29 września 2005 roku w Centrum Szkoleniowym DuPont Performance Coatings Polska Sp. z o.o. w Warszawie przy ulicy Sowińskiego 47 odbył się finał konkursu na najlepszego lakiernika w sieci autoryzowanych stacji obsługi Citroen. Była to już trzecia edycja tej imprezy.
W tym roku Citroen Polska zorganizował konkurs wspólnie z firmą DuPont Performance Coatings Polska Sp. z o.o. (DPC), reprezentującą trzy marki lakiernicze: DuPont Refinish, Spies Hecker i Standox. Konkurs został podzielony na trzy etapy. Pierwszy obejmował test z zakresu wiedzy teoretycznej o lakiernictwie pojazdowym. Podczas drugiego etapu uczestnicy musieli polakierować element blacharski we własnej lakierni według wytycznych komisji konkursowej. Do trzeciego, finałowego etapu zakwalifikowało się sześciu uczestników. Komisja, złożona z ekspertów reprezentujących firmy lakiernicze (DuPont Refinish, Nexa, PPG, RM, Sikkens, Spies Hecker i Standox Polska), oceniała parametry powłoki lakierowej, takie jak: połysk, twardość, przyczepność, rozłożenie ziarna, efekt estetyczny itp. Z ramienia Citroen Polska nad konkursem czuwał Marek Kałwa, szef pionu serwisu. Finał konkursu został otwarty przez Nelę Gellert z DPC i Marka Kałwę z Citroen Polska. Oboje podkreślili istotną rolę tego typu imprez w kreowaniu poziomu wiedzy i świadomości lakierników oraz ludzi związanych z branżą na rozwijającym się w Polsce rynku napraw lakierniczych.
Test teoretyczny
Finałowa szóstka miała do wykonania trzy główne zadania: dobór i korekta koloru, naprawa “Spot Repair” na uszkodzonym elemencie nadwozia i test teoretyczny. Poziom zawodów był bardzo wyrównany. Nerwy i emocje dawały się we znaki wszystkim, a do końca nie było wiadomo, kto zdobędzie tytuł najlepszego lakiernika. Dopiero około godziny 19.00, po burzliwych obradach jurorów, została wyłoniona trójka zwycięzców. Pierwsze miejsce zajął Hubert Krzak, pracujący na lakierach marki RM; drugie Robert Zalewski, pracujący na lakierach DuPont Refinish; trzecie Dawid Nejmański, korzystający z technologii RM.
Wręczenie nagród odbyło się podczas uroczystej kolacji w restauracji “Na Podwalu” na warszawskim Starym Mieście. Za pierwsze miejsce zwycięzca otrzymał wycieczkę zagraniczną. Zdobywca drugiego miejsca otrzymał zestaw kina domowego, a nagrodą za trzecie miejsce był zestaw hi-fi. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali także od organizatorów i firm uczestniczących zestawy upominków. Na zakończenie osoby zaangażowane w konkurs stwierdziły, iż idea ta powinna być kultywowana w przyszłości.
Zadania praktyczne
Marcin Pazio DPC
W tym roku Citroen Polska zorganizował konkurs wspólnie z firmą DuPont Performance Coatings Polska Sp. z o.o. (DPC), reprezentującą trzy marki lakiernicze: DuPont Refinish, Spies Hecker i Standox. Konkurs został podzielony na trzy etapy. Pierwszy obejmował test z zakresu wiedzy teoretycznej o lakiernictwie pojazdowym. Podczas drugiego etapu uczestnicy musieli polakierować element blacharski we własnej lakierni według wytycznych komisji konkursowej. Do trzeciego, finałowego etapu zakwalifikowało się sześciu uczestników. Komisja, złożona z ekspertów reprezentujących firmy lakiernicze (DuPont Refinish, Nexa, PPG, RM, Sikkens, Spies Hecker i Standox Polska), oceniała parametry powłoki lakierowej, takie jak: połysk, twardość, przyczepność, rozłożenie ziarna, efekt estetyczny itp. Z ramienia Citroen Polska nad konkursem czuwał Marek Kałwa, szef pionu serwisu. Finał konkursu został otwarty przez Nelę Gellert z DPC i Marka Kałwę z Citroen Polska. Oboje podkreślili istotną rolę tego typu imprez w kreowaniu poziomu wiedzy i świadomości lakierników oraz ludzi związanych z branżą na rozwijającym się w Polsce rynku napraw lakierniczych.
Test teoretyczny
Finałowa szóstka miała do wykonania trzy główne zadania: dobór i korekta koloru, naprawa “Spot Repair” na uszkodzonym elemencie nadwozia i test teoretyczny. Poziom zawodów był bardzo wyrównany. Nerwy i emocje dawały się we znaki wszystkim, a do końca nie było wiadomo, kto zdobędzie tytuł najlepszego lakiernika. Dopiero około godziny 19.00, po burzliwych obradach jurorów, została wyłoniona trójka zwycięzców. Pierwsze miejsce zajął Hubert Krzak, pracujący na lakierach marki RM; drugie Robert Zalewski, pracujący na lakierach DuPont Refinish; trzecie Dawid Nejmański, korzystający z technologii RM.
Wręczenie nagród odbyło się podczas uroczystej kolacji w restauracji “Na Podwalu” na warszawskim Starym Mieście. Za pierwsze miejsce zwycięzca otrzymał wycieczkę zagraniczną. Zdobywca drugiego miejsca otrzymał zestaw kina domowego, a nagrodą za trzecie miejsce był zestaw hi-fi. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali także od organizatorów i firm uczestniczących zestawy upominków. Na zakończenie osoby zaangażowane w konkurs stwierdziły, iż idea ta powinna być kultywowana w przyszłości.
Zadania praktyczne
Marcin Pazio DPC
Komentarze (0)