O tym trzeba pamiętać!
W wielu starszych modelach aut hamulce bębnowe były standardowym rozwiązaniem tylnych kół. Koncepcja ta, jako skuteczne i niedrogie połączenie hamulca roboczego i postojowego, jest również stosowana w nowych samochodach. Dotyczy to szczególnie mniejszych samochodów osobowych.
Regularna kontrola hamulców bębnowych
Specjaliści z firmy Bosch zalecają kontrolę nie tylko stanu hamulców przednich, ale także układu kół tylnych. Chociaż podczas hamowania tylna oś nie jest aż tak bardzo obciążona jak oś przednia, jej hamulce podlegają jednak zużyciu. Szczególnie mocno są one angażowane w proces hamowania w pojazdach z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBV). Oznacza to większe zużycie okładzin ciernych niż w przypadku układów konwencjonalnych. Okładziny zużywają się szybciej również na skutek błędów układu hamulcowego (np. uszkodzony korektor siły hamowania lub ciężko chodząca linka hamulca ręcznego), podlegają ponadto naturalnym procesom starzenia. Ze względów bezpieczeństwa należy je wymieniać najrzadziej co pięć lat.
<1-AA-12557.jpg>
Wymiana cylinderków
Podczas wymiany szczęk hamulcowych należy zastąpić wszystkie elementy mocujące i sprężyny hamulców bębnowych. Z zewnątrz nie da się ocenić stanu cylinderków, można jedynie stwierdzić uszkodzenie gumowego uszczelniacza i ślady płynu hamulcowego. Z doświadczenia wiadomo, że cylinderki mają żywotność zbliżoną do szczęk hamulcowych. Jeśli w krótkim czasie po naprawie hamulców wystąpi nieszczelność cylinderka, wówczas trzeba będzie wymienić komplet szczęk hamulcowych, zniszczonych przez wyciekający płyn hamulcowy. Bosch zaleca wymianę cylinderków przy każdej naprawie hamulców bębnowych. Z jednej strony gwarantuje to kierowcy najwyższy standard bezpieczeństwa, z drugiej – chroni warsztat przed reklamacjami. Istotne jest także, aby podczas naprawy hamulców bębnowych sprawdzić stopień zużycia, poprawność funkcjonowania i ustawienia oraz ewentualnie wymienić wszystkie wadliwe części układu hamulcowego tylnej osi, np. bęben hamulca, korektor, linkę hamulca ręcznego. Jedynie w ten sposób można zagwarantować prawidłowe funkcjonowanie i normalne zużycie hamulca bębnowego.
Wygodne zestawy naprawcze
Aby umożliwić warsztatom naprawę hamulców bębnowych, Bosch opracował zestaw z hamulcami bębnowymi. Bosch Kit Super Pro zawiera dwa komplety szczęk hamulcowych, dwa cylinderki i wszystkie elementy mocujące. Ponieważ wymagane jest podanie tylko jednego numeru katalogowego dla kompletnego zestawu do naprawy hamulców bębnowych, znacznie ułatwia i przyspiesza to proces zamawiania potrzebnych części zamiennych. Wszystkie części zestawu Bosch Kit Super Pro są do siebie idealnie dostosowane. W zestawie Bosch Kit Super Pro dołączony jest także mechanizm samoczynnej regulacji. Dodatkowo, wszystkie pojedyncze komponenty są wstępnie zmontowane. Skraca to czas montażu w warsztacie o około 50 proc. Ponieważ naprawa hamulców oferowana jest zwykle przez warsztaty w określonej, stałej cenie, korzystając z zestawów Bosch Kit Super Pro można zwiększyć swój zysk. Zestawy do naprawy hamulców bębnowych firmy Bosch dostępne są do wszystkich popularnych modeli pojazdów. Elementy zestawów spełniają wszystkie ustawowe wymagania oraz najwyższe normy jakości międzynarodowego handlu częściami samochodowymi. Zapewniają wysoki komfort hamowania oraz doskonałe parametry, jeśli chodzi o stabilność współczynnika tarcia, wytrzymałość na ścinanie i żywotność. Krótki czas docierania zapewnia maksymalne bezpieczeństwo w całym okresie eksploatacji hamulców. Oprócz wymienionych już zalet zestawy Boscha umożliwiają ekonomiczne i łatwe magazynowanie.
(PĆ)
Komentarze (0)