Paliwa i oleje

ponad rok temu  21.11.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Kasy fiskalne online w warsztatach samochodowych – korzyści czy problemy?

Właściciele warsztatów samochodowych dzięki promocji Shell Helix Hit Kasowy mają możliwość zebrania gotówki na wydatki związane ze zmianami w prawie podatkowym

Według różnych statystyk rynek motoryzacyjny w Polsce stale się rozwija. Obecnie w naszym kraju jest ponad 20 milionów samochodów. Prędzej czy później każdy z nich będzie wymagał serwisowania lub naprawy. Dla właścicieli warsztatów samochodowych oznacza to nowe możliwości, ale jednocześnie stawia przed nimi nowe wyzwania. Czy prowadzący niezależne serwisy sprostają wymaganiom i zdołają utrzymać pozycję na rynku, nie tracąc samodzielności?

W Polsce funkcjonuje około 18 tysięcy niezależnych warsztatów samochodowych. Sektor rynku, na którym działają i konkurują, jest trudny. Obsługa coraz nowocześniejszych aut, na przykład samochodów wyposażonych w DPF-y czy innowacyjne systemy bezpieczeństwa, wiąże się z inwestycjami w wyposażenie warsztatu. Dodatkowo, jak wynika z badania „Oleje silnikowe do samochodów osobowych w niezależnych warsztatach samochodowych”, przeprowadzonego przez pracownię badawczą IRC Center na zlecenie Shell Polska, polscy kierowcy stali się bardzo wymagającymi klientami. Ich oczekiwania wobec warsztatów samochodowych rosną i dotyczą głównie kompleksowości, terminowości i wysokiej jakości świadczonych usług. 
Badanie pokazało, że niezależne warsztaty mają grono stałych klientów, zaś klienci dążą 
do posiadania „swojego”, stałego warsztatu. Obie strony chciałyby, aby ich wzajemne relacje opierały się na zaufaniu. Klienci chcą mieć pewność, że usterki zostaną naprawione w możliwie najlepszy sposób, możliwie szybko i bez narażania na zbędne koszty. Chcą czuć się ważnym, szczególnym, priorytetowo traktowanym klientem. Lubią też mieć poczucie, że warsztat sprawuje całościową opiekę nad ich samochodem: przewiduje wystąpienie awarii, doradza kolejność i terminy wykonania planowych napraw.
Korzystający z warsztatów oczekują od właścicieli takich miejsc głównie niezawodności 
i szybkości wykonania usługi przy zachowaniu rozsądnej ceny. Jednak obsługa klienta, jakość wykonania naprawy czy koszty z nią związane to nie jedyne kwestie ważne dla kierowców. Coraz częściej przy ocenie warsztatu uwzględniany jest także wygląd miejsca, w którym właściciele zostawiają swoje auto. Osoby korzystające z usług niezależnych mechaników zwracają coraz większą uwagę na uporządkowanie warsztatu i schludność pracowników. Inny wniosek z badania jest taki, że właściciele warsztatów trafnie rozpoznają oczekiwania klientów i starają się je spełniać.

Nawet najlepsi potrzebują wsparcia
Prowadzenie dobrze prosperującego warsztatu wymaga dużego zaangażowania i wiedzy obejmującej wiele dziedzin powiązanych z biznesem. Nawet najlepsze warsztaty nie zawsze są w stanie samodzielnie poradzić sobie z pojawiającymi się zadaniami. 
– Mamy świadomość, jak wymagająca jest branża, w której działają niezależne warsztaty samochodowe. Badamy ten rynek, by zrozumieć potrzeby lokalnych firm i jak najlepiej poznać oczekiwania warsztatów. Korzystając z wyników badań, ale także czerpiąc wiedzę bezpośrednio od przedstawicieli serwisów, jesteśmy w stanie skutecznie pomagać tego typu miejscom. Nasza aktualna promocja Shell Helix Hit Kasowy oferuje właścicielom niezależnych warsztatów samochodowych możliwość zebrania gotówki na wydatki związane z dostosowaniem się do nowego prawa w kwestii kas fiskalnych online – powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w dziale olejowym Shell Polska Sp. z o.o.

Nowe przepisy i nowe obowiązki
Jednym z wyzwań stających przed niezależnymi warsztatami są nowe przepisy podatkowe. Uchwalona przez sejm wiosną tego roku ustawa o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach  (Dz. U. 2019, poz. 675) nakłada na warsztaty samochodowe obowiązek stosowania kas fiskalnych online. Urządzenia tego typu umożliwią automatyczne przesyłanie informacji o każdej transakcji zarejestrowanej na kasie do Centralnego Repozytorium Kas, prowadzonego przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Zdaniem Ministerstwa Finansów kasy fiskalne z modułem online zmniejszą ryzyko nadużyć podatkowych i będą ważnym mechanizmem zwalczania szarej strefy. Kasy online w warsztatach samochodowych – pierwszej grupie przedsiębiorstw objętej tym wymogiem – będą obowiązkowe od 1 stycznia 2020 roku.

Promocja zapewni kasę na kasę
Nowoczesne urządzenia to dodatkowe koszty związane ze spełnieniem wymogów narzuconych przez ustawę. Rozwiązaniem ułatwiającym dopasowanie się do nowych przepisów jest przygotowana przez Shell Helix ogólnopolska promocja pod nazwą Hit Kasowy. Daje ona właścicielom warsztatów możliwość zebrania gotówki na wydatki związane ze zmianami w prawie, czyli zebranie kasy na kasę fiskalną online.
– Nasza promocja jest odpowiedzią na potrzeby właścicieli warsztatów. Premie, które trafiają do uczestników akcji, to dla nich realna pomoc. Zdobyte pieniądze mogą ułatwić dostosowanie się do nowych wymogów prawnych. Mechanizm, progi zakupowe i czas trwania promocji sprawiają, że może w niej wziąć udział każdy niezależny warsztat samochodowy, bez względu na liczbę stanowisk serwisowych czy zatrudnionych mechaników. Udział w naszej promocji to potrójna korzyść. Po pierwsze łatwe do zdobycia, konkretne nagrody finansowe, po drugie punkty w programie lojalnościowym Klub Partnerów Shell Helix, a po trzecie dostęp do olejów najwyższej jakości – powiedział Radzymiński.

Proste zasady i łatwe do zdobycia nagrody
Mechanizm akcji Hit Kasowy jest prosty. Wystarczy być członkiem Klubu Partnerów Shell Helix, rejestrować zakupy olejów objętych promocją na stronie www.shellhelix.pl/hitkasowy i odbierać premie finansowe w postaci kodów BLIK. Nagrody czekają na każdy warsztat, który weźmie udział w promocji. Premię w wysokości 50 złotych otrzymuje się już za pierwszy zgłoszony zakup olejów silnikowych Shell Helix, o wartości minimalnej 100 złotych. Kolejne progi nagród są dostępne po rejestracji zakupu 100 litrów olejów. Maksymalny bonus o wartości 800 zł odbiorą warsztaty, które kupią powyżej 500 litrów olejów objętych promocją. Akcja potrwa do 13 grudnia 2019 roku. 

Znane na całym świecie produkty najwyższej jakości
Dlaczego warto posiadać w ofercie i polecać klientom produkty Shell Helix? Koncern Shell jest jednym z największych na świecie dostawców środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Produkuje dziennie 3,7 miliona baryłek ropy naftowej i gazu. Markę Shell wycenia się na ponad 42 miliardy dolarów.
Oleje silnikowe Shell Helix są najbardziej rozpoznawalnymi, innowacyjnymi i wyróżniających się pod względem jakości środkami smarnymi na świecie. Bogata oferta, dostępna w 100 krajach, pozwala dobrać odpowiedni olej do wszystkich typów i marek pojazdów. Narzędziem ułatwiającym wybranie właściwego oleju jest internetowa wyszukiwarka Shell LubeMatch. Znajdująca się na stronie www.shell.pl/lubematch platforma jest prosta w obsłudze i ma rozbudowaną bazę marek, modeli oraz silników pojazdów różnego typu. Oprócz zalecanego oleju Shell Helix aplikacja podaje również informację o potrzebnej ilości oleju oraz zalecanych przez producenta okresach między wymianami.
Oleje Shell Helix można znaleźć w wyjeżdżających z fabryki autach najważniejszych producentów samochodów osobowych. Istotną przewagą jakościową syntetycznych olejów silnikowych Shel Helix jest Technologia Shell PurePlus, opracowana na podstawie 3500 patentów. W technologii tej syntetyczna baza olejowa, zamiast z ropy naftowej, jest uzyskiwana z gazu ziemnego. Produkcja odbywa się w największej instalacji petrochemicznej Pearl GTL zlokalizowanej w Katarze. Środki smarne oparte na olejach bazowych wytwarzanych w Technologii Shell PurePlus są pozbawione praktycznie wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej, co pozwala utrzymać najwyższe parametry eksploatacyjne silnika. Potwierdzeniem doskonałej jakości produktów smarnych Shell są otrzymane nagrody. Polscy konsumenci i eksperci branżowi w ciągu ostatnich pięciu lat przyznali marce Shell Helix aż dwanaście wyróżnień. 
Shell od 27 lat działalności w Polsce wspiera niezależne serwisy motoryzacyjne. Zapewnia cykliczne szkolenia, konsultacje techniczne i organizuje akcje promocyjne. Prowadzi Klub Partnerów Shell Helix, czyli program lojalnościowy stworzony specjalnie dla niezależnych warsztatów, które oferują klientom oleje Shell Helix. Organizuje Akademię Shell Helix – ogólnopolski cykl bezpłatnych praktycznych szkoleń skierowanych do właścicieli i mechaników niezależnych warsztatów samochodowych. Spotkania prowadzą eksperci techniczni i doradcy biznesowi Shell Helix. Podczas szkoleń omawiane są aktualna sytuacja na rynku motoryzacyjnym, nowinki techniczne czy rozwiązania pomocne w prowadzeniu nowoczesnego warsztatu.
Kolejnym krokiem w rozwoju partnerskich relacji z prowadzącymi takie firmy będzie utworzenie ogólnopolskiej sieci niezależnych warsztatów samochodowych Shell Helix Premium Serwis. Sieć pozwoli warsztatom umacniać pozycję na rynku przy wsparciu stabilnego i rzetelnego partnera, gwarantując jednocześnie zachowanie niezależności i pełnej decyzyjności w prowadzeniu biznesu.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Bogata oferta produktów Shell Helix pozwala dobrać olej silnikowy odpowiedni dla każdego modelu i marki samochodu
Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w dziale olejowym Shell Polska Sp. z o.o.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony