Z Mirosławem Drejem, menedżerem rozwoju sieci Eurorepar Car Service, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.
- Tworzenie sieci warsztatowej w Polsce i na świecie to dobry sposób na budowanie rozpoznawalności marki, ale nie ukrywajmy, również bardzo kosztowny. Czy zatem kreowanie sieci i jej budowa oraz regularne inwestowanie w nią to dobry biznes?
Budowanie sieci warsztatowych składających się w większości z warsztatów niezależnych to zjawisko od dawna znane zarówno w Polsce, jak i na świecie. Oczywiście dla organizatora wiąże się to z inwestowaniem sporych środków w budowę sieci oraz bieżącą współpracę z jej uczestnikami, ale gdy jest rozsądnie prowadzona, pozwala obu stronom uzyskać korzyści biznesowe.
- Wydaje się, że liczba najlepszych warsztatów jest ograniczona, a mimo to poszczególne sieci notują z reguły wzrost liczby członków. Jak to wygląda u Was? Na co stawiacie, przyjmując nowych?
Pojęcie „najlepszych warsztatów” zależy od tego, jakie kryterium oceny przyjmiemy do klasyfikacji. Uważam, że wśród warsztatów niezależnych jest wciąż bardzo dużo takich, które mogą swoimi standardami technicznymi, jakością wykonywanych usług, a przede wszystkim bardzo dobrą renomą na rynku sprostać naszym wymaganiom.
- Eurorepar Car Service to sieć globalna. Jak Polska wygląda na tle innych krajów, jeśli chodzi o tempo rozwoju, zwłaszcza że 2 lata temu Waszym celem było 100 warsztatów w sieci.
Sieć Eurorepar Car Service to około 3800 warsztatów w Europie, w tym 68 w Polsce – są to dane na koniec ubiegłego roku. 100 warsztatów w sieci na koniec 2020 roku – takie były plany, ale rzeczywistość je zweryfikowała. Jednak nie zapominamy o tym celu, traktujemy go jako realny i mamy nadzieję, że w wywiadzie za rok będziemy mogli pochwalić się trzycyfrową liczbą warsztatów ERCS w Polsce.
- Globalna pandemia to obecnie temat numer jeden. Jak poradziliście sobie z tą sytuacją? I druga część pytania: jak warsztaty odnalazły się w nowej rzeczywistości?
Na pewno pandemia przyhamowała rozwój sieci, ale mimo to podpisaliśmy umowy z kilkoma nowymi warsztatami. Wspieraliśmy działania sieci wieloma akcjami handlowo- marketingowymi kierowanymi zarówno do warsztatów należących do sieci, jak i do użytkowników samochodów je odwiedzających.
Warsztaty dostosowały sposób wykonywania usług do rygorystycznych wymogów sanitarnych. Zachowują wszelkie środki ostrożności, przestrzegają restrykcyjnych procedur, aby zapewnić bezpieczeństwo i chronić zdrowie zarówno klientów, jak i swoich pracowników.
- Jak Pan sądzi, jakiej pomocy potrzebują dziś warsztaty? W jakim sektorze to wsparcie jest najbardziej wymagane?
Niezależnie od pandemii warsztaty oczekują wsparcia w postaci dostępu do aktualnej dokumentacji technicznej, oferty szkoleń technicznych uwzględniających m.in. rozwój nowych źródeł napędu współczesnych samochodów, a także w postaci korzystnych warunków zakupu nowoczesnego wyposażenia warsztatowego.
Ważnym czynnikiem uzyskiwania rentowności jest współpraca z firmami flotowymi. Organizator sieci ma w tym spore doświadczenie i może wspierać warsztaty w nawiązywaniu kontaktów oraz realizować działania marketingowe skierowane do tej grupy klientów.
- Załóżmy, że właściciel warsztatu zastanawia się nad wstąpieniem do sieci. Jak by go Pan przekonał, że to akurat Eurorepar Car Service jest gwarantem rozwoju?
Rozwój samej Groupe PSA jako organizatora sieci to istotny argument pokazujący warsztatom, z jak poważnym partnerem mają do czynienia. Proponowane przez nas zasady współpracy w zakresie oferty handlowej, rozwiązań technicznych czy akcji marketingowych powinny zainteresować właściciela warsztatu, który rozważa w najbliższym czasie podjęcie współpracy z jedną z sieci warsztatów niezależnych działających w Polsce.
- Dziękuję za rozmowę.
Komentarze (0)