Narzędzia w warsztacie

ponad rok temu  25.05.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Krzemionka nowej generacji

Firma Goodyear Tire & Rubber Company rozpoczyna produkcję opon z użyciem krzemionki nowej generacji. Nowatorski komponent ma pomagać w zwiększaniu efektywności paliwowej wytwarzanego przez koncern ogumienia. Na początek nowa krzemionka zostanie użyta w procesie produkcji opon Goodyear EfficientGrip SUV, które jeszcze w tym miesiącu zadebiutują na rynkach Ameryki Łacińskiej. W kolejnych miesiącach opony zawierające tę krzemionkę zostaną wprowadzone również w innych regionach świata. Co ważne, zastosowanie nowego składnika w produkcji ogumienia pozwoli lepiej chronić środowisko naturalne.

Nowa krzemionka to efekt ponaddziesięcioletniej współpracy naukowców Goodyeara i PPG Industries, którzy analizowali wpływ chemicznie obrabianej krzemionki na osiągi opon. Głównym celem prac inżynierów było znalezienie rozwiązania pozwalającego na dalsze zmniejszenie oporu toczenia bez niekorzystnego wpływu na trakcję na mokrej nawierzchni. Efekty prac uczonych znalazły już zastosowanie w produkcji nowych opon – Goodyear EfficientGrip SUV, w których zestawienie najnowszej krzemionki w mieszance bieżnika z jego nowym wzorem pozwoliło na jednoczesne zmniejszenie oporu toczenia i poprawę przyczepności na mokrej nawierzchni.
Warto pamiętać, że krzemionka odgrywa bardzo dużą rolę w produkcji ogumienia, bowiem wzmacnia mieszankę bieżnika. Zastosowanie jej zamiast sadzy, tradycyjnego środka wzmacniającego opony, pozwala na zmniejszenie oporów toczenia, co ma bezpośredni wpływ na poprawę ekonomiki spalania pojazdu.
Ponadto nowa krzemionka – sprzedawana przez PPG pod nazwą AGILON® – jest również korzystna dla środowiska ze względu na proces jej przetwarzania. Krzemionkę tę łatwiej mieszać z innymi komponentami bieżnika, w związku z czym fabryki mogą zużywać mniej energii w procesie produkcji opony i ograniczać emisję spalin.
Opracowanie krzemionki nowej generacji to kolejny etap prac Goodyeara na rzecz stworzenia rozwiązań i technologii produkcji opon bardziej przyjaznych dla środowiska. Warto przypomnieć, że firma już od kilku lat bada m.in. możliwości związane z zastosowaniem krzemionki, czego przykładem jest m.in. podpisana w ubiegłym roku umowa z dostawcami na zakup krzemionki pochodzącej z popiołu ze spalania łusek ryżowych.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony