Jest już na rynku jedyna w Polsce kompleksowa publikacja omawiająca zagadnienia marketingu serwisu samochodowego. 400-stronicowe wydawnictwo pod redakcją Macieja Matczaka pt. „Narzędzia marketingowe w warsztacie samochodowym. Podręcznik 2” zastępuje „Jak zdobyć i utrzymać klienta w warsztacie samochodowym. Podręcznik marketingu serwisowego” z 2006 roku. Książka jest dostępna na www.motomarketing.pl. Po co drugi podręcznik? Podstawowy powód jest banalny: wyczerpał się nakład tej pierwszej książki omawiającej kompleksowo zagadnienia marketingowe w serwisie samochodowym, a pozostałe wydawnictwa mówiły jedynie o wybranych aspektach. Od 2006 roku pojawiło się bardzo dużo zupełnie nowych informacji i przykładów z rynku. Są one już zawarte w „Narzędziach marketingowych...” a niektóre z poruszanych we wcześniejszych książkach zagadnień przedstawione zostały w nowy bądź szerszy sposób. W tym podręczniku czytelnik znajdzie także treści wydawnictw Motomarketing.pl z lat 2007-2010 (jest to zaznaczone na okładce), oczywiście odpowiednio zredagowane i uporządkowane. Pierwsza część to swego rodzaju wstęp opisujący podstawy marketingu oraz specyfikę usług serwisowych, zagadnienie wizerunku warsztatu i inne niż promocja narzędzia marketingowe: produkty i usługi w serwisie, ceny oraz jakość obsługi.
Druga część to opis wykorzystania narzędzi promocji firmy, takich jak promocja sprzedaży, reklama, marketing bezpośredni, merchandising, sprzedaż w trakcie właściwego procesu obsługi oraz public relations. W tych rozdziałach wskazane jest jednocześnie, w jaki sposób należy budować komunikat marketingowy dla klienta w reklamie, liście, ulotce, ekspozycji, sprzedaży podczas obsługi. Część trzecia to swego rodzaju podsumowanie; znajduje się tu rozdział o marketingu wewnętrznym, czyli ludziach w usługach, jest część o budowaniu lojalności i wreszcie o sposobach pomiaru efektów podejmowanych działań marketingowych. Podręcznik jest przeznaczony dla zarządzających i pracowników autoryzowanych stacji obsługi oraz niezależnych warsztatów, jak również dla pracowników firm, które organizują sieci serwisów lub współpracują z wieloma, czy nawet z pojedynczymi, warsztatami.
Partnerem podręcznika jest firma Integra Software. Motomarketing.pl to firma specjalistyczna, pracująca dla branży motoryzacyjnej w jej części posprzedażnej. Specjalizacja Motomarketing.pl to marketing i organizacja serwisu. Firma prowadzi szkolenia, oferuje doradztwo oraz wydaje książki.
Druga część to opis wykorzystania narzędzi promocji firmy, takich jak promocja sprzedaży, reklama, marketing bezpośredni, merchandising, sprzedaż w trakcie właściwego procesu obsługi oraz public relations. W tych rozdziałach wskazane jest jednocześnie, w jaki sposób należy budować komunikat marketingowy dla klienta w reklamie, liście, ulotce, ekspozycji, sprzedaży podczas obsługi. Część trzecia to swego rodzaju podsumowanie; znajduje się tu rozdział o marketingu wewnętrznym, czyli ludziach w usługach, jest część o budowaniu lojalności i wreszcie o sposobach pomiaru efektów podejmowanych działań marketingowych. Podręcznik jest przeznaczony dla zarządzających i pracowników autoryzowanych stacji obsługi oraz niezależnych warsztatów, jak również dla pracowników firm, które organizują sieci serwisów lub współpracują z wieloma, czy nawet z pojedynczymi, warsztatami.
Partnerem podręcznika jest firma Integra Software. Motomarketing.pl to firma specjalistyczna, pracująca dla branży motoryzacyjnej w jej części posprzedażnej. Specjalizacja Motomarketing.pl to marketing i organizacja serwisu. Firma prowadzi szkolenia, oferuje doradztwo oraz wydaje książki.
Komentarze (0)