Wydarzenia

ponad rok temu  19.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Inwestycyjna „szóstka” w Sosnowcu

6 września uroczyście oddano do użytku kolejny ośrodek szkoleniowy Magneti Marelli. Pod nowym adresem znajdziemy też magazyn firmy, który zaopatruje w części zamienne nie tylko rynek polski. Okazuje się, że rodzima dywizja odpowiada także za rynki 25 krajów – w większości to państwa byłego bloku wschodniego.

Powierzchnia ośrodka (ul. Inwestycyjna, Sosnowiec, Magazyny Panattoni) wynosi 300 m2 i stanowi w pełni wyposażoną przestrzeń przeznaczoną zarówno do prowadzenia zajęć teoretycznych, jak i praktycznych z zakresu obsługi pojazdów samochodowych. Na jego wyposażeniu znalazły się m.in.: stanowisko do diagnozowania i naprawy wtryskiwaczy, stanowisko do symulacji usterek oraz diagnostyki klimatyzacji samochodowych i stacjonarnych, stanowisko i urządzenia do wymiany płynu w automatycznych skrzyniach biegów, stanowisko do obsługi i prezentacji ustawień geometrii, wymiany i obsługi ogumienia, diagnostyki i symulacji usterek systemów TPMS. Znajdziemy tu też najnowsze urządzenia do analizy spalin i do ustawiania świateł (również w technologii LED i laserowej), a także inne zaawansowane platformy informacyjno-edukacyjne.
6 tys. fachowców branży warsztatowej – aż tylu może rokrocznie skorzystać z nowej propozycji szkoleń. Trenerzy Magneti Marelli będą kształcić profesjonalnych mechaników, doradców serwisowych oraz pomagać zainteresowanym przedsiębiorcom w zagwarantowaniu usług najwyższej jakości.
– Nasza najnowsza propozycja szkoleń obejmie 6 obszarów aktywności – zapowiedział Vincenzo Giaccone, kierownik działu technicznego i rozwoju Magneti Marelli. – Naszym klientom zaproponujemy oryginalne informacje technologiczne, nowatorskie oprzyrządowanie, zdobycze IT – prezentacje multimedialne, diagramy i wykresy systemów. Zaproponujemy też ulepszone centrum wsparcia dla pracowników w terenie.
Co będzie leitmotivem najbliższych szkoleń? Na pewno układy klimatyzacji samochodowej – od wejścia w życie nowych regulacji technicy Magneti Marelli przeszkolili już 2,1 tys. osób. Wiele wskazuje na to, że nowy wymiar zyska też współpraca ze szkołami i uczelniami wyższymi. Magneti Marelli dotychczas wspierało aż 50 szkół zawodowych i uniwersytetów. W dłuższej perspektywie o tematyce szkoleń zdecydują determinanty rozwoju rynku motoryzacyjnego. Specjaliści firmy usystematyzowali potrzeby aftermarketu w kilku grupach tematycznych. Są nimi przede wszystkim: pojazdy hybrydowe, trend downsizingu, systemy telematyczne, automatyczne skrzynie biegów oraz norma Euro 6.


Sporo miejsca poświęcono prezentacji kompetencji firmy. Magneti Marelli – nazwa pochodzi od nazwiska założyciela Ercole Marelli i jednego z pierwszych produkowanych komponentów, czyli iskrownika (wł. magneto) – jest dziś liderem w projektowaniu i produkcji systemów oraz zaawansowanych technologicznie podzespołów do samochodów: począwszy od oświetlenia i urządzeń kontrolnych silnika, poprzez elektronikę i systemy zawieszenia, aż po układy wydechowe i komponenty dla aftermarketu i motosportu.
Polska dywizja odpowiada także za rynki 25 krajów – w większości to państwa byłego bloku wschodniego, pod względem obrotów nasz rynek generuje aż 50% przychodów, a druga połowa to wspomniane rynki zagraniczne. W przeciągu 20 lat działalności Magneti Marelli w Polsce udało się pozyskać 240 klientów. Podczas spotkania sporo miejsca poświęcono inwestycji, która gwarantuje rozwój firmy na nowych rynkach zbytu. Wszak tylko w ciągu ostatnich 15 lat magazyn części powiększył się 3,5-krotnie, a najnowsza, piąta już lokalizacja magazynu zdaje się odpowiadać rosnącym potrzebom rynku.
– Zatrudniamy w Polsce sporo obcokrajowców, co pomaga lepiej zrozumieć potrzeby tak rozlicznych klientów, skoro działamy na obszarach od granicy na Odrze i Nysie, aż po Władywostok i Kamczatkę – mówił Marek Buras, dyrektor generalny Magneti Marelli na Polskę i Europę Wschodnią. – Nasz core-biznes to nie tylko dystrybucja części zamiennych, ale także wyposażenie warsztatów niezależnych i szkolenia sieci autoryzowanych warsztatów Checkstar. Co szczególnie cieszy i warte podkreślenia, przez te 15 lat każdy kolejny rok zapisał się dwucyfrowym wzrostem obrotów naszej dywizji. Nigdy nie odnotowaliśmy spadków, nawet w okresie globalnego kryzysu finansowego.
Oficjalne otwarcie centrum szkoleniowego stanowiło okazję do przybliżenia potencjału nowego magazynu. Ten rozpoczął działalność w maju br. W magazynie wysokiego składowania o powierzchni prawie 7 tys. m2 zgromadzono 14 tys. pozycji. Części są dwojakiego rodzaju – te oryginalne (OE) uzupełnia propozycja budżetowa (eQualQuality), która powstała z myślą o naprawach pojazdów kilkunastoletnich.
– Mamy bowiem świadomość, że siła zakupowa kierowców z Europy Wschodniej jest wielokrotnie niższa niż w bogatych krajach UE. Odpowiedzią na potrzeby rynku są produkty porównywalnej jakości – eQualQuality – dodał M. Buras.
Jedną z ciekawszych prezentacji było porównanie parku pojazdów w krajach, które stanowią rynki zbytu polskiego oddziału Magneti Marelli. Pokaz pojazdu w średnim wieku nie pozostawia wątpliwości, jak wielkim zainteresowaniem mogą cieszyć się części z niższej półki cenowej, skoro statystyczny kierowca w Białorusi porusza się 17-letnim samochodem.

Tekst i fot. R.Dobrowolski

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony