Dofinansowania z Unii
Przełom lat 2004/2005 wytwarza niespotykane wcześniej zapotrzebowanie branży motoryzacyjnej na fachowe szkolenia poświęcone najważniejszym dla niej tematom. Teraz na plan pierwszy zdają się wysuwać dofinansowania ze środków Unii Europejskiej dla polskich przedsiębiorców.
Unia ze środków tzw. Funduszy Strukturalnych przeznaczonych na wyrównywanie poziomu rozwoju gospodarczego regionów, przyznała polskim przedsiębiorcom środki idące w setki milionów euro. Czy wydać samemu 100.000 zł na nowoczesną komorę lakierniczą i zostać z pustym kontem, czy lepiej wydać 100.000 zł i następnie dostać 50.000 zł zwrotu z UE, które można wydać na kolejny cel? Pytanie jest retoryczne, ale sytuacja w polskiej branży motoryzacyjnej paradoksalna – ci, którzy choć raz spróbowali i dostali już dofinansowania, np. z Phare 2000 czy 2001, z reguły popadają w “uzależnienie”, tworzą projekty nowych inwestycji i występują drugi, trzeci raz o środki z kolejnych programów Unii. Ale większość firm motoryzacyjnych ciągle niewiele wie i “na wszelki wypadek” z góry rezygnuje.
Fundacja MULTI-EXPERT, z patronatowym wsparciem “Nowoczesnego Warsztatu” i organizacyjnym Centrum Szkoleń firmy “Auto-Elements”, przygotowała z tego zakresu bardzo potrzebny, nowy projekt szkoleniowy “JA na Unii nie tracę”: na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich, w trzech terminach 4 grudnia 2004, 15 grudnia 2004 i 11 stycznia 2005, w bardzo przystępnej cenie (120 – 180 zł) wykładowcy z Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego GARR S.A., która pełni rolę tzw. RIF1 .
Ale i kary “z Unii”
Unia nakłada też liczne obowiązki na przedsiębiorców, za których nieprzestrzeganie wymierzane są surowe kary i wtedy można na Unii rzeczywiście ... stracić. Dla motoryzacji najtrudniejsze są dwa obszary wymagań unijnych – “ochrona środowiska” (urządzenia i procedury, umowa z upoważnionym odbiorcą “substancji szkodliwych”) oraz “bhp” (szczegółowe instrukcje użytkowania urządzeń, oceny uciążliwości produktów, kategorie ryzyka dla stanowisk pracy, oznakowania)
Rozwiązaniem tego problemu może być udział w kolejnym szkoleniu w ramach akcji “JA na Unii nie tracę” – poświeconemu ochronie środowiska i bhp. Te same terminy, te same Międzynarodowe Targi Katowickie, taka sama przystępna cena (120 do 180 zł) i znowu profesjonalny poziom. Wykładać będą fachowcy z firm Ekoplan i Conart, współpracujących od dawna z motoryzacją.
I jeszcze GVO oraz ubezpieczenia w UE
Aby domknąć listę tematów najbardziej interesujących dziś dla motoryzacji, do akcji szkoleniowej “JA na Unii nie tracę” dołączono zagadnienia znane już z wcześniejszej, październikowej akcji ogólnopolskiej “Motoryzacja i GVO – 4 strony Polski”: “przepisy GVO” (prowadzi Adrian R. Sklorz, analityk, Fundacja MULTI-EXPERT) oraz “rozliczenia szkód ubezpieczeniowych” (prowadzi Rafał Pogorzelski, rzeczoznawca wpisany na listę biegłych sądowych, Dział Likwidacji Szkód Auto-Elements).
Nowa akcja
Jest dobra okazja, by skorzystać ze szkoleń, które w tej cenie i na tym poziomie będą trudne do powtórzenia. Zapraszamy już 4 grudnia 2004, 15 grudnia 2004 i 11 stycznia 2005, a komplet informacji znajduje się na stronie internetowej Fundacji MULTI-EXPERT:
www.expert.org.pl
1 RIF to Regionalna Instytucja Finansująca, jedna w każdym województwie. To do RIF przedsiębiorca składa wniosek o dofinansowanie i tam następuje jego pierwsza, formalna ocena, przed przekazaniem do PARP (Państwowej Agencji Rozwoju Regionalnego). Wszystkie 16 RIF w Polsce podlega tym samym przepisom i regułom, a ich doświadczenia i zasady pracy są de facto wspólne dla całego kraju..
Komentarze (0)