Z przytupem i sportowo odbyła się polska premiera nowych świec DENSO Iridium TT. Na poznańskim Torze Ławica firma DENSO przeprowadziła prezentację nowego produktu połączoną z licznymi atrakcjami dla zaproszonych gości.
Poznańska premiera to element kampanii promocyjnej „Track to Track (T2T)”, którą zainaugurowano 26 października br. na torze Moscow Raceway, gdzie kierowcy wyścigowi – Rebecca Jackson (Wielka Brytania) i Natalia Freidina (Rosja) – toczyli pojedynek w jeździe na czas. Następnie kierowcy wyruszyli w podróż, podczas której odwiedzili m.in. Poznań i Brands Hatch w Wielkiej Brytanii. Po drodze odkryją na nowo niektóre spośród zapomnianych europejskich torów wyścigowych Formuły 1. Pojawili się także na torze Masaryka w Czechach, na austriackim Österreichringu, a także na nieużywanych od wielu lat odcinkach oryginalnego toru Spa-Francorchamps. Licząca 3000 kilometrów trasa odzwierciedla zaangażowanie DENSO w rozwój sportów wyścigowych oraz innowacyjnych produktów.
DENSO ma bogate doświadczenie w dziedzinie sportów motorowych i samochodów wyścigowych – obecnie jest kluczowym sponsorem zespołu Toyoty w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC). Na przestrzeni lat firma angażowała się we wszystkie dyscypliny sportów motorowych, począwszy od Formuły 1, a skończywszy na Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Świeca zapłonowa Iridium TT jest kolejnym produktem, który dołącza do długiej listy innowacyjnych technologii DENSO. Charakteryzuje się najwyższą na rynku zawartością irydu; ma elektrodę środkową o najmniejszej na świecie średnicy wynoszącej 0,4 mm i elektrodę masową z wspawanym walcem platynowym o średnicy 0,7 mm. Dzięki temu te świece zapłonowe charakteryzują się lepszymi osiągami, większą wydajnością i wytrzymałością — żywotność świecy Iridium TT wynosi nawet do 120.000 km, czyli jest ponad trzy razy dłuższa niż standardowej świecy niklowej.
- DENSO zawsze było pionierem w dziedzinie samochodowych części zamiennych, w szczególności w zakresie świec zapłonowych. Wielokrotnie jako pierwsi na świecie opracowywaliśmy innowacyjne technologie. Świeca zapłonowa Iridium TT, która opiera się na technologii SIP (Super Ignition Plug), nie jest odstępstwem od tej reguły. Zastosowane w niej rozwiązania umożliwiają szybszy i lepszy zapłon, a także mniejsze zużycie paliwa podczas spalania – mówił Hedy Borreman, DENSO Aftermarket Marketing Manager. - To wszystko sprawia, że zwiększają się osiągi i wydajność pojazdu. Z kolei elektroda masowa z wspawanym walcem platynowym zapewnia świecom Iridium TT dłuższą żywotność niż innych świec zapłonowych dostępnych na rynku. Pięć lat temu świece zapłonowe wykorzystujące tę technologię były dostępne tylko w nowych, luksusowych samochodach – wprowadzając do oferty świece Iridium TT, DENSO udostępnia tę technologię wszystkim.
Czym dokładnie wyróżnia się nowa świeca? Po pierwsze, ma najmniejszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm, która zapewnia wyższą zapłonność i w rezultacie lepsze spalanie. Elektroda masowa o średnicy 0,7 mm z wspawanym walcem platynowym zapewnia wytwarzanie większej iskry i mniejsze straty ciepła. Elektrody świec Iridium TT pozwalają iskrze rozprzestrzeniać się we wszystkich kierunkach. Poprawiono ponadto zapłonność mieszanki paliwowo-powietrznej. Pozwala to iskrze rozprzestrzeniać się szybciej i lepiej, optymalizując zarówno zużycie paliwa, jak i wydajność. Zastosowano także opatentowaną technologię DENSO Twin-Tip, która była na początku stosowana wyłącznie w luksusowych i wyczynowych pojazdach – od teraz jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Sama świeca, w procesie produkcji, powstaje przy użyciu spawania laserowego. DENSO Iridium TT ma najwyższą zawartość irydu wśród świec dostępnych na rynku, co oznacza m.in. podwyższoną odporność na utlenianie i niższe zużycie napięciowe przez ponad 120.000 km. A do wytworzenia iskry wymagane jest niższe napięcie zapłonowe. Iryd jest niezwykle twardym, gęstym i najbardziej odpornym na korozję metalem, dlatego też znakomicie sprawdza się w ekstremalnie wysokich temperaturach. Największym atutem świec Iridium TT jest połączenie irydowej elektrody środkowej z elektrodą masową z wspawanym walcem platynowym, która zapewnia wytwarzanie większej iskry i mniejsze straty ciepła.
Nowe świece polecane są użytkownikom, którzy szukają zamiennika dla standardowych świec irydowych, niklowych lub platynowych. Świece Iridium TT przydadzą się tam, gdzie potrzeba poprawić osiągi pojazdów wyposażonych w słabsze silniki. Dostępne są także dla pojazdów zgodnych z normami EU5/EU6.
Świece Iridium TT stanowią rozszerzenie istniejącej linii produktów DENSO – niklowych świec TT, które zostały wprowadzone na rynek w 2008 roku. Obecnie linia świec zapłonowych TT DENSO – która obejmuje zarówno niklowe świece TT, jak i Iridium TT – składa się z 35 numerów katalogowych, które pokrywają ponad 90% europejskiego parku pojazdów. Dla profesjonalnych klientów to świetna okazja, by skonsolidować ofertę magazynową.
Polska premiera nowych świec na Torze Ławica połączona była z wieloma atrakcjami z gatunku sportowych. Można było spróbować swych sił w slalomie lub prowadząc pod okiem instruktora jazdy sportowej przygotowane auta: Porsche 911, Audi R8, Lotus czy Ferrari. Dla żądnych większych emocji przygotowano przejażdżki Peugeotem WRC z kierowcami Foltyn Team czy z Lotusem Exige S z gwiazdami DENSO, czyli kierowcami Natalią Freidiną z Rosji i Rebeccą Jackson z Wielkiej Brytanii. Obie panie to doświadczone i aktywne sportsmenki, zdobywczynie licznych nagród i tytułów.
Grzegorz Teperek
Komentarze (0)