Polacy coraz częściej decydują się na zakup fabrycznie nowych samochodów. Podobnie jest w Niemczech. Z najnowszych statystyk Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA) wynika, że liczba nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w ciągu ostatnich lat wzrasta. W minionym roku było to 247 tys. pojazdów.
Na jakie auta Polacy i Europejczycy decydują się najczęściej? Koncerny samochodowe również podsumowują miniony rok i to może dać w dużej części odpowiedź na to pytanie.
Jednym z liderów rosnącej sprzedaży w Europie jest Mazda. Wynik sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku jest większy aż o 21%. Taki wzrost Mazda odnotowała już trzeci rok z rzędu. W Unii Europejskiej w 2015 roku koncern sprzedał 211 tysięcy egzemplarzy. W Polsce Mazda również sprzedaje się znakomicie (wzrost o 24%).
Natomiast aż 1.055.500 samochodów w 2015 roku na całym świecie sprzedała Škoda. Już po raz drugi koncern przekroczył liczbę miliona aut w ciągu roku, ale rok 2015 był rekordowy. Najbardziej popularnym w Europie modelem tego należącego do Volkswagena producenta jest Octavia. Škoda cieszy się powodzeniem również w Polsce – poza Octavią również Fabia.
Miniony rok, również okazując wyrazy zadowolenia, podsumował koreański Ssangyong Motor. Większość tej sprzedaży to co prawda wciąż rynek krajowy, ale wynik ten w 2015 roku to blisko 145 tysięcy pojazdów. Do najlepszych w ostatnich latach wyników Ssangyong Motor przyczynił się model Tivoli, jeden z najbardziej cenionych, kompaktowych SUV-ów. Po jego premierze w Europie sprzedaż koncernu na Starym Kontynencie wzrosła aż o 80%.
Komentarze (0)