W dniu wczorajszym (15.03.2016) miało miejsce spotkanie przedstawicieli firmy z prasą branżową, podczas którego przedstawiono wyniki sprzedaży ogumienia w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem rynku rodzimego. Kulminacją konferencji była prezentacja debiutującej opony SportContact 6.
Analizy rynku opon pasażerskich podjął się Jerzy Mendala – dyrektor handlowy Dział Opon Osobowych, a Grzegorz Jeziak – dyrektor handlowy Działu Opon Użytkowych, przedstawił najnowsze doniesienia z rynku opon ciężarowych. Komentując wyniki, zwrócono uwagę, że pomimo coraz to bardziej nieprzewidywalnej aury, nadal ma uzasadnienie stosowanie opon sezonowych (letnich i zimowych) na polskim rynku. Trendem globalnym będzie bardzo dynamiczny popyt na ogumienie sportowe w rozmiarach 17” wzwyż, a w Polsce rosnący udział segmentu medium. W opinii reprezentantów koncernu na rywalizacji z producentami opon z Azji najbardziej ucierpieli specjaliści od bieżnikowania ogumienia – zwłaszcza w technologii „na zimno”. Co innego, że pierwsze symptomy po wprowadzeniu przez USA cła zaporowego na tanie opony z Azji Europejski każą przypuszczać, że europejskie marki obronią się przez wzmożoną penetracją rynku nawet bez takich narzędzi. Nasz rynek ma mieć już za sobą szczytowy okres podaży ogumienia azjatyckiego. Więcej o prezentowanych wynikach przeczytamy w najbliższym wydaniu magazynu „Świat Opon”.
Podczas spotkania sporo miejsca poświęcono inicjatywie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Mowa o VII Mistrzostwach Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej – zainicjowanym w 2010 roku projekcie, którego celem jest obudzenie sportowych talentów.
- Rusza kolejna edycja największej tego typu imprezy piłkarskiej na świecie, a pierwszy mecz rozegramy już 23 kwietnia w Warszawie – mówiła Ewa Ostapczuk-Wasilewska, Media & Communication Manager.
Kulminacyjnym punktem wydarzenia była prezentacja opony, która lada moment zadebiutuje na rynku, przejmując wartę po modelu ContiSportContact 5P. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14%, podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11%. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4%, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2% powyżej i tak wysokiego poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7-proc. poprawę.
SportContact 6 opracowana została z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym z nich jest udoskonalenie przez konstruktorów Continental mieszanki bieżnikowej „Black Chili”. Dzięki ulepszonej mieszance oraz włóknie wzmacniającym Aralon 350, nowa sportowa opona gwarantuje maksymalną przyczepność, kontrolę i stabilność, a także bezpieczeństwo prowadzenia nawet do 350 km/h! Najnowszy produkt jest dostępny w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali.
Komentarze (0)