Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Kabiny lakierniczo-suszące

FAF – Autoimpianti Di Favaloro Francesco

Kabiny lakiernicze FAF są produkowane przy użyciu najnowszych technologii oraz maszyn sterowanych numerycznie.

Izolacja cieplna
całej kabiny w standardzie jest wykonana z paneli o współczynniku 0,3 [W/mK], co zapewnia doskonałe zaizolowanie kabiny, ekonomiczną eksploatację i brak strat ciepła.

Bardzo niski poziom hałasu 70-74 dB, dzięki pełnemu wyciszeniu urządzeń oraz zastosowaniu cichobieżnych rozwiązań wentylatorów i układów instalacji. Pozwala na instalowanie kabin FAF na otwartych halach bez uciążliwości dla pozostałych pracowników. Produkty FAF dają możliwość ręcznego lub w pełni automatycznego sterowania nadciśnieniem w kabinie. Wentylatory zastosowane w kabinie są wentylatorami dwustrumieniowymi napędzanymi paskiem klinowym. Dlaczego zastosowano takie rozwiązanie? Jeśli prześledzi się dokładnie charakterystyki wentylatorów, zauważy się, że wentylatory dwustrumieniowe posiadają większą wydajność z tej samej mocy silnika napędowego. Charakterystyka wentylatora dwustrumieniowego jest korzystniejsza. Pozwala pracować przy większej różnicy ciśnień przy jednoczesnym niewielkim spadku wydajności. Oznacza to, że wentylator znosi lepiej większe obciążenie spowodowane zanieczyszczeniem filtrów niż wentylatory jednostrumieniowe. Jednocześnie wentylatory dwustrumieniowe pozwalają na pracę przy większym zakresie różnicy ciśnień i wydajności, stąd jest zasadne stosowanie droższych wentylatorów dwustrumieniowych o lepszych charakterystykach wydajnościowych i ciśnieniowych. Natomiast zastosowanie przekładni pasowej do napędu wentylatorów dwustrumieniowych pozwala na lepsze dopasowanie się do oporów przepływu instalacji kabiny. Przez odpowiedni dobór kół pasowych przy zastosowaniu tej samej mocy silnika można uzyskiwać niemalże dowolną charakterystykę wydajnościową danego typu wentylatora w granicach założonych przez producenta. Pozwala to na pełne wykorzystanie danego typu wentylatora i stworzenie najkorzystniejszej charakterystyki. Pozwala to również na bardziej elastyczne projektowanie kabin w zależności od szczególnych wymagań klienta (długość i szerokość). Każda zmiana katalogowych wymiarów typoszeregu nie będzie powodowała strat wydajności wentylatorów i pozwoli na uzyskanie właściwych prędkości i natężeń przepływów w kabinie.

Filtry
1.) Wstępne kieszeniowe – chronią łopatki wentylatora wymiennika ciepła przed zanieczyszczeniami wchodzącymi razem z powietrzem.
2.) Filtry sufitowe o klasie EU zapewniają bardzo dokładne filtrowanie powietrza.
3.) Filtry podłogowe – zatrzymują cząsteczki farby.
4.) Filtry szufladowe – filtrują.
5.) Węgiel aktywny (opcjonalnie) – też filtruje.

Kabiny posiadają metalowy lub betonowy fundament wraz z kanałem wyciągowym w zależności od wymagań klienta. Oba rozwiązania techniczne cechuje właściwy przepływ i trudno mówić o wadach jednych lub drugich rozwiązań. W zależności od upodobań klienta możliwe są wersje z całą podłogą okratowaną bądź jej częścią. Kabiny Lakiernicze FAF mogą pracować z pełną recyrkulacją 98 proc. w fazie suszenia – to rozwiązanie techniczne ogranicza do minimum potrzebne nakłady eksploatacyjne, jednocześnie czyniąc pracę kabiny bardziej wydajną.

Zastosowane palniki
Wszystkie wyrobu FAF posiadają certyfikaty ISO oraz CE.

Układ automatycznego sterownika Model A00, A0, A1
- Model sterownika z grupy A jest przeznaczony do kontroli i sterowania pracą kabin lakierniczych. Jest to produkt naturalnego rozwoju dla firm, które inwestując w udoskonalenie własnej produkcji, chcą podnosić wydajność i jakość przy użyciu najnowszych technologii oraz przynieść wymierne korzyści ekonomiczne.
- Firma FAF zapewnia wysoką jakość z zastosowaniem modelu sterownika z grupy A, z powodu:
- Zastosowane w pulpicie sterującym do kabiny lakierniczej najnowsze układy i rozwiązania z dziedziny elektroniki pozwoliły na pełną kontrolę wszystkich parametrów pracy kabiny, w porównaniu do poprzednich modeli pulpitów sterujących. System elektronicznej kontroli i pomiarów pracy kabiny został zastosowany w celu optymalizacji pracy kabiny i dopasowania parametrów pracy do potrzeb użytkownika.
- Użycie w pełni elektronicznej kontroli pracy kabiny pozwoliło przynieść godne uwagi ekonomiczne oszczędności zarówno dla niższego zużycia energii elektrycznej, paliwa, jak i w najwyższym stopniu wykorzystać użyte w kabinie lakierniczej filtry.
- Wykorzystanie układów elektronicznych w kabinach lakierniczych FAF pozwoliło ulepszyć i usprawnić pracę, zapewniając lepsze parametry techniczne urządzenia oraz gwarantować wysoki współczynnik sprawności przy niższych kosztach eks ploatacyjnych.




Układ sterowania mod. A jest oferowany w następujących wersjach wyposażenia:
1.) A00
2.) A0
3.) A1
Różnica między tymi modelami jest spowodowana różnorodnymi wymaganiami klienta, tak aby zapewnić różne rodzaje kontroli parametrów pracy kabiny lakierni-czej zależnie od potrzeb klienta.

Automatyczny układ sterowania model A00:
- Model podstawowy systemu sterowania kabiną lakierniczą.
- W pełni zastępuje stary system kontroli.
- Prosty i naturalny w obsłudze.
- W wersji z układem “Soft start” zabezpiecza silniki przed przeciążeniem, chroni układy mechaniczne przed gwałtownymi przeciążeniami mechanicznymi.
- Chroni kabinę lakierniczą przed gwałtownymi zmianami ciśnienia wewnętrznego.
- Automatycznie steruje oświetleniem podczas fazy suszenia.
- Układ w tej wersji nie przynosi oszczędności zużycia energii elektrycznej i paliwa.
- Pozwala dowolne programować parametry pracy (temperatura, czas) we wszystkich fazach pracy kabiny lakierniczej.
- Dwuwierszowy wyświetlacz LCD daje pełną informację o wszystkich parametrach pracy kabiny lakierniczej.

Automatyczny układ sterowania model A0:
- Model z pełną kontrolą pracy kabiny i z użyciem układu miękkiego startu (soft start) silników elektrycznych.
- Automatycznie kontroluje ciśnienie wewnątrz kabiny lakierniczej.
- Prosty i naturalny w obsłudze.
- Przynosi wymierne oszczędności energii elektrycznej, dzięki zastosowaniu najnowszych układów regulacji.
- Przynosi wymierne oszczędności zużycia paliwa podczas fazy suszenia, dzięki zastosowaniu najnowszych układów regulacji.
- Minimalizuje mechaniczne obciążenia pracujących urządzeń.
- Pozwala maksymalnie wykorzystać filtry.
- Zamyka kanały wentylacyjne po zakończeniu pracy.
- Automatycznie kontroluje oświetlenie.
- Zawiera pełny system bezpieczeństwa.
- Automatycznie kalibruje układy pomia-rowe.
- Pozwala dowolnie programować parametry pracy (temperatura, czas) we wszystkich fazach pracy kabiny lakierniczej.
- Dwuwierszowy wyświetlacz LCD daje pełną informację o wszystkich parametrach pracy kabiny lakierniczej.

Automatyczny układ sterowania model A:
- Model z pełną kontrolą kabiny lakierni- czej i z użyciem układu “Iverter System”.
- Automatycznie kontroluje ciśnienie.
- Prosty i naturalny w obsłudze.
- Przynosi wymierne oszczędności energii elektrycznej, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii.
- Przynosi wymierne oszczędności zużycia paliwa podczas fazy suszenia, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii.
- Minimalizuje mechaniczne obciążenia pracujących urządzeń.
- Pozwala maksymalnie wykorzystać filtry.
- Zamyka kanały wentylacyjne po zakończeniu pracy.
- Steruje wielkością przepływu powietrza w fazach pracy.
- Automatycznie kontroluje oświetlenie.
- Zawiera pełny system bezpieczeństwa.
- Automatycznie kalibruje układy pomiarowe.
- Pozwala dowolnie programować parametry pracy (temperatura, czas) we wszystkich fazach pracy kabiny lakierniczej.
- Dwuwierszowy wyświetlacz LCD daje pełną informację o wszystkich parametrach pracy kabiny lakierniczej.




W zależności od przyjętego modelu układu sterowania do kabiny lakierniczej można obliczyć zmniejszenie zapotrzebowa-nia na moc elektryczną do napędu silników elektrycznych. Zmniejszenie zużycia oleju opałowego do podgrzania powietrza jest proporcjonalne do oszczędności energii elektrycznej.

Dodatkowe opcje do wyboru stosowane w kabinach FAF:
- Drzwi wjazdowe roletowe zwijane industrial.
- Oświetlenie boczne.
- Zmiany wysokości roboczej kabiny.
- Boczne panele z oknami inspekcyjnymi.
- Stojak: można go wykorzystać na wie- szanie różnych części pojazdu, które mają być polakierowane (drzwi, maska samochodu), możliwość przesuwania po długości kabiny, maksymalne obciążenie 6 kg.
- Półka rogowa (narożna), montowana w kącie kabiny, przeznaczona na niewielkie narzędzia (pistolety, szczotki).
- Dodatkowe drzwi, montowane w bocznej ścianie kabiny, zapewniają użytkownikom dodatkowy dostęp do kabiny.
- Zróżnicowane wskaźniki manometryczne ciśnienia, montowane na zewnątrz kabiny, porównują ciśnienie między dwiema różnymi strefami oraz sprawdzają ciśnienie panujące w kabinie.
- Dostęp do tyłu pojazdu, pozwala użytkownikom zamontować naprzeciwko siebie drzwi wejście/wyjście dla pojazdów.
- Zasuwa przeciwpożarowa: montowana na przewodzie powietrza dostarczanego. uruchomienie jej blokuje operację w kabinie.
- Wentylatory powietrzne, montowane są w kabinach kiedy normy wymagają używania filtru, aby uniknąć wydostawania się cząstek farby. Konieczne jest takie dobranie wentylatora wyciągowego, aby zgadzał się z charakterystyką techniczną kabiny (przepustowość powietrza jednostki wentylatora musi być >= przepustowości powietrza generatora ciepła. Proponujemy instalację zasuwy w przewodach wyciągowych, co pozwala idealnie utrzymywać w równowadze ciśnienie powietrza wewnątrz kabiny).

Dorota Kropelnicka-Babiak
PRONET COLOR ®
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony