ZF stosuje Powder Adhesive Technology (Technologię Klejów Proszkowych) przy produkcji klocków hamulcowych marki TRW, które są wytwarzane bez wykorzystania rozpuszczalników organicznych. Za wprowadzenie nowego procesu technologicznego firma otrzymała ważną nagrodę ekologiczną – Partslife.
Jak czytamy w informacjach prasowych, materiał cierny klocków hamulcowych do samochodów osobowych i dostawczych nie jest już przyklejony do płytki tylnej za pomocą kleju na bazie rozpuszczalnika – jego miejsce zastępuje klej suchy. Rozwiązanie to pozwala na zrezygnowanie z ponad 150 t rozpuszczalników rocznie, które do tej pory były wykorzystywane w produkcji klocków hamulcowych.
– Nasz program na przyszłość aftermarketu charakteryzuje się dążeniem do harmonii środowiska i technologii – komentuje Helmut Ernst, dyrektor generalny ZF Aftermarket.
W uznaniu za wprowadzenie Technologii Klejów Proszkowych firma ZF Aftermarket otrzymała nagrodę ekologiczną Partslife, którą wyróżniane są firmy promujące innowacyjne i wzorcowe rozwiązania, przyczyniające się do ochrony środowiska, oraz zachęcają inne firmy do wprowadzania podobnych rozwiązań.
Komentarze (0)