekonywał K. Soszyński. - Tworzymy obecnie platformę, która ma skupić z jednej strony warsztaty, a z drugiej kierowców. Przypomnijmy, że Motointegrator.pl ma być miejscem, w którym użytkownik samochodu może znaleźć interesujące go podzespoły i akcesoria do obsługi samochodu. Obecnie w pełni działają wyszukiwarki opon i felg stalowych. Wkrótce podłączana będzie również wyszukiwarka akumulatorów, bagażników i boksów dachowych oraz panel do obsługi standardowych przeglądów technicznych wynikających z przebiegu lub czasu użytkowania.
Od lewej: Robert Kierzek, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.; Krzysztof Oleksowicz, prezes zarządu Inter Cars S.A.; Wojciech Milewski, członek zarządu Inter Cars S.A.; Krzysztof Soszyński, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A.
- Chcielibyśmy w uporządkowanym strumieniu poprzez platformę internetową gromadzić klientów, którzy poszukują części i usługi montażu tych części – mówił K. Soszyński. - Chcemy podnosić fachowość, wyszkolenie i szybkość planowania pracy wszystkich warsztatów właśnie poprzez taką recepcję internetową.
(mg)
Komentarze (0)