Kolejną marką, na której skupimy się w naszym cyklu, jest niemiecki Opel, znany w Anglii pod nazwą Vauxhall. W autach tych stosowane są wyłącznie czujniki dostarczane przez firmę Schrader.
Głównym trybem przyuczania auta o nowe czujniki w przypadku marki Opel jest tryb procedury stacjonarnej, często z wykorzystaniem jakiegoś urządzenia aktywującego, np. programatora Sensor AID marki CUB.
Spotkać się można również z pełnym trybem automatycznym, gdzie czujniki zostają zainicjowane automatycznie podczas jazdy z prędkością powyżej 30 km/h.
W przypadku starszych modeli tej marki, takich jak Astra H, Insignia 01/2008 – 04/2014, Signum, Vectra, Zafira B czy Zafira C, mamy do czynienia z czujnikiem Schrader z niewymiennym zaworem. W reszcie aut zastosowano już wymienny zawór gumowy TPMS-4 lub TPMS-13 (oznaczenie Global Traders), w zależności od generacji czujnika Schrader.
Wojciech Jacewicz, Global Traders
Materiał pochodzi z „Kompendium wiedzy z zakresu TPMS” firmy Global Traders.
Komentarze (0)