Części i regeneracja

ponad rok temu  23.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Konferencja menedżerów LKQ Europe zakończona sukcesem

Uczestnicy konferencji dyskutowali nad najważniejszymi trendami i sposobami adaptacji do nich oraz możliwościami ich wykorzystania w ciągłym doskonaleniu oferty dla klientów LKQ

Opracowanie wspólnych strategii osiągnięcia sukcesu z myślą o klientach w obliczu zmian na niezależnym rynku części zamiennych było głównym celem konferencji, w której uczestniczyło 250 menedżerów najwyższego szczebla LKQ Europe – lidera europejskiego rynku części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów ciężarowych. Konferencja odbyła się w londyńskiej dzielnicy Wembley 1-2 lipca br.

Przedstawiciele LKQ Europe tak komentują to niezwykle udane i inspirujące wydarzenie: 
– Zatrudniając ponad 27 000 pracowników w 21 krajach Europy, LKQ Europe regularnie obsługuje 700 000 klientów poprzez sieć 1100 oddziałów. W 2018 r. firma osiągnęła przychody w wysokości około 4,6 mld euro.
LKQ Europe, jako spółka zależna LKQ Corporation z siedzibą w USA, jest wiodącym dystrybutorem części zamiennych na rynku motoryzacyjnym w Europie. LKQ Europe reprezentują renomowane grupy regionalne: Euro Car Parts, Sator Group, Rhiag Group, Elit, AutoKelly i Stahlgruber Group, a także specjalizująca się w recyklingu spółka Atracco. LKQ posiada również mniejszościowy udział w spółce Mekonomen ze Szwecji.

Mistrzostwo w zespole
Na pierwszą konferencję menedżerów LKQ Europe w Wembley zaproszono 250 dyrektorów najwyższego szczebla. Miejsce wydarzenia nie tylko przywołuje ducha pracy zespołowej i mistrzowskich zmagań – to właśnie w Wembley w roku 2011 rozpoczęła się europejska historia sukcesu LKQ.
Biorący udział w wydarzeniu goście honorowi – obecny prezes zarządu i pierwszy dyrektor generalny korporacji LKQ Joe Holsten oraz dyrektor generalny Nick Zarcone – dzielili się z uczestnikami cennymi uwagami. Sponsorami konferencji byli ważni partnerzy biznesowi LKQ Europe, m.in. Schaeffler, Hella, Mahle i Varta.

Współczesne trendy
Impulsem do organizacji konferencji były świadomość zmian zachodzących na rynku i potrzeba odpowiednio wczesnego przygotowania się na nie, w myśl darwinowskiej zasady, że to nie najsilniejsze czy największe ani nawet nie najinteligentniejsze gatunki wygrywają, ale te, które najlepiej potrafią stawiać czoła zmianom.
Uczestnicy konferencji dyskutowali nad najważniejszymi trendami i sposobami adaptacji do nich oraz możliwościami ich wykorzystania w ciągłym doskonaleniu oferty dla klientów LKQ. W opinii LKQ kluczowe zmiany obejmują: konsolidację rynku, strategie producentów pojazdów, pojawienie się nowych dystrybutorów skoncentrowanych na obecności w internecie, rosnący niedobór wykwalifikowanych mechaników, przetwarzanie danych pojazdów i wpływ nowych technologii – od samochodów autonomicznych po pojazdy elektryczne.
Dyrektor generalny LKQ Europe John Quinn podkreślił konieczność zaakceptowania zmian: 
– Nie możemy zakładać, że nadchodzące lata będą takie same jak poprzednie, ponieważ obecnie zmiany zachodzą o wiele szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Trzeba zatem potrafić przewidzieć te zmiany i działać! W konieczności adaptacji do zachodzących zmian LKQ musi dostrzec olbrzymią szansę dynamicznego kształtowania niezależnego rynku części zamiennych, z korzyścią dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy.

Szansa, nie zagrożenie
Uczestnicy konferencji byli zgodni co do tego, że kluczem do sukcesu jest stawianie na pierwszym miejscu dobra klientów. Powinno się to odbywać przez udzielanie klientom pomocy w zrozumieniu zmieniającego się środowiska i strategicznym poruszaniu się po nieustannie ewoluującym rynku.
Arnd Franz, dyrektor operacyjny LKQ Europe, apelował do uczestników konferencji: – Musimy zaoferować naszym klientom – warsztatom mechanicznym – wszystko, czego potrzebują do sukcesu w biznesie: serwis, wsparcie, sprzęt i szkolenia w zakresie zagadnień wynikających ze zmian technologii. Musimy rozwijać LKQ, aby móc zapewnić naszym klientom rozwiązania, które pozwolą im być konkurencyjnymi. Powinniśmy wspierać ich w sieciach logistycznych, które zapewnią im elastyczność i szybkość działania. Musimy dostarczyć rozwiązania, na których będą mogli polegać ich klienci końcowi.

Przede wszystkim ludzie
Gość honorowy konferencji Nick Zarcone, dyrektor generalny LKQ Corporation, zwrócił uwagę uczestników na fakt, że troska o pracowników będzie w przyszłości sprawą równie ważną jak potrzeby klientów.
– Musimy przyciągnąć tych najbardziej utalentowanych, którzy podzielają nasze wartości – mówił. – Powinniśmy też wesprzeć pracowników w przyjęciu nadchodzących zmian, jednocześnie nigdy nie tracąc z oczu klientów, którzy zawsze powinni pozostać w centrum uwagi.
Joe Holsten, współzałożyciel i prezes zarządu LKQ Corporation, skorzystał z okazji, żeby podkreślić ważną rolę zaufania w relacjach. Jego słowa nabierają szczególnej wagi w kontekście obecności w LKQ najlepszych firm w sektorze, z których każda wnosi własną kulturę po to, żeby wspólnie przenieść LKQ Europe na wyższy poziom – One LKQ – LKQ Razem: – Zaufanie jest kluczem do bycia liderem w biznesie – zaufanie do siebie, dostawców, zarządzających najwyższego szczebla i zaufanie naszych klientów do nas. I właśnie to zaufanie musimy zdobywać każdego dnia.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony