Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kolektor dolotowy
do wszystkich silników Mercedes Benz 270 CDI (OM612 - 2,7CDI) Nr VAICO: V30-1404/Nr OE (oryginalne wyposażenie): 612 090 19 37 kit (zestaw)


VAICO uzupełnia swój Premium Programm Select o kolejną ekskluzywną część zamienną i oferuje wysokowartościowy zamiennik oryginału.

Ścisła kontrola produkcji na miejscu, badania wzorów według standardu OEM (producenta oryginalnego wyposażenia) i obszerna kontrola dostarczanych towarów gwarantują doskonały, bezpieczny produkt. Kolektor dolotowy odgrywa ważną rolę w zewnętrznym systemie recyrkulacji spalin. Ta metoda recyrkulacji prowadzi spaliny docelowo przez specjalne przewody oraz zawór recyrkulacji do kolektora dolotowego, które tam zostają wymieszane z zassanym powietrzem z zewnątrz i tak trafiają do komory spalania. Poprzez wewnętrzną i zewnętrzną recyrkulację spalin, emisje i osiągi mogą zostać – zależnie od poszczególnych warunków obciążenia – optymalnie ustawione.

Przyczyny awarii
Ciągłe zasysanie spalin prowadzi do osadów (sadza) na klapach wirowych kolektora dolotowego. Skutkiem zanieczyszczenia jest silne zużycie klap lub także drążków kolektora, a w najgorszym wypadku nawet ich złamanie. Kolejnym problemem jest mocowanie dźwigni regulacji z siłownikiem i modułem napędowym. Podlega ona silnemu zużyciu ze względu na duże obciążenia.

Rozwój dźwigni regulacji
Do 2008 roku Mercedes używał pod numerem OE 611 098 01 26 dźwigni bez dodatkowych zacisków. Z powodu licznych reklamacji ten obszar został zmieniony i od 2008 roku jest tworzona nowa dźwignia z numerem OE 611 098 06 26 zawierająca zaciski podtrzymujące. Dźwignia regulacji w kolektorze dolotowych VAICO odpowiada aktualnej wersji Mercedesa łącznie z zaciskami. Te wszystkie czynniki wpływają na funkcje klap wirowych.

Funkcja klap wirowych
Aby otrzymać szybkie i optymalne spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku CDi, powietrze zostaje wprawione w wir poprzez dwa osobne kanały zasysania na każdy cylinder. Każdy z tych kanałów zasysania jest dodatkowo wyposażony w regulowaną klapę wirową, która dzięki połączeniu jest uruchamiana przez moduł zapłonu. Ustawienie klap reguluje wirowanie powietrza w cylindrze i dostosowuje je do danych warunków obciążenia silnika. Dzięki temu spaliny, emisje i osiągi mogą zostać – zależnie od danych warunków obciążenia – ustawione optymalnie. Gdy klapy wirowe zaczepiają, zacinają się lub są złamane, daje się to odczuć poprzez gorszą kulturę pracy oraz gorsze osiągi silnika.

Zestaw uszczelek
Mercedes zaleca przy wymianie kolektora dolotowego dodatkowo wymienić następujące uszczelki:
- uszczelka komory mieszania przy dystrybucji powietrza doładowującego
 – OE 611 094 01 80 x 1,
- uszczelka recyrkulacji spalin przy głowicy cylindra
 – OE 611 141 02 80 x 1,
- uszczelka kolektora doładowującego przy głowicy cylindra
 – OE 611 094 00 80 x 5.

VAICO dostarcza pod numerem referencyjnym V30-1404 zestaw naprawczy kolektora dolotowego wraz z uszczelkami w niemieckiej jakości oryginalnego wyposażenia.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ Autoklinika Wejherowo 2 ponad rok temu Nieumiejętna naprawa kolektora może spowodować sporo dodatkowych i kosztownych problemów. Autoklinika z Wejeherowa oferuje kompleksową, szybką i skuteczną regenerację kolektorów ssących do silnika mercedes (https://autoklinika24.pl/regeneracja-kolektorow/). Zapraszamy.
    oceń komentarz 0 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Klimat 1 ponad rok temuocena: 100%  Vaico to niestety chińszczyzna... Polecam kolektor po regeneracji że wzmocnionymi klapkami przez polską firmę z Łasku
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
do góry strony