Textar opracował klocki hamulcowe przyjazne środowisku, które dzięki innowacyjnej technologii wpływają na redukcję zużycia paliwa i ograniczenie kosztów, zapewniając jednocześnie taką samą skuteczność hamowania.
Potrzeby właścicieli i użytkowników pojazdów ciągle rosną. Stosowane w nich klocki i okładziny hamulcowe muszą być cichsze, skuteczniejsze, umożliwiać bardziej komfortowe hamowanie, a co najważniejsze – spełniać surowe normy środowiskowe. W celu obniżenia wagi oraz ograniczenia emisji CO2 Textar opracował lekką płytkę nośną do klocków hamulcowych. Zmiany te nie wpływają negatywnie na skuteczność hamowania – innowacyjne klocki nadal łączą wysoki poziom bezpieczeństwa z trwałością, a jednocześnie mogą przyczynić się do obniżenia wagi pojazdu i zmniejszenia zużycia paliwa.
– Dzięki lżejszej konstrukcji elementy układu hamulcowego oraz osi zawieszenia zużywają się w zdecydowanie mniejszym stopniu. W przypadku 6-osiowego zestawu ciągnika siodłowego z naczepą zastosowanie tego typu klocków hamulcowych oznacza redukcję masy nawet o 7,5 kg – zapewnia Willmut Röhling, senior manager asortymentu do samochodów użytkowych TMD Friction, właściciela marki Textar.
Textar jest pierwszym producentem, który udostępnił opisywane rozwiązanie na niezależnym rynku części zamiennych do samochodów użytkowych. Niesie ono sporo zalet dla operatorów flot. Jest jednocześnie lepszym rozwiązaniem dla użytkownika i środowiska naturalnego – przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa oraz ograniczenia emisji szkodliwych substancji w całym okresie eksploatacji pojazdu. Na stronie internetowej producenta klienci mogą skorzystać ze specjalnego kalkulatora, który obliczy potencjalne oszczędności w posiadanej flocie.
Textar dba o środowisko naturalne, nie tylko tworząc zaawansowane technicznie produkty. Mając na uwadze zasady zrównoważonego rozwoju, marka modyfikuje opakowania tak, by stawały się jak najbardziej ekologiczne. W tym celu zrezygnowano z plastikowych ochraniaczy powlekanych tarcz hamulcowych. Zastosowanie w zamian przyjaznej dla środowiska tektury falistej oznacza wyeliminowanie z użycia prawie 40 t tworzyw sztucznych rocznie.
– Textar skupia się na zwiększaniu bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem, jednocześnie spełniając oczekiwania klientów związane z dbaniem o środowisko – mówi Willmut Röhling. – Dzięki temu pojazdy użytkowe są odpowiednio przygotowane do wyzwań na drodze i mogą podążać w kierunku „zielonej” przyszłości. Tym bardziej, że nawet stosunkowo niewielka część zamienna, jaką jest klocek hamulcowy, może odgrywać znaczącą rolę w kształtowaniu przyszłości całej planety.
Komentarze (0)