Strefa Web-Garage na stronie internetowej www.dayco.com – do odwiedzenia której serdecznie Państwa zapraszamy – powstała dwa lata temu. Od tego czasu zostało odnotowane podwojenie liczby rejestracji. Stale rozbudowuje się też archiwum arkuszy informacyjnych i w tej chwili dostępnych jest już 150 arkuszy technicznych i ponad 2000 schematów. Nolwenn Marion z Analysis & Web Mktg Europe szczegółowo wylicza skutki będące wynikiem zmiany wyglądu strony internetowej firmy. Stała się ona cennym narzędziem zarówno dla jej użytkowników, jak i firmy.
Tak samo jak w wielu innych firmach aftermarketowych z całego świata lokalni specjaliści z dziedziny komunikacji internetowej DAYCO ściśle ze sobą współpracują celem stworzenia jednorodnego środowiska wizualnego na różnych lokalnych portalach internetowych. - Strony internetowe DAYCO z podziałem na poszczególne kontynenty – wyjaśnia Nolwenn Marion z Analysis & Web Mktg Europe – przeznaczone są jako całość do obsługi wszystkich kontynentalnych makro-stref, zgodnie z różnymi przyjętymi celami. Zadaniem tych poszczególnych „biegunów” jest utrzymywanie treści zaprojektowanych zgodnie z lokalnymi wymaganiami w ramach jednego stylu i jednej formy wizualnej. - Dlatego więc – kontynuuje Marion – całkowitej zmianie uległ styl strony internetowej, co obejmuje zarówno zmiany grafiki, jak i konstrukcję serwisu internetowego. Prace te były koordynowane przez zespół z USA.
Planeta Europa
W ramach globalnej strategii „standaryzacji” europejska strona internetowa ma do spełnienia kolejną ważną rolę jako źródło referencyjne dla pozostałych stron. Marion tłumaczy: Jeśli mówimy o makro-strefach kultury łacińskiej zespół DAYCO zapewnia ukierunkowane wsparcie swoim kolegom z Ameryki Południowej. Celem było zaprojektowanie portali w Brazylii i Argentynie na wzór portalu europejskiego, z wykorzystaniem podobieństw między tymi trzema obszarami, ale z zachowaniem lokalnych wymagań rynkowych i różnic w oczekiwaniach klientów.
Europejska strona internetowa odniosła kilka znaczących sukcesów dwa lata temu, potwierdzając tym samym trafność i skuteczność wyborów dokonanych na etapie projektowania strony. - W ciągu jednego roku liczba osób, z którymi nawiązano kontakt, zwiększyła się ponad dwukrotnie, co potwierdza, że podążamy w dobrym kierunku – podkreśla N. Marion. Analiza informacji o pochodzeniu odwiedzających wykazała, że reprezentują oni ponad 160 krajów spośród ok. 200 istniejących na świecie. Większość osób odwiedzających pochodzi jednak z Europy. Dodatkowo zwiększeniu z jedenastu do trzynastu uległa liczba języków, którymi posługuje się portal. Analiza ruchu w sieci wykazała rosnącą liczbę odwiedzin z Węgier i Rumunii, stąd decyzja o dodaniu tych wersji językowych.
Strefa Garage
Analiza odwiedzin wykazała również, że jedną z najczęściej odwiedzanych części strony internetowej jest strefa Garage, w stworzenie której firma DAYCO włożyła wiele wysiłku, wierząc, że efektywny serwis internetowy musi w jak najlepszy sposób łączyć w sobie bogactwo treści, wygodę korzystania z informacji i oferować użytkownikom możliwość reagowania i podjęcia działań.
- W ciągu roku liczba rejestrujących się w tej strefie prawie się podwoiła – dodaje N. Marion. - 95% odwiedzających pochodzi z Europy, 4% z Azji, w szczególności z Indii, a 1% reprezentuje Afrykę, zwłaszcza północną jej część.
Bardziej szczegółowe badania wykazały, że Włosi stanowią 58% wszystkich odwiedzających, czyli stanowią 60% spośród Europejczyków. Jeśli chodzi o odwiedzających strefę Garage, ponad połowa reprezentuje warsztaty naprawcze lub mechaniczne, ok. 25% to sprzedawcy części zamiennych, a pozostali to dystrybutorzy, dziennikarze i użytkownicy określający swój status jako „ogólni”.
Te liczby, zdaniem Marion, całkowicie potwierdzają słuszność założeń przyjętych przy projektowaniu strony internetowej. - Wyraźnie widać, że mechanicy i sprzedawcy części zamiennych uważają tę strefę za przydatne dla siebie narzędzie pracy – twierdzi N. Marion.
Łatwo dostępne informacje
Biorąc to pod uwagę, archiwum arkuszy informacyjnych dostępnych na podstronie „Informacje techniczne, schematy napędów” stale się rozrasta. W maju 2011 r. do dyspozycji było już 150 arkuszy informacyjnych spośród przygotowanych 250, które były stopniowo udostępniane natychmiast po ich przetłumaczeniu. Liczba schematów osiągnęła już 2300, a kolejne 2000 jest przygotowywane; one również będą stopniowo udostępniane na stronie internetowej. Cała koncepcja polega na tym, aby stale zasilać stronę, na czym korzystają warsztaty naprawcze, a co za tym idzie – sprzedawcy części zamiennych. Korzystanie ze wszystkich arkuszy informacyjnych, w tym instrukcji montażowych i schematów układów pasków jest bezpłatne. Dokumenty te można pobierać dowolną ilość razy.
Z tego samego powodu DAYCO uruchomiła własny kanał na YouTube (DaycoTAM). Można tam znaleźć szereg filmów poświęconych zagadnieniom technicznym i prezentację strefy Garage wraz z wszystkimi niezbędnymi instrukcjami. Dostępny jest też biuletyn prezentujący krótkie informacje o nowościach, zarówno opisy produktów, jak i przedstawienie usługi.
Narzędzie, które należy odkryć
Podsumowując, należy uznać te wyniki za pozytywne zarówno dla firmy, jak i dla samego katalogu internetowego. Liczby rosną, a dotyczy to nie tylko aktywnych użytkowników strony, ale i rejestrujących się na niej. - To wielkie wyróżnienie – podkreśla N. Marion – ponieważ nie ma pewności, że osoba rejestrująca się na stronie kiedykolwiek jeszcze tam wróci. Oznacza to, że ludzie nie odwiedzają naszej strony wyłącznie z czystej ciekawości, ale mają potrzebę sprawdzenia informacji technicznych, co oznacza, że nasza oferta przedstawiona na stronie internetowej spełnia swoją rolę i jest użyteczna.
Jednakże należy zauważyć, że w branży usług aftermarketowych każdy kanał komunikacji i wymiany informacji przyjmuje się na początku stosunkowo wolno. - Sieć dystrybutorów, od producenta zaczynając, a na warsztacie mechanicznym kończąc, jest bardzo rozbudowana i to naturalne, że potrzeba dłuższego czasu, aż nowe inicjatywy i środki komunikacji, bez względu na ich efektywność i skuteczność, dotrą do każdego elementu tej sieci – dodaje N. Marion. - Przyzwyczajanie do określonych metod i środków oraz zyskanie pewności to jedyny sposób, aby zapewnić sobie lojalność użytkowników i zachęcić ich do korzystania z nowych form komunikacji. Z czasem docenią płynące z tego korzyści.
Komentarze (0)