Każdy ACS automatycznie odmierza ilość zużytego i świeżego oleju sprężarkowego oraz kontrastu UV. Urządzenia posiadają czytelne kolorowe matryce TFT wyświetlające kompletne informacje w języku polskim. Wyświetlacz ten cieszy się dużym uznaniem wśród dotychczasowych posiadaczy urządzeń ze względu na intuicyjną formę menu wyboru funkcji obsługowych i konfiguracyjnych oraz przejrzystą formę informacji o statusie pracy wraz z informacją o bieżącym stanie parametrów i czasie pozostałym do końca poszczególnych operacji mierzonym w sekundach. Urządzenia ACS 600 i ACS 601 przeznaczone są do obsługi pojazdów ze znamionową ilością czynnika chłodniczego R134a nieprzekraczającą 5 kg. ACS 650 może natomiast obsługiwać instalacje zawierające do 18 kg czynnika chłodniczego, np. w dużym autobusie przegubowym. Tegoroczna akcja promocyjna sprzedaży urządzeń BOSCH polega na utrzymaniu zeszłorocznych, korzystnych dla klienta cen urządzeń oraz dodaniu do każdej zakupionej stacji „Poradnika diagnozowania klimatyzacji w samochodach”. Poradnik jest przydatną publikacją zwłaszcza początkujących i mało zaawansowanych klientów. Każdy, kto zakupi w tym roku urządzenie ACS otrzyma oprócz poradnika plakaty reklamowe zachęcające właścicieli samochodów odwiedzających warsztaty do zlecenia przeglądu układu klimatyzacji. Plakaty w formacie A1 (594 x 841mm) zapakowane zostały w estetyczne tuby.
„Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach” jest istotnym dodatkiem pozwalającym uzupełnić wiedzę początkującym lub mniej wtajemniczonym mechanikom obsługującym układy klimatyzacji. Opracowanie zawiera:
- zasady bezpiecznej pracy,
- opis rodzajów układów klimatyzacji,
- wyszczególnienie podzespołów,
- sposób sprawdzenia klimatyzacji w samochodzie,
- diagnozowanie usterek za pomocą urządzenia do obsługi układów klimatyzacji,
- wskazówki diagnostyczne dla różnych rodzajów usterek,
- diagnozowanie sterowników klimatyzacji i innych związanych z ich pracą.
Bogato ilustrowany poradnik zawiera dużą ilość zdjęć, schematów i rysunków. Szczególnie przydatne są informacje dotyczące oceny stanu układu na podstawie ciśnień w różnych stanach pracy systemu. Przy ocenie ciśnień w obwodach HP/LP podane są wymagane kryteria wstępne badania i po uwzględnieniu pomiarów oraz objawów możliwe przyczyny usterek. W podobny sposób zorganizowany jest rozdział traktujący o diagnozowaniu usterek na podstawie temperatury nawiewanego powietrza. Dalsza część poradnika to bardzo wygodne w użyciu algorytmy pracy w diagnozowaniu uszkodzeń układów klimatyzacji prowadzące mechanika w diagnostyce układu. Algorytmy rozpoczynają się od rozdziału „klimatyzacja sporadycznie nie działa” i wskazują kolejno potencjalne uszkodzenia elementów systemu. Algorytmy uwzględniają również elektronicznie sterowane układy klimatyzacji. Obszerna instrukcja zawiera dużą liczbę odsyłaczy do stron traktujących o przyczynach i sposobach usuwania usterek. Ostatnia część poradnika poświęcona jest diagnozowaniu usterek układów klimatyzacji przy pomocy testera usterek KTS, a wskazówki zawarte w niej mogą być użyte także przy okazji korzystania z pracy urządzeń innych producentów. W tej części opracowany jest tok pracy z testerem usterek, gdzie wskazane są liczne parametry z czujników i konieczne przy diagnozowaniu testy elementów wykonawczych.
„Poradnik diagnozowania klimatyzacji w samochodach” zawiera kompleksowe informacje dotyczące badania układu klimatyzacji, począwszy od sprawdzenia ciśnienia czynnika chłodniczego w obwodach klimatyzacji w stanie spoczynku i pracy, poprzez pomiary temperatury powietrza, pomiary elektryczne czujników i elementów sterujących, a skończywszy na diagnozie zaawansowanych układów klimatyzacji strefowych sterowanych elektronicznie.
Komentarze (0)