Od prawie 60 lat koncern DuPont wydaje raport popularności kolorów (Automotive Colour Popularity Report), który przedstawia trendy związane z paletą kolorów przemysłu motoryzacyjnego na całym świecie. Coroczny raport DuPont, wydawany od roku 1952, uważany jest za najbardziej autorytatywny na rynku dzięki ogromnemu zaangażowaniu koncernu w analizowanie trendów kolorystycznych.
- Każdego roku raport ten jest oczekiwany z wielką niecierpliwością, ponieważ daje znakomite pojęcie o tym, które kolory mogą się najprawdopodobniej pojawić na pojazdach – powiedziała Linda Van Calster, kierownik komunikacji marketingowej DuPont Refinish EMEA. Dokument opracowany w 2011 r. i wydany w listopadzie 2011 r. stwierdzał, że czerń i odcienie dające efekty czerni utrzymały największą popularność w całej Europie. Przy ogólnym 25-procentowym udziale – 40 procent jedynie w segmencie pojazdów luksusowych oraz pojazdów luksusowych typu SUV – te ciemne kolory zdecydowanie dominowały w regonie od roku 2007, a zgodnie z przewidywaniami specjalistów firmy DuPont, ich dominacja będzie nadal trwać w najbliższej przyszłości.
Drugim najpopularniejszym kolorem w Europie była biel/biel perłowa, który odnotował gwałtowny wzrost popularności o około pięć punktów procentowych w stosunku do danych za rok 2010, osiągając udział równy 20 procentom. Zdaniem DuPont, wynika to przede wszystkim z popularności prostej bieli we wszystkich segmentach modelowych. Ann De Clerck, kierownik marketingu kolorów w DuPont Refinish EMEA, stwierdziła, że “Biel w coraz większym stopniu staje się symbolem nowoczesnego minimalizmu i przyszłych technologii, a ponadto stanowi inspirację dla całego megatrendu ekologicznego w Europie”. Dzięki temu ciągłemu wzrostowi popularności bieli/bieli perłowej kolor ten znacznie przegonił na skalę globalną swoich rywali, czyli czarny i szary, i razem ze srebrnym osiągają sam szczyt w rankingu przedstawionym w bieżącym raporcie. W Europie kolor szary (18 procent) i srebrny (15 procent) utraciły sporo swojej popularności, natomiast błękit zamknął piątkę najlepszych kolorów, utrzymując pięć procent rynku samochodowego.
- Poza opracowywaniem raportu, koncern DuPont, organizuje coroczny show trendów kolorystycznych dla wiodących na skalę światową wytwórców samochodów, pomagając im w opracowywaniu palet kolorystycznych dla planowanych pojazdów – dodaje Linda Van Calster. - Jest to bezcenne źródło dla naszego zespołu specjalizującego się w kolorach w DuPont Refinish, ponieważ pozwala nam określać nowe kolory i trendy zanim jeszcze wejdą na dobre na rynek. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybko dostarczyć konkretne kolory lakieru na rynek – co sprawia, że nasze warsztaty są tak wydajne, jak to tylko możliwe. Jesteśmy w stanie to osiągnąć dzięki bliskim powiązaniem z DuPont OEM Coatings.
Doczekaliśmy się kolejnego kompendium trendów kolorystycznych – czerń dominuje europejskie kolory pojazdów samochodowych, a biały i srebrny są najpopularniejsze na skalę światową według raportu 2011 Global Automotive Colour Popularity Report koncernu DuPont.
Komentarze (0)