Podsumowanie roku 2006 i prognozy na przyszłość
Rok 2006 przyniósł dla rynku części zamiennych w Polsce dalszą konsolidację. Duże firmy szybko zwiększają udział, natomiast mniejsze stopniowo tracą rynek. Obecnie w każdym większym mieście mamy po kilka filii różnych dystrybutorów, które konkurują ze sobą już nie tylko ceną, ale przede wszystkim wartością dodaną. Warsztaty interesuje już nie tylko niska cena, ale przede wszystkim możliwość rozwoju, rozumiejąc, że tylko stałe podnoszenie jakości usług zapewni serwisowi dostatnią przyszłość. Stąd nie dziwi fakt, że coraz więcej niezależnych warsztatów wiąże się z niezależnymi dystrybutorami czy to przez uczestnictwo w sieciach warsztatowych, czy przez programy inwestycyjne, czy też w nielicznych przypadkach przez udział kapitałowy. Inter Cars S.A. od 1997 roku jest operatorem sieci Q-Service, Q-Service Truck oraz AutoCrew – pierwszej ogólnopolskiej sieci warsztatów samochodowych, która obecnie liczy ponad 450 warsztatów w całej Polsce. Od początku istnienia sieci istotne było zachowanie tożsamości wolnych warsztatów samochodowych: nazwa firmy i nazwisko właściciela jest na pierwszym miejscu, a przynależność do sieci umożliwia polepszenie warunków zakupowych, łatwy dostęp do informacji technicznej poprzez korzystanie ze zintegrowanego pakietu oprogramowania pod nazwą IC Warsztat, które ułatwiają znacznie pracę warsztatów. Zrzeszone warsztaty czerpią także korzyści z wizualizacji, szerokiego zakresu działań reklamowych oraz szkoleń specjalistycznych prowadzonych przez Inter Cars S.A. W naszej sieci kładziemy nacisk na profesjonalizm i fachowość. Dlatego też, do osiągania dalszego sukcesu potrzebujemy solidnych warsztatów, gotowych podjąć współpracę w ramach naszej sieci.
Krzysztof Oleksowicz Prezes Zarządu Inter Cars S.A.
Inter Cars S.A. zamyka rok 2006 z ugruntowaną pozycją lidera. Udało nam się osiągnąć zamierzone cele, podtrzymać dotychczasową skalę wzrostu, przekroczyć 1 mld złotych przychodów. Poszerzyliśmy naszą sieć dystrybucji tak w kraju, jak i za granicą. Jeszcze bardziej udoskonaliliśmy nasze procesy logistyczne. To właśnie stałe podnoszenie jakości usług i objęcie pracowników programem szkoleń owocują zwiększającym się zaufaniem klientów do Inter Cars S.A., co najlepiej widać po stałym wzroście obrotów.
Rok 2006 to także pierwszy pełny rok działalności Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Rok zaangażowania nie tylko na rzecz członków stowarzyszenia, ale także dla 13 mln kierowców (działania w sprawie wprowadzenia klauzuli napraw uniemożliwiającej zastrzeganie wzorów części, a więc uniknięcie monopolu producentów pojazdów), 21,5 tys. warsztatów (umożliwienie warsztatom dostępu do informacji technicznej – dyrektywa EURO5) oraz dla wszystkich uczestników rynku motoryzacyjnego (kampania edukacyjna - Akademia Bezpiecznego Samochodu). Należy w tym miejscu podkreślić zwłaszcza zasługi Alfreda Franke, prezesa SDCM, który nie ustaje w działaniach, aby rynek motoryzacyjny w Polsce był rzeczywiście rynkiem wolnym. Tym bardziej boli, że dwie duże firmy dystrybucyjne Fota S.A. i Hart Sp. z o.o. nie chciały się włączyć w te działania.
Rok 2007 będzie czasem dalszej konsolidacji rynku motoryzacyjnego. Jednocześnie dla wielu firm będzie on przełomowy ze względu na konieczność inwestycji, jakich muszą dokonać, na skutek rozrostu przedsiębiorstw, zwłaszcza w obszarze logistyki i zasobów ludzkich. Dlatego myślę, że w nowym roku będziemy mogli zaobserwować wiele niespodziewanych zdarzeń. Mam nadzieję, że ten nowy rok 2007 będzie równie łaskawy dla Inter Cars S.A., jak poprzednie lata. Nadzieję tę tym bardziej ugruntowuję, mając świadomość jak wiele pracy zostało włożone, aby Inter Cars S.A. był numerem jeden w naszej części Europy. Na pewno nie będziemy się bać nowych wyzwań, ale tak jak do tej pory byliśmy pionierem w wielu dziedzinach dystrybucji części, tak i nadal planujemy przecierać nowe szlaki. Wszystkim Czytelnikom “Nowoczesnego Warsztatu” życzę, aby także nie bali się spoglądać w przyszłość, pamiętając o tym, że przyszłość kształtujemy teraz.
Komentarze (0)