Poradnik diagnosty samochodowego
Wydawnictwo Komunikacji i Łączności wydało nowy, bardzo praktyczny poradnik dla diagnostów samochodowych.
W poradniku przedstawiono kody usterek i opisano pokładowe układy diagnostyczne współczesnych systemów sterowania silnikiem. Omówiono techniczne aspekty diagnostyki pokładowej (w tym diagnostyki EOBD) oraz przyrządy diagnostyczne i ogólne procedury sprawdzania poszczególnych elementów systemu sterowania silnikiem, których niesprawność sygnalizują i określają kody usterek zarejestrowane w pamięci diagnostycznej systemu. Każdej marce samochodowej poświęcono oddzielny rozdział zawierający wykaz kodów usterek, opis procedury ich odczytu i inne niezbędne informacje dotyczące poszczególnych modeli. Poradnik może służyć pomocą w naprawie samochodu oraz stanowić źródło wiedzy praktycznej diagnostyki samochodowej. Opisane czynności prawdzania można w zasadzie wykonać za pomocą prostych narzędzi dostępnych w każdym dobrym sklepie z częściami samochodowymi. Tylko w nielicznych przypadkach wymaga się użycia specjalnych przyrządów. Procedury opisane w książce nie zawsze są przychylnie przyjmowane przez producentów samochodów. Głównym powodem takiej postawy jest fakt, że procedury fabryczne są oparte na przyrządach fabrycznych, niedostępnych poza siecią autoryzowanych stacji obsługi. Prawie wszystkie procedury opisane w poradniku są takie same, jak procedury prezentowane na specjalistycznych kursach i stosowane przez profesjonalnych mechaników samochodowych. Opisane czynności sprawdzające, w większości przypadków, są możliwe do wykonania za pomocą cyfrowego miernika uniwersalnego. Chociaż podane procedury, z konieczności, mają charakter ogólny, to otrzymane wyniki, w połączeniu ze schematem elektrycznym, umożliwiają ustalenie przyczyn większości usterek.
Wydawnictwo Komunikacji i Łączności wydało nowy, bardzo praktyczny poradnik dla diagnostów samochodowych.
W poradniku przedstawiono kody usterek i opisano pokładowe układy diagnostyczne współczesnych systemów sterowania silnikiem. Omówiono techniczne aspekty diagnostyki pokładowej (w tym diagnostyki EOBD) oraz przyrządy diagnostyczne i ogólne procedury sprawdzania poszczególnych elementów systemu sterowania silnikiem, których niesprawność sygnalizują i określają kody usterek zarejestrowane w pamięci diagnostycznej systemu. Każdej marce samochodowej poświęcono oddzielny rozdział zawierający wykaz kodów usterek, opis procedury ich odczytu i inne niezbędne informacje dotyczące poszczególnych modeli. Poradnik może służyć pomocą w naprawie samochodu oraz stanowić źródło wiedzy praktycznej diagnostyki samochodowej. Opisane czynności prawdzania można w zasadzie wykonać za pomocą prostych narzędzi dostępnych w każdym dobrym sklepie z częściami samochodowymi. Tylko w nielicznych przypadkach wymaga się użycia specjalnych przyrządów. Procedury opisane w książce nie zawsze są przychylnie przyjmowane przez producentów samochodów. Głównym powodem takiej postawy jest fakt, że procedury fabryczne są oparte na przyrządach fabrycznych, niedostępnych poza siecią autoryzowanych stacji obsługi. Prawie wszystkie procedury opisane w poradniku są takie same, jak procedury prezentowane na specjalistycznych kursach i stosowane przez profesjonalnych mechaników samochodowych. Opisane czynności sprawdzające, w większości przypadków, są możliwe do wykonania za pomocą cyfrowego miernika uniwersalnego. Chociaż podane procedury, z konieczności, mają charakter ogólny, to otrzymane wyniki, w połączeniu ze schematem elektrycznym, umożliwiają ustalenie przyczyn większości usterek.
Komentarze (0)