– procedury stosowane przy przyuczaniu auta o nowe czujniki (BMW)
BMW to jedna z najpopularniejszych marek samochodów luksusowo-sportowych spotykanych na polskich drogach. Czujniki ciśnienia w tych samochodach zastosowano już w roku 1998 w Serii 7 E38 oraz Serii 5 E39 i Serii 3 E46 z 1999 r. W wielu innych modelach czujniki zaczęto stosować już w roku 2006, a od roku 2014 każdy schodzący z taśmy samochód BMW jest wyposażony w system kontroli ciśnienia.
Istotną uwagą dotyczącą tej marki jest to, że auta BMW przeznaczone na rynek amerykański mają czujniki 433 MHz, gdzie w USA stosuje się czujniki 315 MHz. Tylko BMW z Serii 3 z lat 2000-2002 miały zamontowane czujniki 315 MHz. Auta marki BMW mają automatyczny tryb przyuczania, niemniej jednak wystąpić mogą niekiedy sytuacje, gdy trzeba będzie użyć jednej z procedur. BMW na pierwszy montaż stosuje dwa rodzaje czujników:
- HUF/BERU, w których występują zawory TPMS-01 lub TPMS-07 – z zaokrągloną główką zaworu, przykręcane od góry śrubką;
- SIMENS/VDO, gdzie występują zawory wciskane, TPMS-03.
Wszystkie zawory oraz pełen spis prezentowanych procedur pod postacią „Kompendium wiedzy z zakresu TPMS” można znaleźć w ofercie sklepu Felgeo.pl.
Poniżej lista procedur stosowanych do aut marki BMW.
BM-1 – Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7, I3, I8, X1, X3, X4, X5, X6, Z4.
BM-1
Z iDrive
1. Włącz zapłon (nie włączaj silnika).
2. Naciśnij kontrolkę iDrive.
3. Wybierz SETTINGS.
4. Naciśnij kontrolkę iDrive.
5. Wybierz CAR/TYRES.
6. Naciśnij kontrolkę iDrive.
7. Wybierz TYRE:RDC.
8. Naciśnij kontrolkę iDrive.
9. Odpal silnik.
10. Wybierz potwierdzenie TYRE PRESSURE.
11. Naciśnij kontrolkę iDrive. 12. Jedź autem.
Bez iDrive
1. Odpal silnik.
2. Przytrzymaj dźwignię kierunkowskazu do momentu pokazania się TPMS RESET.
3. Naciśnij przycisk przy końcu dźwigni.
4. Naciśnij i przytrzymaj przycisk jeszcze raz.
5. Jedź pojazdem.
BM-2
Bez iDrive
1. Sczytaj wszystkie ID czujników.
2. Odpal silnik.
3. Lekko naciśnij przycisk 1 na dźwigni kierunkowskazu w górę lub w dół kilkukrotnie, dopóki nie pojawi się ikona z napisem RESET.
4. Naciśnij przycisk 2, aby potwierdzić wybór ciśnienia w kołach.
5. Przytrzymaj przycisk 2 przez ok. 5 s.
6. Jedź autem, aby dokończyć proces.
Z iDrive
1. Sczytaj wszystkie numery czujników (ID).
2. W kontrolce iDrive wybierz SETTINGS, a następnie TPMS.
3. Wybierz RESET TPMS.
4. Odpal silnik, lecz nie ruszaj.
5. Wybierz RESET.
6. Jedź autem. Koła są pokazane na szaro, a na wyświetlaczu pokazany jest TPMS. Jeśli system jest resetowany oraz ustawiane jest pompowanie kół, wszystkie koła są pokazane na ekranie w kolorze żółtym.
7. Jedź autem, aby zakończyć proces.
BM-3
1. Odpal silnik, lecz nie jedź.
2. Naciśnij kontrolkę iDrive raz, aby wejść w ustawienia pojazdu.
3. Wybierz SETTINGS.
4. Wybierz VEHICLE.
5. Wybierz TPMS.
6. Wybierz RESET.
7. Zaznacz YES.
8. Po wyborze YES jedź, dopóki wszystkie koła nie zmienią koloru na wyświetlaczu na zielony.
BM-4
Z iDrive
1. Wybierz menu.
2. Otwórz menu.
3. Wybierz opcję i naciśnij przycisk.
4. Wybierz pojazd i naciśnij przycisk.
BM-5
1. Jeśli brak czujników w aucie.
2. Sprawdź lampkę TPMS.
3. Napompuj koła.
4. Włącz zapłon.
5. Przytrzymaj przycisk RESET, dopóki kontrolka TPMS nie zmieni koloru.
6. Jedź, dopóki kontrolka nie zmieni koloru.
BM-6
Z iDrive
1. Sczytaj wszystkie ID czujników.
2. Włącz zapłon.
3. Zaciągnij ręczny.
4. Wybierz SETTINGS z menu iDrive.
5. Wybierz VEHICLE.
6. Wybierz TPMS.
7. Włącz silnik.
8. Wybierz RESET.
9. Spuść ręczny.
10. Jedź autem.
Bez iDrive
1. Włącz zapłon.
2. Zaciągnij ręczny.
3. Przytrzymaj przycisk TYRE PRESSURE WARNING lub RDC, dopóki znaczek TPMS się nie podświetli.
4. Spuść ręczny.
5. Jedź pojazdem.
Wojciech Jacewicz
Komentarze (0)