Diagnostyka

ponad rok temu  11.09.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Jak spełnić wymogi normy Euro 6?

Jeden pojazd ciężarowy wyprodukowany 20 lat temu wytwarza tyle samo spalin co piętnaście obecnie produkowanych pojazdów tej samej klasy

Euro 6, ostatnia norma określająca standardy emisji, weszła w życie we wrześniu 2015 roku, wprowadzając do warsztatów bardziej skomplikowane technologicznie rozwiązania. Jak spełnić jej wymogi?

Norma narzuciła obniżenie dopuszczalnej ilości pyłu zawieszonego i tlenków azotu (NOx) emitowanych przez układy wydechowe pojazdów silnikowych, co doprowadziło do polepszenia jakości powietrza, zwłaszcza w gęsto zaludnionych obszarach. Co istotne, jeden pojazd ciężarowy wyprodukowany 20 lat temu wytwarza tyle samo spalin co piętnaście obecnie produkowanych pojazdów tej samej klasy.
Menedżerowie flot, przyzwyczajeni do wygody związanej z utrzymaniem ciężarówek i autobusów przy wykorzystaniu własnych, dostępnych na miejscu narzędzi i sprzętu, mogą mieć pewne zastrzeżenia co do zwiększonej liczby zaawansowanych technologicznie rozwiązań stosowanych w pojazdach spełniających wymagania normy Euro 6. Dodatkowa trudność w utrzymaniu i przeglądzie tego typu pojazdów wynika z połączenia systemu wtrysku paliwa common rail z takimi zaawansowanymi systemami oczyszczania spalin, jak EGR (układ recyrkulacji spalin), DPF (filtr cząstek stałych) i SCR (selektywna redukcja katalityczna).
Wielu najpopularniejszych producentów ciężarówek i autobusów, jak Mercedes, DAF, Volvo, Renault, Citaro, Optare i Van Hool, wykorzystuje układy paliwa zaprojektowane i wyprodukowane przez Delphi Technologies. Firma dostarcza branży motoryzacyjnej zarówno oryginalne wyposażenie, jak i rozwiązania przeznaczone na rynek części zamiennych, włącznie z najnowszymi systemami zgodnymi z normą Euro 6. Dzięki produktom Delphi Technologies produkowanym na rynek części zamiennych warsztaty mają dostęp do narzędzi diagnostycznych na poziomie producenta, oryginalnych części i sprzętu niezbędnego do przeprowadzania testów.
Aby spełnić standard emisji spalin Euro 6 dla silników Diesla heavy duty (wysoko obciążonych/pojazdów użytkowych), Delphi Technologies rozwinęło technologię common rail o wysokim ciśnieniu wtrysku, która umożliwia elastyczne sterowanie zarówno dawką, jak i momentem wtrysku paliwa. Dzięki temu efektywniejsze jest samo wtryśnięcie paliwa, a co za tym idzie – lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem, nawet przy niskiej prędkości obrotowej silnika i przy niskim obciążeniu. Delphi Technologies produkuje sterowniki silnika, które stosowane są we wszystkich układach silnika, z kolei narzędzie diagnostyczne firmy wykorzystywane jest do programowania każdego wtryskiwacza. Dzięki temu można osiągnąć optymalne spalanie i odpowiednią ilość emitowanych przez pojazd spalin. Narzędzie diagnostyczne Delphi Technologies jest używane także do weryfikacji ECU pod kątem prawidłowości działania innych systemów. Mogą one obejmować działanie systemu AdBlue, na przykład w DAF-ie z systemem wtrysku Delphi EUP, lub system monitorowania zamrożenia systemu AdBlue w Volvo z wtryskiwaczami EUI (Electronic Unit Injector). AdBlue jest płynem z 30-procentową zawartością amoniaku/mocznika, to podstawowy element systemu SCR. System ten działa poprzez redukcję NOx przy użyciu amoniaku (AdBlue) do nieszkodliwych związków, jakim są czysty azot i para wodna. Prawidłowe działanie systemu oczyszczania spalin, w tym DPF, warunkowane jest prawidłowym i optymalnym działaniem systemu zasilania paliwem. Dlatego niezbędne jest właściwe serwisowanie i utrzymanie w sprawności systemu paliwowego.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony