Smar Cera Tec można stosować do serwisowania kompresorów, łożysk, prowadnic czy klem akumulatora
Sezonowa wymiana opon na letnie trwa. Warto być przygotowanym na ten moment także w zakresie inspekcji elementów układu hamulcowego.
Zdjęcie kół z samochodu zawsze powinno być okazją do sprawdzenia elementów układu hamulcowego. Dzięki temu kierowca będzie mógł o wiele wcześniej przygotować się do wymiany zużytych klocków czy tarcz. To ważne przede wszystkim dla zachowania bezpieczeństwa na drodze. Dlatego mechanik powinien zrobić pobieżną ocenę z własnej inicjatywy, a o wynikach poinformować właściciela samochodu. O wiele częściej układ hamulcowy wymaga drobnej kosmetyki po zimie.
– Często słyszymy, że zima to najcięższy okres roku w życiu kierowcy, podczas gdy tak naprawdę to podróżujemy w ciepłym i suchym wnętrzu, a podzespoły samochodu wystawione są na działanie trudnych warunków eksploatacyjnych – mówi Andrzej Sławiński, doradca techniczny marki Textar w Polsce. – Oczywiście nie stanowi to większego problemu, bo każdy producent pojazdu czy części bierze te czynniki pod uwagę. Nie da się jednak uniknąć zanieczyszczeń z błota pośniegowego czy mieszanek chemicznych, którymi posypywane są drogi.
W dłuższym okresie ich działanie na powierzchnie metalowe czy gumowe może mieć negatywne konsekwencje. Dlatego wiosną zaleca się gruntowne umycie podwozia samochodu. Jednak nie ze wszystkich miejsc woda wypłucze zabrudzenia. Do wielu z nich zyskamy dostęp dopiero po zdjęciu kół. Podczas ich usuwania i konserwacji pojazdu przyda się kilka narzędzi oraz produktów smarnych oferowanych przez Textar.
Niezbędnym pomocnikiem mechanika będzie specjalna szczotka przeznaczona do czyszczenia wkładów nakrętek kół (TEX1014) czy szczotka (TEX1015 lub TEX1016) bądź ich zestaw (TEX1017) do czyszczenia zacisków hamulcowych.
Doskonałym uzupełnieniem tego zestawu jest środek do czyszczenia hamulców Textar Formula XT (nr 96000100). Preparat ten, dostępny w aerozolu (500 ml), przeznaczony jest do usuwania oleju, smaru i zabrudzeń drogowych z elementów układu hamulcowego. Można go stosować także do czyszczenia rozruszników i alternatorów, gaźników, pomp wody oraz sprzęgieł i przekładni. Nie zawiera rozpuszczalników chlorowanych i pozostaje neutralny dla elementów wykonanych z polistyrenu. Po aplikacji Formuły XT wystarczy odczekać do całkowitego odparowania. W przypadku mocniejszych zabrudzeń trzeba ponownie go rozpylić.
W ofercie Textar dostępne są także dwa smary. Textar Cera Tec przeznaczony jest do smarowania układów hamulcowych tarczowych i bębnowych oraz sprężarek, łożysk kół, łańcuchów i klem akumulatora. Pasta odporna jest na działanie wysokich temperatur i ciśnienia. Nie zawiera miedzi i kwasów, można ją stosować w układach z ABS-em. Jedną z zalet Cera Tec jest usunięcie efektu piszczących hamulców. Smar oferowany jest w tubkach (75 ml) i saszetkach (5 ml).
Drugim smarem jest Textar Hydra Tec (tubka 180 ml). Pasta przeznaczona jest do ruchomych części w układzie hamulcowym – poza powierzchniami ciernymi. Można ją stosować także do uszczelniania elementów, tworzy warstwę chroniącą przed korozją. Hydra Tec przetestowano na kompatybilność z płynami hamulcowymi DOT-3, DOT-4, DOT-4LV i DOT-5.1.
W każdym warsztacie samochodowym warto mieć także tester płynu hamulcowego (np. TEX1020) i sprawdzian mierniczy do tarcz hamulcowych (TEX1024).
Komentarze (0)