Ogumienie

ponad rok temu  11.01.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kącik porad TPMS

Nowe, oryginalne czujniki ciśnienia – potencjalne problemy

Jako dystrybutorzy jednego z rozwiązań do obsługi systemu TPMS na naszym rynku często spotykamy się z sytuacją, gdzie dzwoniący klient pyta, czy czujniki, które sprzedajemy, będą działać w jego aucie i dlaczego są dwa razy tańsze niż te, które on posiada. Oznajmia, że kupił nowe czujniki w salonie i po zamontowaniu ich przez warsztat samochód pokazuje błąd, a czujniki nie działają.
Każdy czujnik ma swój indywidualny numer ID, który jest zapisany w pamięci komputera samochodu, a ten dzięki niemu rozpoznaje go i komunikuje się z nim. W niektórych samochodach, np. BMW, Mercedes, Audi czy Mazda, następuje automatyczne wykrycie nowych czujników i problem ten nie istnieje. Jednak dość często mamy do czynienia z sytuacją, w której auto nie przyswoi samo nowych numerów. Rozwiązaniem tej sytuacji będzie przyuczenie pojazdu do nowego kompletu czujników za pomocą urządzeń, np. Sensor Aid oraz modułu OBDII marki CUB bądź w przypadku wymiany tylko jednego czujnika podmiana tego jednego numeru. Po zakodowaniu nowych numerów w pamięci samochodu auto powinno wykrywać nowe czujniki i odczytywać z nich dane. Niekiedy wymagane jest jeszcze zastosowanie odpowiedniej procedury dla danego auta. Lista takich procedur już niedługo zostanie wydana przez naszą firmę.
Należy pamiętać, że w przypadku korzystania z dwóch kompletów kół (zimowe i letnie) przy każdej ich wymianie należy podmieniać numery czujników zaprogramowanych w aucie. Najlepszym rozwiązaniem będzie posiadanie zamiennych czujników UNI-Sensor marki CUB, które są sporo tańsze od czujników oryginalnych, a które można zaprogramować na takie same numery jak czujniki oryginalne, dzięki czemu auto nie będzie wymagało przyuczania do nowych numerów czujników.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony