Wysoki standard Nissens w turbosprężarkach
Silniki samochodów ciężarowych projektowane są pod duże obciążenia i długotrwałą pracę. W związku z tym turbosprężarki do pojazdów użytkowych muszą sprostać znacznie cięższym warunkom pracy niż turbiny stosowane w pojazdach osobowych.
Turbosprężarka do samochodu ciężarowego narażona jest na działanie wysokiej temperatury, wysokich i zmiennych wartości ciśnień oraz częste uruchamianie i zatrzymywanie. Niektóre turbosprężarki na rynku wtórnym wykorzystują aluminiowe koła kompresji, które w trudnych warunkach, przy dużych obciążeniach, mogą podlegać deformacjom konstrukcji koła kompresji i jego łopatek, może nawet dochodzić do pęknięcia koła. Rozpad elementów turbosprężarki może spowodować dalsze uszkodzenia silnika.
Właściwości stopów tytanu umożliwiają przenoszenie znacznie większych obciążeń bez ryzyka deformacji koła i utraty jego wyważenia. Dlatego koła kompresji wykonane z tych stopów są znacznie trwalsze niż ich odpowiedniki z aluminium. Ponadto stop tytanu zapewnia znacznie wyższą odporność na temperaturę i wysoką ochronę przed korozją.
Wartość dodana – wytrzymałość tytanu
Koło kompresji wykonane ze stopu tytanu zwiększa niezawodność i trwałość turbosprężarki pracującej w trudnych warunkach. Wybrane modele pojazdów ciężarowych są fabrycznie wyposażone w turbosprężarkę z kołem kompresji, wykonanym ze stopu tytanu. Turbosprężarki Nissens mają porównywalną konstrukcję i materiały – w turbosprężarkach Nissens do określonych modeli ciężarówek w kołach kompresji zastosowano stop tytanu zamiast aluminium.
- Ref. 93335 – DAF/BOVA/GINAF/SOLARIS/TATRA/TEMSA/VAN HOOL/VDL, OE:1679177; 1679178; 1689175; 1689175R; 1830547
- Ref. 93579 – MERCEDES-BENZ ATEGO, MBO, OF, OG, OE: 9040962299; 9240962099; 9240962299; 9240963299
- Ref. 93692 – DAF XF, CF, OE: 1639811; 1675999; 1679181; 1679182; 1689177
- Ref. 93693 – DAF XF, CF/BOVA/IRIZAR/GINAF/SOLARIS/TATRA/TEMSA/VAN HOOL/VDL, OE: 1840579; 1840579R; 1897353; 1897353R
- Ref. 93694 – DAF XF, CF/BOVA/IRIZAR/GINAF/TATRA/VAN HOOL/VDL, OE: 1734089; 1737493; 1745750
- Ref. 93721 – MERCEDES-BENZ ACTROS, OE: 4710902680; 4710962299; 4710962999; 4710963899
- Ref. 93728 – MERCEDES-BENZ ACTROS, AROCS, OE: 4700960899; 4700961599; 4700961899; A4700960899
- Ref. 93759 – VOLVO FL, FE/RVI MIDLUM, PREMIUM, OE: 21231279; 21408243; 21409212; 21470982; 21470983
- Ref. 93829 – MERCEDES-BENZ ATEGO, OE: 9240962499; 9240962599; A9240962499; A9240962599.
Zalety turbosprężarek Nissens z tytanowymi kołami kompresji
- Wysokiej jakości stop – wysoka trwałość turbosprężarki.
- Przygotowane do ekstremalnych obciążeń – odporność na zmęczenie materiału.
- Bardzo trwała konstrukcja – wysoka odporność na temperaturę.
- Odporność na korozję – wysoka ochrona i długotrwała praca.
Więcej o turbosprężarkach Nissens: www.nissens.com/turbos
Katalog Nissens: www.nissens.com.pl/katalog
Artykuł pochodzi z archiwum Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)