Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Johnson Controls: mocniej i pewniej
W kolejnych latach znacznie wzrośnie zainteresowanie polskich konsumentów wysokiej jakości akumulatorami samochodowymi. Motorem dodatkowego wzrostu popytu będzie rosnący udział w sprzedaży pojazdów z technologią Start-Stop, a dla warsztatów wzrost świadomości ekologicznej kierowców. Dla tych ostatnich firma Johnson Controls przygotowała program recyklingu: Ecosteps.

Takie i inne perspektywy dla popularyzacji marki Varta w naszym kraju zapowiedział Eric Mitchell, szef europejskiego oddziału amerykańskiej firmy Johnson Controls Power Solutions EMEA, podczas spotkania kierownictwa Johnson Controls z przedstawicielami mediów, które odbyło w Katowicach 14 grudnia 2010 r. Obecnie udział marek Premium akumulatorów samochodowych na polskim rynku wynosi ok.15%. Jak ma się zmienić obraz rynku? Johnson Controls zamierza zintensyfikować współpracę z lokalnymi dystrybutorami i międzynarodowymi grupami zakupowymi z zamiarem przekonania ich do korzyści jakie oferują akumulatory markowe, a także, aby zapoznać ich z wymaganiami w zakresie akumulatorów występujących w samochodach z technologią Start-Stop. Dla warsztatów przygotowano ulepszoną wersję programu recyklingu Ecosteps. Teraz cały proces zbiórki i recyklingu akumulatora odbywa się za pośrednictwem autoryzowanych dystrybutorów uczestniczących w inicjatywie koncernu.


- Wspieramy też naszych partnerów, oferując specjalne programy szkoleniowe, mające wyjaśnić często niedoceniane szczegóły technologiczne oraz wysokie wymagania techniczne stawiane akumulatorom samochodowym – informował Eric Mitchell, szef europejskiego oddziału amerykańskiej firmy Johnson Controls Power Solutions EMEA - Następstwem powyższego jest również niemal podwojenie w 2010 roku zatrudnienia w katowickim biurze handlowym firmy Johnson Controls. Wśród zalet akumulatorów klasy Premium, dostępnych w handlu pod marką VARTA, wymieniano znacznie dłuższą żywotność i lepszy bilans środowiskowy, co jest efektem dysponowania przez koncern własną koncepcją utylizacji i recyklingu akumulatorów. Kolejna zaleta akumulatorów marki Premium to fakt, że te dokładnie spełniają wymagania producentów samochodów, ponieważ ich wytwórcą jest jeden z największych dostawców akumulatorów na wyposażenie fabryczne pojazdów. Firma dostarcza rocznie kilkaset tysięcy akumulatorów do fabryk samochodowych zlokalizowanych w Polsce, a mianowicie do VW Polska w Poznaniu oraz General Motors Europe w Gliwicach. Przedsiębiorstwo działa również aktywnie na rynku wtórnym, dostarczając i tutaj kilkaset tysięcy akumulatorów rocznie.

- Obecnie pracujemy nad systemem recyklingu, który będzie korzystny również dla kierowców. A na pewno użytkownicy samochodów skorzystają z jeszcze dłuższej żywotności produktów – zapewniano dziennikarzy motoryzacyjnych. Na pewno dodatkowym impulsem dla rozwoju firmy będzie rozwój technologii Start-Stop. Ekologiczne aspekty, związane z wyłączaniem się silnika samochodu w momencie zatrzymania np. na światłach i ponownym jego uruchomieniu po naciśnięciu pedału hamulca lub gazu, stanowi obietnicę pozyskania nowych klientów, zainteresowanych gwarancją najwyższych parametrów pracy baterii rozruchowych. Już teraz firma Johnson Controls dostarcza w skali międzynarodowej do produkcji 150 modeli samochodów z technologią Start-Stop dwa typy akumulatorów: VARTA Start-Stop Plus (technologia AGM) i VARTA Start-Stop (technologia EFB), które zostały specjalnie stworzone do tego rodzaju zastosowań.

- Przewidujemy, że do 2015 roku udział w rynku samochodów z funkcją Start-Stop wzrośnie w Europie do poziomu 70% wszystkich produkowanych samochodów – zapowiedział E. Mitchell. - Liczymy na wzrost sprzedaży pojazdów z technologią Start-Stop również w Polsce. Polska cechuje się intensywnym wzrostem gospodarczym i szybką ewolucją preferencji konsumentów. Dlatego też można tu zaobserwować ponadprzeciętny wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości akumulatory. Przed warsztatami samochodowymi pojawią się również zupełnie nowe wyzwania, ponieważ w pojazdach z tą technologią zastosowanie konwencjonalnych akumulatorów prowadzi do skrócenia ich żywotności – nie są one przystosowane do ciągłego przechodzenia od ładowania do stanu rozładowania.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony