Volkswagena Golfa przedstawiać nie trzeba. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1974 roku i produkowana była w Europie przez kolejną dekadę. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm fabryki w RPA w roku 2009.
„Jedynka” nadal cieszy się popularnością na Starym Kontynencie, stając się pełnoprawnym klasykiem. Jednak z upływem czasu zaczyna brakować oryginalnych części zamiennych, w tym amortyzatorów. Te oferowała już od 1976 roku firma Bilstein, stąd też pomysł na powrócenie do ich produkcji. Oczywiście z uwzględnieniem zmieniającej się technologii i materiałów, jak również oczekiwań właścicieli starych Golfów.
Obecnie oferta amortyzatorów do pierwszej generacji Volkswagena Golfa (na jego płycie powstały modele Caddy I, Jetta oraz Scirocco I i II) obejmuje trzy typy z „żółtej” linii:
a) do wyboru na przedniej osi amortyzator lub pełna kolumna McPhersona – B6:
- oś przednia – pełna kolumna McPhersona (nr katalogowy 35-239611),
- oś przednia – amortyzator (nr katalogowy 34-001370),
- oś tylna (nr katalogowy 24-008372);
b) amortyzatory kategorii B8 (skrócone do obniżenia zawieszenia auta):
- oś przednia (nr katalogowy 35-239628),
- oś tylna (nr katalogowy 24-015141);
c) B12 (modyfikacja zawieszenia pod kątem osiągów wyczynowych):
- oś przednia – amortyzator (nr katalogowy 46-189868),
- oś tylna (nr katalogowy 46-001719).
Komentarze (0)