Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  16.05.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kolor ma znaczenie

Kolor auta może wiele powiedzieć o jego właścicielu, ujawnia osobowość i aspiracje

Według ekspertów Grupy AAA Auto, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, kolor auta ma większe znaczenie, niż mogłoby się to wydawać. Wybór pojazdu określonej barwy to nie tylko kwestia panujących trendów i indywidualnego gustu. Kolor auta może wiele powiedzieć o jego właścicielu, ujawnia osobowość i aspiracje. Dla nabywców aut używanych barwa jest więc ważną informacją o poprzednim właścicielu, m.in. o jego stylu jazdy i stosunku do bezpieczeństwa na drodze.

Oprócz podstawowej palety barw producenci oferują dziś dziesiątki kolorów, które pomagają wyróżniać ich produkty na rynku. Jak pokazują analizy danych zakupowych Grupy AAA Auto, mimo wielu dostępnych opcji większość klientów decyduje się na mało rzucające się w oczy kolory nadwozia. To tendencja niezależna od płci. Dane z ostatnich 3 lat wskazują na niesłabnące zainteresowanie srebrnym i czarnym, które otwierają zestawienie ulubionych kolorów Polaków. W pierwszej piątce najpopularniejszych kolorów roku 2017 znalazły się także szary, niebieski i biały. Ten ostatni wyparł cieszącą się powodzeniem przez wiele lat czerwień. 
– Chociaż długoterminowe statystyki AAA Auto sugerują, że paleta kolorów sprzedawanych aut zbytnio nie zmienia się w czasie, wyjątki potwierdzają regułę. Na przykład w 2012 roku stosunek samochodów z lakierem metalicznym w odniesieniu do samochodów ze zwykłym, niemetalicznym lakierem wyniósł 66% do 34% na korzyść metalików. Taka sama proporcja była zachowana w ubiegłym roku. Przy tradycyjnych kolorach – czarny, biały i srebrny – te proporcje nie zmieniają się przez długi okres, ale na przykład przy obecnie modnych kolorach, jakimi są brązowy, bordowy i beżowy, obserwujemy kilkuprocentowy wzrost zainteresowania, szczególnie wśród kobiet – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto. 
Renomowany Pantone Color Institute od lat prowadzi badania w obszarze psychologii koloru, które wskazują szereg ciekawych prawidłowości. Tradycyjnie nasycone kolory (na przykład ognista czerwień czy kanarkowy żółty) przyporządkowuje się osobom dynamicznym, o młodzieńczym temperamencie, co może wskazywać na agresywny styl jazdy. Lubią one zwracać na siebie uwagę, także na drodze. Odcienie czyste, jak jaskrawy zielony albo przeciwnie, ciemny niebiesko-zielony, sygnalizują, że mamy do czynienia z człowiekiem przywiązującym wagę do walorów estetycznych. Taki właściciel z mniejszym prawdopodobieństwem będzie nadmiernie eksploatował swoje auto. Kolory pastelowe lub neutralne wskazują na zrównoważony charakter i upodobanie do luksusu. Natomiast odcienie ciemne są wybierane przez ludzi spokojnych i praktycznych, prowadzących auto w sposób bezpieczny i zrównoważony.

Kolory aut używanych preferowane przez Polaków (2015-2018) 

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony